Mārketinga izpētes loma un nozīme
Ar izpēti saprot darbības un procesus pielietojamās jeb praktiskās zinātnes jomā, kas vajadzīgi, lai radītu jaunus patēriņa produktus, kā arī procesus un darbības arī akadēmisko pētījumu jomā. Jēdzienu „izpēte” lieto, lai aprakstītu un izskaidrotu darbības, kuras nepieciešamas, lai veiktu mārketinga izpēti. Izpētes mērķi un izpētes objekti var būt ļoti atšķirīgi.
Akadēmiskie zinātnieki un vadības konsultanti bieži vien strādā plecu pie pleca, lai izpētītu un uzlabotu uzņēmuma darbības metodes, padarītu tās efektīvākas un uzņēmumu konkurētspējīgāku [5].
Izpēte ir mēģinājums aprakstīt realitāti, bet nav realitāte pati par sevi. Izpēte ir sistemātisks datu vākšanas un analīzes process, lai labāk izprastu pētāmo fenomenu. Mārketinga izpēte ir mārketinga informācijas sistēmas stūrakmens [5].
Mārketinga informācijas sistēmā mārketinga informāciju iegūst, analizē, uzglabā un nogādā līdz uzņēmuma vadītājiem dažādos līmeņos. Mārketinga informācijas sistēmas pamatā ir izpratne par informācijas nepieciešamību uzņēmuma vadības procesā.
Mārketinga izpēte ir mārketinga problēmu un iespēju definēšanas process, sistemātiski vācot un analizējot informāciju un sniedzot rekomendācijas par uzņēmuma mārketinga aktivitāšu uzlabošanu [5]. …