Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:283969
 
Author:
Evaluation:
Published: 03.02.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    5
1.  Finanšu analīzes teorētiski aspekti    7
1.1.  Finanšu analīzes būtība un mērķis    7
1.2.  Bilances un peļņas vai zaudējumu aprēķina horizontālā un vertikālā analīze    8
1.3.  Finanšu analīzē izmantojamie rādītāji    14
1.4.  Bankrota prognozēšanas modeļi    23
2.  Uzņēmuma „X” finansiālā stāvokļa analīze un novērtējums    33
2.1.  Uzņēmuma „X” raksturojums    33
2.2.  Bilances analīze    36
2.3.  Peļņas vai zaudējumu analīze    42
2.4.  Uzņēmuma finanšu analīzes rādītāji    45
2.5.  Uzņēmuma bankrota prognozēšana    53
  Secinājumi    58
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    60
  Pielikumi    61
Extract

SECINĀJUMI
Pamatojoties uz darbā veikto analīzi, autorei ir šādi secinājumi:
1. Lai novērtētu uzņēmumu finansiālo stāvokli, ekonomiskajā literatūrā tiek sniegti šādi analizējamie rādītāji: likviditāte; rentabilitāte; maksātspēja; kapitāla aprite;
2. Uzņēmuma „X” kopējais likviditātes koeficients ir optimālās robežas visos gados, tas nozīmē, ka uzņēmumam netrūka apgrozāmo līdzekļu saistību segšanai, bet negatīvi ir vērtējams, ka 2008. gadā šis koeficients ievērojami palielinājās, salīdzinājumā ar citiem gadiem;
3. Starpseguma koeficients nepietuvojies zemākas robežās nevienā no četriem gadiem, tas nozīme, ka uzņēmums „X” lielu apgrozāmo līdzekļu daļu ieguldīja krājumos;
4. Absolūtās likviditātes koeficienti ir zemi visos analizējamos gados, kas liecina par uzņēmuma nestabilitāti;
5. Visu saistību rādītājs uzņēmumam ir ļoti liels, kas vērtējams negatīvi, jo uzņēmumam ir liels saistību īpatsvars un kas liecina par to, ka uzņēmumam liels kredīts un lieli procenti;
6. Pircēju parādu aprites koeficients ar katru gadu samazinās, kas vērtējams pozitīvi, bet kopā ar pircēju parādu aprites koeficientu samazināšanu, samazinājās arī neto apgrozījums, kas liecina par to, ka uzņēmums zaudē klientus;
7. Pozitīvi ir tas, ka piegādātāju aprites koeficienti pārsniedz pircēju parādu aprites koeficientus;
8. Rentabilitātes rādītāji auga līdz 2008. gadam, kamēr 2009. gadā nav parādījušies zaudējumi;
9. Sakot no 2006. gada līdz 2008. gadam uzņēmums SIA „X” strādā ar peļņu, bet 2009. gadā parādās zaudējumi. Kā arī neto apgrozījums ir samazināts. Tas ļoti pasliktina uzņēmumu situāciju;
10. Pašu kapitāls un ilgtermiņa saistības nefinansē ilgtermiņa ieguldījumus, piesaistīti īstermiņa aizdevumi lielā apjomā, kas neļauj stabilizēt operatīvo darbību, jo naudas līdzekļi ātri jāatmaksā kreditoriem;
11. Uzņēmuma „X” bankrota iespējamība bija aprēķināta pēc dažādiem metodem, kuri norāda, ka bankrots ir iespējams.

PRIEKŠLIKUMI
No izdarītajiem secinājumiem var izbīdīt šādus priekšlikumus, uzņēmuma darbības uzlabošanai:
1. Lai novērstu likviditātes koeficienta kritumu, uzņēmumam jāizmanto savus apgrozāmos līdzekļu efektīvi, tas ir panākams ar naudas līdzekļu pietiekamību. Vadībai vajadzētu samazināt krājumus, jo tur iesaldēti daudz naudas līdzekļi. Nepieciešams organizēt atlaides veikalā vai izstrādāt autoservisā akcijas piedāvājumus, piemēram, mainot riepas ir bezmaksas eļļu maiņa;
2. Lai nākotnē uzlabotu aktīvu aprites koeficientu uzņēmumam ir nepieciešams neto apgrozījuma palielinājums, tas ir panākams ar klientu skaita palielinājumu. Tas ir panākams ar lielāku reklāmas daudzumu, piemēram, populārākajos laikrakstos un televīzijā, kā arī ar izdevīgu atlaižu sistēmas pielietojumu;
3. Lai palielinātu pašu kapitālas rentabilitāti ir nepieciešams palielināt tīro uzņēmuma peļņu, tas ir panākams ar neto apgrozījuma palielinājumu. Lai augtu komerciālā rentabilitāte ir jāpalielina uzņēmuma neto apgrozījums, tas ir panākams, piemēram, palielinot klientu skaitu vai pārdotās produkcijas apjomus, palielinot produkcijas un pakalpojumu klāstu;
4. Uzņēmuma vadībai ir jānovērtē cenas un pārdotās produkcijas ražošanas izmaksas, jo nedrīkst pazaudēt pircējus;
5. Vadībai vajadzētu izpētīt tirgus segmentu un pēc iespējas mazāk izmantot aizņemtos līdzekļus, jo uzņēmuma paplašināšanai ir ieguldīts daudz līdzekļu, bet pagaidām tie neatmaksājas.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −51,45 €
Work pack Nr. 1311753
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register