Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:768918
 
Evaluation:
Published: 30.03.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 21 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Extract

Diplomdarba tēma „Noguldījumu analīze Latvijas komercbankās” ir aktuāla un interesanta, jo tā parāda komercbanku nepieciešamību un atkarību no noguldījumiem, to nepieciešamību aktīvu operāciju veikšanai. Tēmas aktualitāti nosaka noguldījumu strauja samazināšanās laikā no 2008. gada 3. ceturkšņa un ļoti lēns pieauguma temps. Tēma nav pietiekami pētīta ekonomiskajā literatūrā.
Tirgus ir vieta, kur notiek preču apmaiņa pret citām precēm vai naudu. Ja kāds ražo preces vai sniedz pakalpojumus, tad viņam būtu jāzina kā labāk piedāvāt savu ražojumu tirgū, kā nodrošināt produkta arvien lielāku pārdošanas apjomu, un kā rīkoties, ja sāncensis atņem iekaroto tirgus daļu. Arī nauda ir prece un naudas tirgus vieta ir bankas, kur prece ir nauda un arī norēķināšanās par to notiek ar naudu. Par depozītiem bankas maksā procentus, savukārt pārdodot naudu vai izsniedzot kredītu, iekasē procentu maksājumus par kredītu. Latvijā ir izveidota daļējo rezervju banku sistēma, kur bankām fiziski ir nepieciešama tikai daļa līdzekļu, lai veiktu darbības kreditēšanas tirgū, kas saskaņā ar Latvijas banku saistošajiem noteikumiem ir 3%1, un bankas piesaistot papildus noguldījumus var papildināt savu izsniegto kredītu apjomu.
Jebkura uzņēmuma darbības rezultāti un konkurētspēja ir atkarīga no tā, kā tiek pieņemti lēmumi par uzņēmuma turpmāko attīstību. Katrs pareizs lēmums var uzlabot bankas ekonomisko stabilitāti, bet neizvērtēts vai pārsteidzīgs to pasliktināt un graut bankas reputāciju. Tādēļ pārdomāta un ilgtspējīga noguldījumu piesaistīšanas stratēģija ir bankas darbības sekmju pamats.
Konkurence iekšējā un ārējā tirgū palielinās. Banku sektorā pieaug savstarpējā konkurence un tiek atvērtas jaunas filiāles, tās saskaras ar arvien pieaugošu konkurenci un tai pat laikā izjūt ekonomisko krīzi Latvijā.
Autore uzskata, ka klients parasti neveido depozīta noguldījumu vai neņem kredītu pašas naudas dēļ, bet no tā izrietošo vajadzību apmierināšanai. Depozīti tiek veidoti plānojot stabilitātes palielināšanos nākotnē izveidojot uzkrājumus. Savukārt kredīts tiek ņemts, lai apmierinātu vajadzības, kas tiek realizētas ar konkrētās patēriņa preces vai pakalpojuma iegādi.
Diplomdarba mērķis ir uz Latvijas komercbanku datu analīzes pamata izstrādāt priekšlikumus noguldījumu piesaistīšanas pilnveidošanai.

Darba mērķa sasniegšanai risināmie uzdevumi:
1.Noguldījumu teorētisko aspektu izpēte speciālajā literatūrā;
2.Analizēt noguldījumus pēc to struktūras;
3.Analizēt noguldījumus pēc to termiņiem un valūtas sadalījuma;
4.Analizēt Komercbanku piesaistīto noguldījumu dinamiku laika posmā no 2008 – 2010.gadam;
5.Uz datu analīzes pamata izstrādāt secinājumus un priekšlikumus noguldījumu piesaistīšanas pilnveidošanai.
Autore savā darbā veic Latvijas komercbanku noguldījumu teorētisko un praktisko analīzi. Teorētiskajā daļa tiek izpētīta noguldījumu loma komercbanku kopējos piesaistītajos resursos un komercbanku darbībā. Pirmā nodaļa ir izstrādāta, lai izvērtētu komecbanku noguldījumu būtību, to svarīgumu piesaistītajos resursos. Noguldījumu veidus un to uzkrājuma aprēķināšanas metodes.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −50,24 €
Work pack Nr. 1240591
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register