Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:472775
 
Evaluation:
Published: 15.10.2012.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 15 units
References: Used
Time period viewed: 2011 - 2015 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
1.  KREDĪTIESTĀDE UN TĀS KLIENTS    4
1.1.  Kredītiestāde un banka    4
1.2.  Bankas klients    4
2.  BANKAS UN KLIENTA ATTIECĪBU VEIDI    5
3.  KLIENTA IDENTIFICĒŠANA    9
4.  KONFIDENCIONALITĀTE    10
5.  KLIENTA IDENTIFIKĀCIJAS DATU APSTRĀDE    12
5.1.  Kredītu reģistrs    13
5.2.  Parādu piedzinēju uzņēmumi    14
6.  ATĻAUJA KLIENTA DATU IZMANTOŠANAI, NODOŠANAI, APSTRĀDEI    14
7.  KOPSAVILKUMS    17
8.  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS SARAKSTS    19
8.1.  Literatūra    19
8.2.  Normatīvie akti    19
8.3.  Juridiskās prakses materiāli    19
8.4.  Elektroniskās informācijas avoti    19
Extract

7. KOPSAVILKUMS
Ne tikai mūsu, bet arī citās Eiropas valstīs Komercbanku darbību regulē atsevišķi likumi, kuros vismaz viens pants regulē, kredītiestādes tiesības un pienākumus attiecībā uz klienta datiem.
Attiecība uz kredītiestāžu praksi, līgumu sagataves izmantošanā viesiem klientiem, ir vairāki Patērētāju tiesību aizsardzības lēmumi, ar kuriem kredītiestādes ir administratīvi sodītas. Vienā no pēdējiem, šādiem lēmumiem atkal Patērētāju tiesību aizsardzības centrs atsaucas uz „Eiropas Kopienu 1993.gada 5.aprīļa direktīvas Nr. 93/13/EEK Par netaisnīgiem līguma noteikumiem patērētāju līgumos (kuras normas ir iekļautas PTAL) 3.panta 2.punktā noteikts, ka nosacījums vienmēr uzskatāms par neapspriestu, ja tas ir bijis sagatavots jau iepriekš un patērētājam līdz ar to nav bijusi iespēja ietekmēt šā nosacījuma saturu, īpaši tas ir iepriekš formulētu tipveida līgumu kontekstā.”
Tomēr stājoties attiecībās ar kredītiestādi, klients automātiski uzņemas kredītiestādes vispārējos darījuma noteikumus, kas ir kredītiestādes iekšējais normatīvais akts, nemainīgs, tomēr tajā ir iekļauta ļoti būtiska informācija- klienta paraksts apliecina viņa datu nodošanu citām, Kredītiestāžu likumā neparedzētām personām. Autores ieskatā, šāda līguma sagatave, tāpat neatbilst Patērētāju tiesību aizsardzības likuma, kā Eiropas Kopienu 05.04.1993. direktīvai Nr. 93/13/EEK, jo līguma punkti netiek apspriesti ar abām pusēm. Pētījuma laikā, tika apskatītas aptuveni desmit, no pašlaik reģistrētajām komercbankām un ārvalstu banku filiālēm, vispārējie darījumu noteikumi. Likums nosaka, ka kredītiestādes pienākums ir izstrādāt personu datu aizsardzības mehānismu, nodrošinoties pret noziedzīgu iegūtu līdzekļu legalizāciju, tomēr likums neatļauj paplašināt personu loku, kam šī informācija sniedzama.
2008. gadā, kad tika izveidots Kredītu reģistrs, tas tika veidots uz iepriekšējā Parādnieku reģistra bāzes. Kā jau tika minēts, Kredītu reģistra mērķis ir sniegt kreditoram vispusīgu informāciju par potenciālā klienta, darbinieka vai kredīta ņēmēja finansiālo stāvokli uz šo dienu, viņa iepriekšējo saistību procesu. Šo informāciju kredītiestādes sniedz centrālajai bankai – Latvijas Bankai saskaņā ar likumu.
Kredītiestādes ir gājušas līdzi laikam, kā arī praksei, tādējādi iekļaujot līgumā pēc iespējas plašāku interpretējumu personu lokam, kam tās ir tiesīgas nodot klienta datus. Tomēr, kredītiestāžu likums nosaka, nepārprotamu piekrišanu, ko klients noslēdzot līgumu ar kredītiestādi ir izteicis. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register