Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
14,20 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:168767
 
Evaluation:
Published: 17.11.2008.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 16 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    10
1.  Analītiskā apskata daļa    10
1.1.  Cenu nozīme    10
1.1.1.  Cenu veidi    10
1.2.  Cenu noteikšanas process    13
1.2.1.  Faktori, kas ietekmē cenu noteikšanu    15
1.2.2.  Cenu noteikšanas ierobežojumi    18
1.2.3.  Preču piegādes cenas    19
1.2.4.  Izmaksas, to loma cenu veidošanā    20
1.2.5.  Cenu konkurence    21
1.3.  Cenu veidošanās stratēģijas    22
1.3.1.  Cenu stratēģijas un to veidi    23
1.4.  Cenu veidošanās metodes    27
1.4.1.  Cenu veidošanas metodes un to veidi    28
2.  Pētījumu un aprēķinu daļa    33
2.1.  SIA “Latio” Imantas nodaļas vispārīgs raksturojums    33
2.2.  SIA “Latio” Imantas nodaļas cenu ekonomiskie aprēķini    35
2.3.  SIA “Latio” Imantas nodaļas saimnieciskās darbības rādītāji, to analīze    50
  Nobeigums    50
  Bibliogrāfiskais saraksts   
Extract

1. ANALĪTISKĀ APSKATA DAĻA

1.1 Cenu nozīme

Cena – produkcijas un pakalpojuma vērtība izteikta naudā. Cenu noteikšanu apgrūtina lielākoties tādi faktori kā savstarpējā atkarība starp produktu, pakalpojumu no vienas puses un tirgu, informāciju, konkurenci no otras puses. Cenu noteikšanas metožu uzlabošana ir nepieciešama, lai uzņēmums spētu gūt pēc iespējas lielāku peļņu no tirgus.
Lēmumu pieņemšana par cenām ir komplicēts process, jo produktam jānosaka optimāla cena katrā no tirgiem, kā arī jāveido uzņēmuma politika, kā un kad mainīt cenas, reizē nosakot, kam tad ir šādas tiesības un pat pienākums. Lēmuma pieņemšana par produkta cenu ir viena no sarežģītākajām problēmām, kuru vajag risināt uzņēmuma vadībai. Tā kā šīs stratēģijas pamatā savukārt ir ilgtermiņa komerciālās darbības plāns, kurā centrālā vieta pieder cenai, tad pieņemot operatīvos lēmumus par cenām, uzņēmuma vadībai jāņem vērā stratēģijas pamat principi. Tas nozīmē, ka ikviena produkta cenas lomu var skatīt īstermiņa vai ilgtermiņa peļņas ieguves aspektā, vai saistībā ar citu mērķi, kādu sev izvirza uzņēmuma vadība.
Bieži tiek lietots jēdziens “optimālā cena”, kurai ir dažādi kritēriji valstu, reģionu un pilsētu aspektā, jo uz šo raksturlielumu iedarbojas ražotāja izmaksas, pircēju maksātspēja, produkta sociālā vērtība, produkta izcelsme, tēls, reputācija, kvalitāte un virkne citu faktoru. [6; 228.lpp]
Cenu pamatā parasti ir pieprasījums, izmaksas, konkurence.

1.1.1 Cenu veidi

Praksē tiek izmantotas šāda veida cenas:
1) Faktiskās - cenas, kas darbojās attiecīgajā laika periodā.
Savukārt šīs cenas var būt līgumcenas, par kādām vienojušies pārdevēji un pircēji (bez jebkādiem uzcenojumiem);
2) Limitējamās cenas, ja pārdevējs un pircējs ir tiesīgs noteikt cenu līguma ietvaros uzrādītajās robežās;
3) Administratīvi regulētās cenas, kad valsts vai pašvaldība nosaka cenu vai tarifu tam vai citam produktam; tipisks piemērs tādam cenu veidam ir dzīvokļa īres maksa par kvadrātmetru platības. [6; 229. – 230. lpp.]
Klasificējot cenas pēc vairākiem veidiem, eksistē šāda veida cenas:
1. Vairumtirdzniecības cenas – tās ir cenas, par kurām ražošanas uzņēmumi vai vairumtirdzniecības uzņēmumi pārdod savu produkciju.
2. Iepirkuma cenas – tās ir cenas, par kurām tiek iepirkta plaša patēriņa produkcija un saimniecības preces. Šīs cenas sevī ietver vairumtirdzniecības cenu raksturu.
3. Mazumtirdzniecības cenas – tās ir cenas, par kurām mazumtirgotāji pārdod produkciju iedzīvotājiem vai mazumtirdzniecības patērētājam.
4. Transferta cenas – tās ir dažāda veida vairumtirdzniecības cenas, par kurām ražošanas faktori un produkcija apmainās starp nodaļām vai filiālēm integrētā, vienotā firmā.
5. Tarifi – tā ir cena par pakalpojumu (jebkuras nemateriālas uzņēmējdarbības izpausmes). Piemēram, tie ir tarifi par elektroenerģiju, telekomunikācijām u.c.
6. Brīvās cenas – tās ir cenas, kuras nosaka pārdevēji ņemot vērā tirgus konjunktūru.
7. Ierobežotās cenas – tās ir cenas, kuru līmeni kontrolē attiecīgi uzņēmuma vadītāji.
8. Cietās cenas – tā ir cena, kura tiek fiksēta līgumā tai brīdī, kad šis līgums tiek slēgts.Un kurš netiek pakļauts izmaiņām visā līguma termiņa garumā (kam ir jābūt atrunātam līgumā).

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register