Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
12,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:340457
 
Author:
Evaluation:
Published: 30.10.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 8 units
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    4
1.  Vides, kurā uzņēmums darbojas, raksturojums    6
1.1.  Eiropas Savienības (ES) ietekme uz finanšu tirgus sektoru un AS „Hansabanka”    6
1.2.  AS „ Hansabanka” starptautiskā sadarbība    11
1.3.  Latvijas realizētās monetārās un fiskālās politikas ietekme uz AS „Hansabanka” darbību    11
2.  Vispārējā informācija par AS „Hansabanka”    15
2.1.  Uzņēmējdarbības tiesiskā forma, īpašuma forma, darbības vieta, vēsture    15
2.2.  Uzņēmuma vieta un loma Latvijas ekonomikā, banku sistēmā, attīstības tendences, nozare attīstības raksturojums    22
2.3.  Ārējās vides ietekme uz bankas darbību    26
2.4.  AS „Hansabanka” darbību raksturojošie rādītāji    30
2.5.  Gada pārskats, auditors    35
3.  AS „Hansabanka” vadība    36
3.1.  Hansabanka vadība, struktūra, pārvalde, darbības plānošana    36
3.2.  Lēmumu pieņemšanas metodes    43
3.3.  Informācijas apstrādes un analīzes metodes Hansabankā    44
3.4.  Pielietotās optimizācijas un kalendārās plānošanas metodes Hansabankā    45
3.5.  Stratēģiskā vadīšana AS „Hansabanka” un tās principi    46
3.6.  Investīciju virzieni un efektivitāte, investīciju ienesīgums    48
3.7.  Projektu izstrāde un vadīšana    50
3.8.  Hansabankā realizētie projekti    52
3.9.  Iekšējās kontroles sistēma Hansabankā, tās vieta un loma bankas vadības procesā    56
3.10.  Kvalitātes novērtēšanas sistēma AS „Hansabanka”, tās ietekme uz bankas darbības rezultātiem    59
4.  Personāla vadība uzņēmumā    60
4.1.  Darba līguma noslēgšanas un uzskaites kārtība    61
4.2.  Statistika    62
4.3.  Personāla plānošana, atlase, novērtēšanas un virzīšanas Hansabankā    65
4.4.  Personāla motivācijas politika    69
4.5.  Personāla tālāk izglītības un kvalifikācijas celšanas iespējas    70
4.6.  Atalgojuma politika    71
5.  Mārketinga politika AS „Hansabanka”    74
5.1.  Mārketinga stratēģija, Mārketinga nodaļa    74
5.2.  Mārketinga vide    74
5.3.  Hansabanka mārketinga galvenie elementi    76
5.4.  Tirgus segmenti    79
5.5.  Pakalpojumu pozicionēšana tirgū (pozicionēšanas karte)    80
5.6.  Produktu dzīves cikls, jaunu produktu izstrādāšana un ieviešana tirgū    81
5.7.  Tirgus izpēte, tai pielietotās metodes, to raksturojums, analīze    83
5.8.  Saskarsmes stratēģija Hansabankā    84
5.9.  Cenu politika bankā    88
5.10.  Sabiedriskās attiecības AS „Hansabanka”    88
5.11.  Produktu, pakalpojumu realizācijas kanāli    91
6.  AS „Hansabanka” darbības rādītāji, to raksturojums, finansēšanas politika un avoti    92
6.1.  Iekšējie un ārējie Hansabanka finansēšanas avoti    92
6.2.  Pārskats par kredītiestāžu – vērtspapīru kontu turētāju pakalpojumiem    95
6.4.  Hansabanka sniegtie pārskati Finansu un Kapitāla tirgus komisijai par darījumiem vērtspapīru tirgū    99
  Secinājumi    101
  Izmantotā literatūra    103
Extract

