Korporatīvie vērtspapīri ir vērtspapīri, kuri apliecina emitenta, kas nav valsts sektora institūcija (t.sk. valdība, pašvaldība, centrālā banka), saistības pret šo vērtspapīru īpašniekiem [9].
Pēc Standard & Poor’s definējuma, korporatīvie vērtspapīri (KV) ir īstermiņa nenodrošināta parādzīme, ko emitējis uzņēmums un kas ir izdota atklātā tirgū, uzliekot pienākumu emitentam. Līdzekļu atmaksas termiņš parasti ir mazāks par 270 dienām, visbiežāk tiek noteikts 30 – 50 dienu termiņš. KV parasti nodrošina atlaidi, kas atspoguļo pašreizējās tirgus procentu likmes. Šis tirgus ir liela un nozīmīga daļa fiksēto ienākumu tirgū. KV tirgus parasti tiek iedalīts uzņēmumiem izsniegtajos un aktīviem nodrošinātajos korporatīvajos vērtspapīros [1].
Korporatīvajiem parāda vērtspapīriem parasti ir augstāks ienesīgums nekā valsts parāda vērtspapīriem, jo tie ir saistīti ar lielāku risku [3].
Referāts sastāv no 3 nodaļām:
1. Korporatīvie vērtspapīri, to veidi
2. Ieguldījumi korporatīvajos vērtspapīros, priekšrocības un trūkumi
3. Korporatīvo vērtspapīru tirgus attīstības tendences