Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:691184
 
Author:
Evaluation:
Published: 10.06.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 20 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācijas    3
  Ievads    6
1.  Konkurences teorētiskie aspekti    10
1.1.  Konkurences būtība un uzdevums    10
1.2.  Konkurences politika Latvijā    12
2.  Banku nozares raksturojums Latvijā    15
2.1.  Banku konkurences darbību regulēšanas organizācija Latvijā    16
2.1.1.  FKTK loma banku turpmāko attīstību noteikšanā    17
2.1.2.  Banku darbību regulējošie normatīvie akti    19
2.2.  Banku sektora raksturojums un attīstība    21
2.3.  Konkurence un koncentrācija Latvijas banku sektorā    26
3.  A/S “Parex banka” produktu un pakalpojumu analīze    29
3.1.  Pamatinformācija par uzņēmumu    30
3.2.  A/S “Parex banka” piedāvājumu salīdzinājums ar konkurentiem    33
3.2.1.  Pakalpojumi privātpersonām    35
3.2.2.  Pakalpojumi uzņēmumiem    46
3.3.  A/S „Parex banka” konkurētspējas novērtējums    50
3.3.1.  A/S „Parex banka” darbības galvenie rādītāji 2008.gada 3. ceturksnī    51
3.3.2.  Valsts loma A/S “Parex banka” attīstībā    56
4.  A/S „Parex banka” produktu mārketinga pētījums    59
4.1.  Pētījuma jautājumi    60
4.2.  Pētījumu vākšanas un apstrādes metodes    60
4.3.  Pētījuma rezultātu analīze    61
  Secinājumi un priekšlikumi    67
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    72
  Galvojums    74
  Pielikumi    75
Extract

Salīdzinot Latvijas ekonomisko stāvokli pirms 15 gadiem ar tagadējo, katrs no mums var apgalvot, ka ekonomiskā izaugsme un iedzīvotāju labklājības līmenis ir ļoti būtiski cēlies un paaugstinājies. Šīs izmaiņas ir izjutis katrs iedzīvotājs, jo cilvēka ikdienas darbība ir saistīta ar finansēm, no kurām mēs katrs esam ļoti atkarīgi. Vienalga vai cilvēka valdījumā ir dažas naudas banknotes vai pāris tūkstošu naudas vienību, mūsu rūpes par naudu vienmēr ir bijušas.
Mūsdienu pasaules valstis nav iedomājamas bez bankām, kurām mēs uzticam savas finanses. Pēdējās desmitgades laikā Latvijā strauji attīstījies banku tirgus un pieaudzis tirgus dalībnieku skaits. Latvijas Republikā banku pakalpojumus sniedz 21 banka un piecas ārvalstu filiāles, kā arī Eiropas Ekonomikas zonas valstīs reģistrētās kredītiestādes vai to filiāles, kas iesniegušas pieteikumu Finanšu un kapitāla tirgus komisijā. Latvijas Bankā reģistrētas arī četrpadsmit elektroniskās naudas institūcijas un trīs naudas tirgus fondi. Šāda dinamiska tirgus attīstība sekmē konkurences pieaugumu attiecībā uz bankas tirgus sadali.
Pēdējie Latvijas Komercbanku asociācijas dati liecina, ka 2008. gada 3.ceturksnī 26 Latvijas komercbanku aktīvi tika palielināti par 893,4 milj. latu apjomā, kas ir par 4,1% vairāk nekā iepriekšējā gadā (sk. pielikumu Nr.1). Sakarā ar to, palielinās konkurence starp bankām šo līdzekļu piesaistīšanai, lai turpmāk izmantotu to savā komercdarbībā, kas galu galā izpaužas peļņas izaugsmē.
Bankas strādā nežēlīgas konkurences apstākļos it īpaši tagad, kad katrai no bankām ir jācenšas, finanšu krīzes dēļ, izdzīvot un būt stiprākai par pārējiem. Līdz ar to, bankas konkurētspējas analīzei ir liela nozīme, lai novērtētu reālas bankas iespējas.
Bankas, kā arī jebkura cita uzņēmuma, darbības stabilitāti tirgū atspoguļo vairāki faktori. Tie būs finanšu rādītāji (likviditāte, kapitāls un rezerves, aktīvi u.c.), klientu uzticība, bankas reputācija, sadarbības partneri u.c. Šo visu faktoru kopums uzrāda uzņēmuma konkurētspēju.
Lai ieinteresētu klientu – produktu vai pakalpojumu pircēju, bankai ir jāpiedāvā jaunus produktus un pakalpojumus, kuriem būtu priekšrocības, salīdzinot ar esošiem.
Tāpat bankas konkurētspēja ir atkarīga no politiskās stabilitātes reģionā/valstī, valsts ekonomikas attīstības, kā arī no tādiem, kā sabiedriskais viedoklis un medijos publicētiem rakstiem.
Banku, kā arī citu uzņēmumu vadībai, ir ļoti svarīgi zināt sava uzņēmuma konkurētspēju. Tas dod iespēju vadītājiem pieņemt pareizus lēmumus, lai nepieļautu produkta vai pakalpojuma pārdošanas apjoma samazināšanu, un ar to sava uzņēmuma peļņas samazināšanu.
Šajā diplomdarbā ir apskatīta bankas konkurence kredītu sfērā, kā arī tādu produktu pieprasījums, kā maksājumu kartes, noguldījumi, regulārie maksājumi, attālinātie pakalpojumi un daži citi.
Darba autora diplomdarba tēma ir Akciju Sabiedrības „Parex banka” produktu konkurētspējas novērtējums. Šo tēmu autors izvēlējas tāpēc, ka šobrīd banku darbība ir cieši saistīta un atkarīga no iedzīvotāju ikdienas aktivitātēm. Kā arī tāpēc, ka finanšu krīzes dēļ, šīs bankas darbība ir atkarīga no klientu uzticības ne tikai A/S „Parex banka”, bet arī Latvijas Republikas valdībai.
Autora pastāvīgā darba vieta ir A/S „Parex banka”, ieņemamais amats ir internetbankas klientu apkalpošanas pārzine.
Latvijas valdība 2008. gada 8.novembrī spērusi pasaulē jau aprobētu soli, pārņemot savā īpašumā banku - otru lielāko komercbanku A/S „Parex banka", kas vērtējams atzinīgi, jo nodrošinās lielāku Latvijas finanšu sistēmas stabilitāti.
Latvijas valdība un Latvijas Banka nolēma atbalstīt A/S „Parex banka", kas šogad 10.novembrī kļuva par valsts īpašumā esošās „Latvijas Hipotēku un zemes bankas" meitas sabiedrību, ar likviditāti. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register