Ievads
Šīs prakses atskaites mērķis bija pašam izanalizēt, rast priekšstatu, kā arī dot savu personīgo vērtējumu par AS “Hansabanka” vietu un lomu Latvijas ekonomikā, kā arī noskaidrot tās attīstības tendences un turpmākās perspektīvas nākotnē.
Mana prakses vieta bija AS “Hansabanka”, kura ir arī mana pastāvīgā darbavieta jau 1,5 gadus. Iespējams, ka mana prakses atskaite būs diezgan līdzīga citām prakses atskaitēm, jo diezgan daudz mūsu augstskolas studentu strādā šajā uzņēmumā, un pamatmateriāli mums viesiem ir vienādi. Tādēļ manā atskaitē arī varētu nebūt nekādi jauni būtiski atklājumi par AS “Hansabanka” darbību.
Izanalizējot un apkopojot visus izejas materiālus, ko biju ieguvis prakses atskaites rakstīšanai, es arvien skaidrāk izpratu, kāda ir AS “Hansabanka” loma Latvijas finanšu sektorā. Arī pagājušā gadā es diezgan pamatīgi iepazinos ar klientu apmierinātību finanšu sektorā, līdz ar to nācu pie secinājuma, ka AS “Hansabanka” ir ne tikai līderis pēc klientu apmierinātības rādītājiem, protams, arī daudzos citos rādītājos, kas ir tik pat svarīgi bankas darbībā.
Prakses atskaite atspoguļo Hansabanka darbības raksturojošos rādītājus, nodaļu darbību, personāla politiku, mārketinga stratēģiju, kā arī uzņēmuma lomu Latvijas ekonomikā un tā nākotnes perspektīvas.
Prakses atskaites sastādīšanai izmantoju bankas darbības atspoguļojošos datus laika posmā no bankas dibināšanas līdz pat 2005.gada beigām, jo jaunākie dati vēl nav publiskoti.
Biznesa apjomu pieaugums, jaunu klientu piesaistīšana, bankas pakalpojumu pārdošanas veicināšana un savu līderpozīciju nostiprināšana visās svarīgākajās privātpersonu apkalpošanas jomās bija galvenie mērķi, kurus Hansabanka izvirzīja un arī īstenoja 2005.gadā, kā arī turpmāk 2006.gadā šie paši mērķi ir tik pat svarīgi bankas darbības attīstīšanai, jo bankas attīstība ir nepārtraukts process, kurā visu laiku sevi ir jāpierāda. Vēl aizvien ir ļoti daudz rādītāju, kuros AS “Hansabanka” atpaliek no sava mātes uzņēmuma “Hansapank Estonia”, piemērām, elektronisko norēķinu īpatsvarā.

1. Vides, kurā uzņēmums darbojas, raksturojums
1.1. Eiropas Savienības (ES) ietekme uz finanšu tirgus sektoru un AS „Hansabanka”
Gan AS “Hansabanka”, gan arī banku sistēma Latvijā kopumā bija jau gatavi tam, ka Latvija iestāsies Eiropas Savienībā, līdz ar to bija arī sagatavojušies jaunajiem spēles noteikumiem.
Latvijas bankas uzrauga Finansu un kapitāla tirgus komisija. Šī arī ir tā organizācija, kas realizē dzīve ES regulas, kas attiecas uz banku sistēmu kopumā.
Banku nozare ir viena no visvairāk regulētajām nozarēm visā pasaulē un ES direktīvu izpilde gan Latvijas, gan Eiropas bankām ir obligāta. Jo lielā mērā no tā cik stabila ir banku sistēma valstī, ir arī atkarīga arī valsts ekonomikas stabilitāte kopumā. Tik mazā valstī kā Latvijā, tas ir jo īpaši svarīgi.
Latvijas banku darbību regulējošie normatīvie akti gandrīz pilnībā atbilst ES banku direktīvu prasībām, bet dažās jomās tie ir pat stingrāki. Pilnībā ir ieviesti starptautiskie grāmatvedības standarti, saskaņā ar kuriem tiek gatavoti banku gada pārskati un starptautiskās auditorfirmas veic banku auditu. Banku uzraudzība Latvijā ir stingra, un pārbaudes un revīzijas bankās notiek biežāk kā citās ES valstīs. Jau pirms iestāšanās ES Latvijas bankas jau bija gatavas izpildīt ES prasības. Galvenās prasības, lai varētu dibināt baku Latvijā ir:
• Minimālais kapitāls – 5 miljoni eiro;
• Starptautisko grāmatvedības standartu piemērošana;
• Kapitāla pietiekamības rādītājs 10% (šobrīd 8%) - ievērojami virs ES valstu noteiktā minimuma.
Latvijā darbojošās bankas visas pilnībā atbilda šīm prasībām, līdz ar to nevienai vadīšanā nebija nepieciešamas lielas izmaiņas.
Gan pirms, gan pēc Latvijas pievienošanās ES, FKTK saskaņoja Latvijas tiesību aktus ar spēkā esošo ES direktīvu prasībām, kā arī piedalījās jauno direktīvu projektu izstrādē. FKTK sadarbojas ar starptautiskām organizācijām un ārvalstu finanšu tirgus uzraudzības iestādēm, lai novērstu finanšu tirgus izmantošanu nelegāli iegūtu līdzekļu iespējamai legalizācijai.
Kopumā 2004.gadā tika izstrādāti un stājās spēkā grozījumi likumos, grozījumi FKTK noteikumos un FKTK izdotie noteikumi. Tas viss tika veikts ar mērķi, lai nodrošinātu Latvijas normatīvo aktu atbilstību ES direktīvu prasībām, kā arī labākajai uzraudzības praksei.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −12,27 €
Work pack Nr. 1343072
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register