Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:138351
 
Evaluation:
Published: 07.11.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Pasaules tirdzniecības organizācijas pamati    4
  PTO vēsture    4
  Ar ko PTO atšķiras no GATT?    4
  PTO mērķi    5
  PTO struktūra    5
  Tirdzniecības sistēmas pamatprincipi    6
  Ko jāizdara, lai iestātos PTO?    6
  Dalībvalstu saistības PTO    7
  Dalības PTO priekšrocības    7
2.  PTO organizācijas pamati    8
2.1.  Tirdzniecība bez diskriminācijas    8
2.2.  Godīgas konkurences veicināšana    9
2.3.  Attīstības un ekonomisko reformu atbalstīšana    9
2.4.  Brīvas tirdzniecības priekšrocības    10
2.5.  Palīdzība jaunattīstības un pārejas ekonomikas valstīm    11
2.6.  Specializēta palīdzība eksporta veicināšanai    11
2.7.  PTO loma globālās ekonomiskās politikas veidošanā    12
2.8.  Nacionālo tirdzniecības politiku pārraudzība    12
3.  Lauksaimniecības produktiem godīgāku tirgu    13
  Jauni noteikumi un saistības    13
  Drošības un veselības aizsardzības pasākumi    15
  Palīdzības sniegšana viszemāk attīstītajām valstīm un galvenokārt pārtiku importējošām jaunattīstības valstīm    15
4.  Tirdzniecība ar pakalpojumiem –izaugsmes un investīciju noteikumi    16
5.  Intelektuāla īpašuma tiesības- Aizsardzība un izpilde    17
6.  Juridiskās struktūras pilnveidošana    18
  Pasākumi pret dempingu – procedūras un disciplīnas    18
  Subsīdiju ierobežošana, kompensācijas pasākumi    19
  Ārkārtēja aizsardzība pret importu – „aizsardzības pasākumi”    19
  Tehniskie noteikumi un standarti    20
  Importa licencēšana – saglabāt procedūru skaidrību    20
  Izmantotā literatūra    21
Extract

Ārkārtēja aizsardzība pret importu – „aizsardzības pasākumi”
PTO dalībvalsts drīkst veikt „aizsardzības pasākumus”, lai aizsargātu konkrētu vietējo rūpniecību no jebkura produkta importa pieauguma, kas izraisa vai var izraisīt nopietnu kaitējumu rūpniecībai. Tādi aizsardzības pasākumi ia bijuši vienmēr pieejami ar GATT.
PTO līgums lika jaunus pamatus, un noteic, ka valstis neieviesīs un nesaglābās nekādus brīvprātīgus eksporta ierobežojumus, nevienosies per tirgus ietekmi un tamlīdzīgi.
Rūpniecības nozares vai uzņēmumi drīkst pieprasīt attiecīgo aizsardzību savām valdībām. PTO līgumā ir noteikta kārtība, kādā ir izskatāma aizsardzības nepieciešamības izmeklēšana, kuru veic nacionālas valsts iestādes.
Līgumā ir noteikti kritēriji „nopietna kaitējuma” izvērtēšanai. Kā arī faktori, kuri ir jāņem vērā, pētot importa ietekmi uz vietējo ražošanu. Attiecīgais aizsardzības pasākums ir jāpielieto tikai tik, cik tas ir nepieciešams, lai aizkavētu vai atlīdzinātu nopietnu kaitējumu un atvieglotu attiecīgas industrijas pārkārtošanos.
Aizsardzības pasākumi nedrīkst būt piemēroti pret produktiem, no jaunattīstības valstīm, ja šo valstu īpatsvars attiecīgo produktu importa nepārsniedz 3% un ja jaunattīstības dalībvalstis ar zemāku par 3% importa īpatsvaru kopumā nepārsniedz 9% no kopējā attiecīgā produkta importa.
PTO Aizsardzības pasākumu komitēja seko līguma izpildei un atbild par dalībvalstu saistību pildīšanas uzraudzību.

Tehniskie noteikumi un standarti
Līgums par tirdzniecības tehniskām barjerām paplašina vienošanos , kas tika sasniegtas Tokijas sarunu raundā. Tapāt, ka tā priekštecis, arī šis līgums mēģina nodrošināt to, lai tehniskie noteikumi un standarti, kā arī pārbaudes un sertifikācijas procedūras neradītu nevajadzīgus šķēršļus tirdzniecībai. Līgumā ir atzītas valstu tiesības veikt šādus pasākumus tādā mērā kā tie tiek uzskatīti par nepieciešamiem. Līgums mudina valstis pieņemt starptautiskus standartus, kur tas ir iespējams, taču neprasa mainīt standartizācijas rezultātā savus līmeņus.
Līgumā ir ietverts arī „labās prakses kodekss” standartu sagatavošanai, pieņemšanai un pielietošanai centrālo valsts iestāžu līmenī, kā arī noteikumi, kad vietējām pašvaldībām un nevalstiskām organizācijām ir jārada un jā piemēro tehniskie noteikumi. Tiek prasīts, lai procedūras produktu atbilstības novērtēšanai nacionālajiem standartiem būtu korektas un taisnīgas, īpaši nešķirojot starp vietējiem ražojumiem un ekvivalentām importētām precēm. Turklāt valstis tiek mudinātas savstarpēji atzīt atbilstības izvērtēšanu, respektīvi, ja eksportētājas valsts iestādes apgalvo, ka produkts atbilst tehniskajiem standartiem, importētājas valsts attiecīgām iestādēm normāli nebūtu jāapšauba šāds spriedums. Lai nodrošinātu, ka eksportētājiem visā pasaulē būtu pieejama šāda informācija par tehniskiem noteikumiem un standartiem, kā arī atbilstības izvērtēšanas procedūrām, visās PTO valstīs tiek prasīts nodibināt nacionālos informācijas dienestus.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,48 €
Work pack Nr. 1246587
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register