Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:130754
 
Author:
Evaluation:
Published: 29.01.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 27 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
2011 - 2015 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  ANOTĀCIJA    2
  ANNOTATION    3
  IEVADS    5
1.  PIRCĒJU RĪCĪBAS TEORĒTISKIE ASPEKTI    8
1.1.  Pircēju rīcības izpratne    8
1.2.  Pirkšanas lēmuma pieņemšanas process un tā posmi    14
1.3.  Pircēju rīcības modelis    19
1.4.  Pircēju rīcību ietekmējošie faktori    20
1.4.1.  Ārējās vides faktori    21
1.4.2.  Kultūras faktori    23
1.4.3.  Sociālie faktori    25
1.4.4.  Personiskie faktori    27
1.4.5.  Psiholoģiskie faktori    30
2.  LATVIJAS UN NORVĒĢIJAS PĀRTIKAS PRODUKTU TIRGUS RAKSTUROJUMS    33
2.1.  Latvijas pārtikas produktu tirgus īpatnības    33
2.2.  Norvēģijas pārtikas produktu tirgus īpatnības    47
3.  LATVIJAS UN NORVĒĢIJAS IEDZĪVOTĀJU APTAUJA PAR RĪCĪBU PĀRTIKAS PRODUKTU TIRGŪ    59
3.1.  Pētījuma metodoloģijas pamatojums    59
3.2.  Aptaujas rezultāti un to analīze    60
  REZULTĀTI    85
  SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI    86
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA UN AVOTI    92
  PIELIKUMS    97
Extract

SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Izstrādājot bakalaura darbu, darba autore secināja:
1. Pircēji iepērkoties, vadās pēc tādiem pirkšanas motīviem kā fiziskajiem un psiholoģiskajiem, racionālajiem un emocionālajiem, preču un patronāžas motīviem. Maz pirkumu tiek veikti, balsoties tikai uz vienu pirkšanas motīvu;
2. Tāpat kā jebkurā produktu/pakalpojumu tirgū arī pārtikas produktu tirgū pircējs vadās pēc pircēju lēmuma pieņemšanas pieciem posmiem – vajadzības apzināšanās, informācijas meklēšana, alternatīvu vērtējums, pirkšanas lēmums un pēcpirkuma uzvedības;
3. Pēcpirkuma uzvedība ir viens no būtiskākajiem pircēju lēmuma pieņemšanas pieciem posmiem, jo pēcpirkuma uzvedība ietver produkta lietošanas rezultātā gaidīto rezultātu un reāli saņemto rezultātu salīdzināšanu. Ja produkta darbība neatbilst gaidītajam, klients ir vīlies; ja tā atbilst gaidītajam, klients ir apmierināts; ja tā pārsniedz gaidīto, klients ir iepriecināts. Apmierinātība ietekmē turpmāko pircēju rīcību. Apmierinātības gadījumā pircējs atkārtos pirkumu vai pastāstīs citiem potenciālajiem pircējiem par gūto gandarījumu no pirkuma un vajadzības apmierināšanu;
4. Pircēja rīcību un uzvedību ietekmē dažādi faktori – kultūras, sociālie, personīgie, psiholoģiskie un ārējās vides. Tie arī nosaka, kāds pirkšanas uzvedības modelis būs noteicošais konkrētās preces vai pakalpojuma iegādē;
5. Iekšzemes kopprodukta izaugsme 2011.gadā Norvēģijā sasniedza 49087,18 LVL uz vienu iedzīvotāju, turpretī Latvijā tikai 6823,47 LVL uz vienu iedzīvotāju;
6. Pārtikas un bezalkoholisko dzērienu produktu grupā cenu līmenis Latvijā ir 12% zem vidējā Eiropas valstu vidējā rādītāja, savukārt Norvēģijas rādītājs ir 64% virs Eiropas valstu vidējā rādītāja;
7. Latvijas un Norvēģijas patērētāju ienākumi būtiski atšķiras. 94% Latvijas pircēju ikmēneša ienākumi uz vienu ģimenes locekli ir līdz 1000 EUR, turpretim 80% Norvēģijas pircēju ikmēneša ienākumi uz vienu ģimenes locekli pārsvarā sniedzas virs 2500 EUR;
8. Visbiežāk abu valstu pircēji pārtiku mēdz iegādāties vidēji trīs reizes nedēļā;
9. 97% Latvijas pircēju vidēji vienā pārtikas veikala apmeklējuma reizē mēdz atstāt no 10 līdz 50 EUR. Savukārt 92% Norvēģijas pircēju vienā pārtikas veikala apmeklējuma reizē atstāj lielāku naudas summu no 10 līdz aptuveni 100 EUR;
10. Gan Latvijas (73%), gan Norvēģijas (91%) pircēji pārtiku iegādāties izvēlas lielveikalos nevis tirgos vai privātajos pārtikas veikalos;
11. Norvēģijas pircējam augstās vietējā tirgus pārtikas cenas šķiet pieņemamā līmenī, turpretim Latvijas pircējam, salīdzinot ar Norvēģijas pārtikas cenu līmeni, relatīvi zemās Latvijas pārtikas cenas šķiet pārāk augstas.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −42,96 €
Work pack Nr. 1329018
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register