Latvijā daudzi uzņēmumi uz šo jautājumu raugās no ekonomiskā viedokļa – lai par to būtu pēc iespējas mazāk jāmaksā, līdz ar to atstājot novārtā veikalu skatlogu dekorēšanu, un bieži pat tos aizlīmējot ar reklāmas plakātiem vai novietojot produktu plauktus priekšā skatlogam, uz tā rēķina arī paplašinot telpu. Skatloga izdekorēšana prasa ievērojamus naudas līdzekļus, lai tas izskatītos patiešām gaumīgs un atbilstošs veikala tēlam. Aplūkojot veikalu skatlogus Latvijā, var redzēt, ka tikai retais piedomā pie skatloga noformējuma un tēla. Visvairāk par skatlogu noformējumu rūpējas apģērbu veikali, taču pārējie tam nepievērš lielu vērību, tāpēc pētījuma mērķis ir noskaidrot, vai veiksmīgi noformēts veikala skatlogs ir efektīvs reklāmas līdzeklis, kas pievilina jaunus klientus un palielina veikala peļņu.
Lai sasniegtu darba mērķi, autors izvirza šādus darba uzdevumus:
Teorētiski aplūkot skatlogus, kā reklāmas veidu
Izpētīt priekšnoteikumus veiksmīga skatloga izveidošanai
Uzzināt, kā veikalu skatlogi ietekmē patērētājus.
1. REKLĀMA
1.1. Reklāmas būtība
Reklāma ir samaksāta informācija par uzņēmumu (preci, pakalpojumu) masu saziņas līdzekļos, un tās mērķis ir palielināt uzņēmuma popularitāti un apgrozījumu. Masu saziņas līdzekļi ir televīzija, radio, laikraksti un to pielikumi, žurnāli, pa pastu izsūtītie materiāli, teātru programmas, video un audio kasetes, katalogi, datoru datu bāzes, lielformāta plakāti, transportlīdzekļi, paneļi un vesela virkne jauno tehnikas līdzekļu. [2;16]…