Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:180850
 
Evaluation:
Published: 21.06.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 23 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    7
1.  ANALĪTISKĀ DAĻA    9
1.1.  UZŅĒMUMA RAKSTUROJUMS    9
1.1.1.  Uzņēmuma vēsture    9
1.1.2.  Uzņēmuma pamatdarbība    9
1.1.3.  Uzņēmuma organizatoriskā struktūra    11
1.2.  TIRGUS ANALĪZE    12
1.2.1.  Loģistikas pakalpojumu tirgus analīze    12
1.2.2.  Konkurentu analīze    14
1.3.  UZŅĒMUMA DARBĪBAS REZULTĀTU NOVĒRTĒJUMS    15
1.3.1.  Peļņas vai zaudējumu analīze    15
1.3.2.  Bilances analīze    16
1.3.3.  Relatīvo rādītāju analīze    18
1.3.3.1.  Likviditātes rādītāji    18
1.3.3.2.  Maksātspējas rādītāji    19
1.3.3.4.  Aktivitātes rādītāji    20
1.3.3.5.  Rentabilitātes rādītāji    22
1.4.  ANALĪTISKĀS DAĻAS REZULTĀTU KOPSAVILKUMS    24
2.  PROJEKTA APRĒĶINU DAĻA    26
2.1.  PROBLĒMA UN TĀS IESPĒJAMIE RISINĀJUMI    26
2.1.1.  Dokumentu uzglabāšanas pakalpojuma ieviešanas projekts    28
2.1.2.  Dokumentu arhivēšanas pakalpojuma ieviešanas projekts    35
2.1.3.  Dokumentu un datu iznīcināšanas pakalpojuma ieviešanas projekts    45
2.2.  PROJEKTA APRĒĶINU DAĻAS REZULTĀTU KOPSAVILKUMS    54
3.  TEHNOLOĢISKĀ DAĻA    56
3.1.  INFORMĀCIJAS APSTRĀDES TEHNOLOĢIJA    56
3.1.1.  Uzņēmuma finanšu darbības analīzes aprēķini    56
3.1.2.  Kredīta aprēķini    60
3.1.3.  Neto apgrozījuma prognozes    63
4.  DARBA UN DABAS AIZSARDZĪBAS DAĻA    67
4.1.  DARBA VIDES RISKA FAKTORU NOVĒRTĒŠANA    67
4.1.1.  Darba vides un darba aprīkojuma raksturojums    67
4.1.2.  Iespējamie darba vides riska faktori    68
4.1.3.  Darba aizsardzības pasākumi    70
  SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI    72
  BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS    75
Extract

