Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:444643
 
Author:
Evaluation:
Published: 30.06.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 11 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS   
1.  ANALĪTISKĀ DAĻA   
1.1.  Pašvaldības vispārīgais raksturojums   
1.1.1.  Pašvaldības jēdziens   
1.1.2.  Pašvaldības struktūra   
1.1.3.  Pašvaldības budžets   
1.2.  Pašvaldības budžeta sastādīšana un apstiprināšana un ar to saistītās problēmas   
1.3.  Pašvaldības budžeta plānošanas process   
1.3.1.  Budžeta ieņēmumu plānošana   
1.3.2.  Budžeta izdevumu noteikšana   
1.4.  Budžeta izlīdzināšana un tās nepieciešamība   
2.  APRĒĶINU DAĻA   
2.1.  Ķekavas novada raksturojums   
2.2.  Ķekavas novada dome   
2.3.  Ķekavas novada budžets   
2.3.1.  Kopējie ieņēmumi un izdevumi   
2.3.2.  Izdevumu pārskats pa budžetiem   
2.3.3.  Izdevumu struktūra   
2.3.4.  Ķekavas novada izdevumu sadalījums pa nozarēm   
  SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI   
  Bibliogrāfiskais saraksts   
Extract

SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Secinājumi:
1. Pašvaldību uzdevums ir racionāli sadalīt katra gada finanšu līdzekļus tā, lai visoptimālāk nodrošinātu savu institūciju darbību.
2. Pašvaldības budžetu sastāda un izstrādā patstāvīgi balstoties uz LR Ministru kabineta noteikumiem.
3. Katras pašvaldības ieņēmumi un izdevumi tiek plānoti, galvenokārt pamatojoties uz iepriekšēja gada faktiskajiem rezultātiem un ņemot vērā bāzes gada budžetu, kas tiek koriģē atbilstoši plānotā gada finansēm un izvirzītajām prioritātēm.
4. Ja līdz saimnieciskā gada sākumam nav stājies spēkā ikgadējais valsts budžeta likums, finanšu ministrs apstiprina izdevumus no dotācijām un mērķdotācijām ar noteikumu, ka izdevumi mēnesī nepārsniedz divpadsmito daļu no iepriekšējā gada attiecīgā finansējuma.
5. Šī brīža nodokļu politika ir nelabvēlīga pašvaldību budžeta ieņēmumiem, jo valsts nedod pietiekamu brīvību pašvaldībām šajā jomā. Šobrīd pašvaldības ir tiesīgas iekasēt dažādas nodevas un saņem daļu nodokļu, kas tiek ieskaitīti speciālajā budžetā, bet to veidotais ienākums nav pietiekams.
6. Viena no centrālajām budžeta procesa problēmām ir budžeta izlīdzināšana, sabalansēšana proporcionāli starp mazākām un lielākām pašvaldībām.
7. No 2007. gada līdz 2009. gadam ir pieauguši gan kopējie ieņēmumi, gan kopējie izdevumi gan laikā, kad bija 3 atsevišķas pašvaldības, gan pēc novada izveides.
8. Visus trīs pārskata gados ir redzams, ka lielākā daļa izdevumu tiek paredzēti izdevumiem no pamatdarbības, kas veido vidēji 70% – 80% no novada kopējiem izdevumiem.
9. Vismazāk izdevumu paredzēti finanšu darbību izdevumu segšanai, kas veido aptuveni 2% – 3% no kopējiem izdevumiem.
10. Šajā laika periodā pēc izdevumu sadalījuma pa nozarēm ir redzams, ka vislielākie izdevumi paredzēti izglītībai, kas pamatojams ar lielo izglītības iestāžu skaitu novadā.
11. Nesamērīgi maza daļa izdevumu ir paredzēta veselības aprūpe, tie ir aptuveni 3 % no izdevumiem, kas paredzēti izglītības nozarei.
12. Visās nozarēs novadā pārskata periodā vislielākie izdevumi ir paredzēti kārtējiem izdevumiem, kas ietver atalgojumus, mēnešalgas, prēmijas, utt. Tie veido vairāk kā 80% no kopējiem nozares izdevumiem.

Priekšlikumi:
1. Ķekavas novads ir jaunizveidots novads, kuram ir jāatrod optimālākais veids kā vienlīdzīgi sadalīt finanses starp visām pašvaldības apdzīvotajām teritorijām nodrošinot vienlīdzīgas iespējas visā novada teritorijā.
2. Ķekavas novada budžetā izdevumi vairākus gadus ir pārsnieguši ieņēmumus, tāpēc ir nepieciešama izdevumu samazināšana vai nu budžeta pārplānošana.
3. Lieli izdevumi ir izdevumu grupā no pamatdarbības, tos nevar vienādot, bet tie būtu jālīdzsvaro, lai veidotos līdzsvars.
4. Izdevumi no ieguldījumu darbības ir vismazākā izdevumu grupa, to var palielināt, jo laika gaitā ieguldījumi var nest peļņu.
5. Izpētot izdevumu pa posteņiem, ir redzams, ka maz tiek tērēti līdzekļi veselības aprūpei, šī posteņa izdevumus saprāta un iespēju robežās var palielināt, lai nodrošinātu šo nozari ar mūsdienīgām prasībām atbilstošu tehnisko bāzi .
6. Vispārējiem valdības dienestiem ir paredzēts samērā liels budžets, kuru vēl varētu samazināt, samazinot lielo nodarbināto skaitu šajā sektorā.
7. Izglītība, protams, ir nozare, kuru vajag atbalstīt finansiāli, bet Ķekavas novadā šim sektoram tiek izlietoti pārlieku lieli līdzekļi. Šī sektora izdevumus vajag iespēju robežās izlīdzināt ar pārējiem sektoriem.


Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register