Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:101530
 
Evaluation:
Published: 03.06.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 10 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    3
  Ievads    4
  Saīsinājumi un nosacīto apzīmējumu saraksts    5
1.  Tirgus ekonomika    6
1.1.  Tirgus ekonomikas raksturojums    6
1.2.  Tirgvedības subjekti    7
1.3.  Tirgvedības pamatpazīmes    8
2.  Valsts meža dienests    11
2.1.  Organizācijas vēsture    11
2.2.  Organizācijas funkcijas    13
3.  VMD sniegtie pakalpojumi, to analīze    17
3.1.  Meža nozare valsts ekonomikā    19
3.2.  Mežs kā ražošanas resurss    20
3.3.  Mežs un kapitāls    22
3.4.  Darba ražīgums (produktivitāte)    24
3.5.  Klimatiskie apstākļi    25
  Secinājumi un priekšlikumi    26
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    27
Extract

1. Tirgus ekonomika
Tirgus ir pamatā jebkurai ekonomiskai darbībai, tirgus ekonomika ir neatņemama sastāvdaļa jebkura uzņēmuma darbībā un tās veicināšanā. Šajā nodaļā tiks analizēta tirgus ekonomika un tās darbība. Tiks apskatīta tirgus ekonomikas raksturojums, kā arī tirgus ekonomikas funkcionēšana un tās pamati.
Termins mārketings ekonomiskajā literatūrā parādījās 19. un 20. gs. mijā un tiešā nozīmē skaidrojams kā tirgus darbība, darbs ar tirgu.
Latviešu valodā jēdziena „mārketings” skaidrošanai izmanto divus vārdus : tirgvedība un tirgzinības, tādejādi akcentējot tirgus zinību teorētisko un praktisko jomu.
Tirgzinības ir ekonomikas zinātnes apakšnozare, kas pēta preču sadales un maiņas teorētiskos aspektus. Tirgvedība ir zināšanu kopums par preču realizāciju, apgrozījumu, preču pieprasījuma un piedāvājuma attiecībām un citiem ar pirkšanu un pārdošanu saistītiem jautājumiem, kā arī attiecīgo praktisko darbību.1
Tirgzinības kā ekonomikas zinātne ir laika gaitā pilnveidojušās un arī tās apakšnozares ir daudzveidīgākas, nekā pirmsākumā.

1.1. Tirgus ekonomikas raksturojums.
Šajā apakšnodaļā tiks sniegts ieskats tirgzinību raksturojumā, kā arī vadlīnijas tirgus ekonomikas pētījumos.
Tirgus ekonomika ir zinātne par tirgus attiecībām, to konkrētām formām, kas savā kvalitatīvā un kvantitatīvā noteiktībā kā sociāli ekonomiski motīvi nosaka saimniekojošo subjektu – gan ražotāju, gan patērētāju – ekonomisko uzvedību (rīcību), atlasot efektīvus alternatīvu iespēju variantus nobriedušām (būtībā neierobežotām) vajadzībām, nonākot pretrunā ar ierobežotiem ražošanas resursiem. Tirgus ekonomika kā zinātne, pētot tirgus attiecību noteiktos motīvus un izvēli, līdz ar to noskaidro tirgus mehānisma noturīgās cēloņsakarības, tātad tirgus saimniecības objektīvās funkcionēšanas un attīstības likumus. Šī tirgus ekonomikas kā zinātnes definīcija palīdz veidot tādu šīs zinātnes saturu un struktūru, kas nevis vienkārši ceļ lasītāja zināšanu līmeni, inteliģences pakāpi, bet palīdz izpētīt šodienu, prognozēt rītdienu, glābt no kataklizmām, izstrādāt un īstenot pamatotas ieceres ekonomikas attīstības un cilvēka labklājības, un dzīves kvalitātes kāpināšanas vārdā.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1229930
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register