IEVADS
Šobrīd ikvienam uzņēmumam aizvien aktuālāks kļūst jautājums, kā izdzīvot sarežģītājā ekonomiskajā situācijā. Krīzes brīdis atklāj jaunus apvāršņus un dod impulsu radīt kaut ko jaunu. Pats galvenais krīzes brīdī ir meklēt iespējas un saskatīt to, kas tiek iedots no jauna. Protams, tas nenozīmē, ka katrā krīzes situācijā uzreiz ir jāķeras pie radikālām darbības nozares maiņām, taču radikālie piemēri labāk parāda, kā krīzes brīdī iespējams atrast jaunus attīstības ceļus.
Jebkurš uzņēmums domā par savu attīstību, un veic dažādas darbības, lai notiktu šī attīstība. Citi paplašina savu darbību, citi cenšas efektīvāk izmantot jau esošos resursus, kā arī mēģina atrast vēl citas iespējas kā attīstīt uzņēmumu. Ikviena uzņēmuma galvenais mērķis ir gūt peļņu uzņēmējdarbības rezultātā. Darbs ar produktu ir svarīgs mārketinga ierocis cīņā ar konkurentiem, tāpēc liela nozīme ir jaunu produktu un pakalpojumu ieviešanai.
AS „Unita” tika izvēlēts par pētāmo objektu tāpēc, ka autoram ir bijusi iespēja šajā uzņēmumā strādāt, un vērot šī uzņēmuma darbību no iekšienes. Līdz ar to arī vieglāk ir pētīt un analizēt konkrēto uzņēmumu.
Uzņēmums darbojas pašreizējās ekonomiskās situācijas apstākļos, konkurējot ar sev līdzīgiem uzņēmumiem. Kā jebkurš uzņēmums arī AS „Unita” cenšas mazināt konkurenci un nepieļaut piederošās tirgus daļas samazināšanos, bet, tā kā vairumā gadījumu tirgus ir piesātināts ar pakalpojumiem un ir grūti tos realizēt, tad viens no efektīvākajiem problēmas risinājuma paņēmieniem šajā situācijā ir jauna pakalpojuma ieviešana, uzlabojot uzņēmuma ekonomiskos rādītājus.
Diplomprojekta mērķis ir izpētīt AS „Unita” darbības efektivitāti un izstrādāt priekšlikumus uzņēmuma darbības pilnveidošanai.
Lai izpildītu izvirzīto mērķi, tiek noteikti šādi uzdevumi:
• izpētīt uzņēmuma darbību;
• veikt tirgus izpēti, lai varētu pēc iespējas precīzāk noteikt uzņēmuma pašreizējo situāciju;
• veikt konkurentu analīzi;
• veikt uzņēmuma finanšu darbības analīzi, atklājot uzņēmuma iespējas, trūkumus un potenciālu;
• izstrādāt priekšlikumus, kas varētu atrisināt uzņēmuma problēmas un uzlabotu uzņēmuma ekonomiskos rādītājus;
• novērtēt iegūtos rezultātus un noteikt, kā šie priekšlikumi ietekmēs uzņēmuma turpmākās darbības rezultātus;
• izstrādāt secinājumus un priekšlikumus par pētāmo uzņēmumu.
Pētījumu un aprēķinu veikšanai tiek izmantotas vairākas metodes, informācijas salīdzināšanai un apkopošanai:
• grafiskās metodes;
• ekonomiski matemātiskās metodes;
• statistiskās metodes;
• salīdzināšanas metodes;
• prognožu izstrādāšanai apskatīta prognozēšanas metode.
Visas pētīšanas metodes ir balstītas uz noteiktiem pētījuma avotiem un literatūru. Darbā tiek izmantoti:
• vispārējā un speciālā literatūra;
• uzņēmuma nepublicētie materiāli;
• LR likumi;
• interneta resursi;
• pētījumu rezultātā iegūtā informācija.
Ņemot vērā tādu apstākli, ka uzņēmums turpina attīstīties ar katru gadu, nebūtu lietderīgi izstrādāt ilgtermiņa prognozi. Tāpēc par prognozēšanas horizontu tiek pieņemti nākamie trīs gadi.
Darbā tika apskatīts laika periods no 2007.gada līdz 2010.gada aprīlim. Projekta mērķi un uzdevumus traucēja sasniegt uzņēmuma vadības vēlme saglabāt informāciju par uzņēmuma finanšu darbības detalizētu izklāstu. Sakarā ar informācijas trūkumu, kā arī inflācijas ietekmi, daži diplomprojekta plānotie dati tika rēķināti aptuveni.

1. ANALĪTISKĀ DAĻA
1.1. UZŅĒMUMA RAKSTUROJUMS
1.1.1. Uzņēmuma vēsture
AS „Unita” ir uzņēmums ar vairāk kā piecdesmit gadu darba pieredzi dažādās uzņēmējdarbības jomās. Uzņēmums ir dibināts 1950. gada 15. jūnijā. Līdz 1993. gadam uzņēmums nodarbojās ar gatavo apģērbu un apavu vairumtirdzniecību. Uzņēmuma nosaukums un pakļautība vairākkārt ir mainījušies un 1993. gada 29. jūlijā tas tika privatizēts un tagad darbojas akciju sabiedrības formā. No 1995. gada uzņēmums piedāvā muitas noliktavas un muitas brokeru pakalpojumus. AS “Unita” ir viena no pirmajām muitas noliktavām Latvijā, kas saviem klientiem sāka piedāvāt kvalitatīvus atklātās muitas noliktavas pakalpojumus.
Kopš 2006.gada oktobra uzņēmumam ir piešķirts ISO 9001:2000 sertifikāts, kas kalpo kā instruments AS „Unita” sniegto pakalpojumu kvalitātes kontrolei un pastāvīgai uzlabošanai.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register