Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:206141
 
Evaluation:
Published: 03.02.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 9 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
1.  STARPTAUTISKĀS TIRDZNIECĪBAS TEORIJA    4
1.1.  Merkantīlisms    4
1.2.  Absolūtā un relatīvā priekšrocību teorija    4
1.3.  Valsts konkurences priekšrocību teorija    5
1.4.  Mēroga efekta teorija    5
1.5.  Galvenie ārējās tirdzniecības politikas veidi    5
2.  PASAULES TIRDZNIECĪBAS ORGANIZĀCIJA    7
2.1.  GATT un Pasaules Tirdzniecības Organizācijas izveide    10
2.2.  Dalībvalstu iestāšanās Pasaules Tirdzniecības Organizācijā    12
2.3.  Pasaules Tirdzniecības Organizācijas struktūra    13
2.4.  Pasaules Tirdzniecības Organizācijas līgumtiesiskā bāze    16
2.5.  Pasaules Tirdzniecības Organizācija, Dohas sarunas    19
2.6.  Pasaules Tirdzniecības Organizācijas tirdzniecības sistēmas raksturojums, SVID analīze    21
3.  PASAULES TIRDZNIECĪBAS ORGANIZĀCIJAS NĀKOTNES PERSPEKTĪVAS    31
3.1.  Pēdējas aktualitātes    31
3.2.  2011. gada gaidāmo notikumu kalendārs    32
3.3.  Dohas sarunu beigas un PTO nākotne    33
  SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI    37
  BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS    39
Extract

PTO iesaistīšana, lai apturētu ar krīzi izveidojušos protekcionismu
Oficiālo sarunu apturēšana uz nākamajiem divpadsmit mēnešiem nevajadzētu būt par iemeslu lai valstis pievērstos protekcionismam un censtos sevi aizsargāt, bet tam vajadzētu uzlabot iespējas gūt panākumus tālākās Dohas sarunu kārtās.
1. Ar Lamy vadībā, PTO tirdzniecības ministri ir oficiāli vienojušies par "nogaidošu" paktu, ar kuru visas dalībvalstis solīja neieviest jaunus protekcionisma pasākumus (palielināts tarifu likmēm, paaugstināt aizsardzības pasākumus, ieguldījumu ierobežojumi), tuvākajos mēnešos. PTO dalībvalstis varētu piekrist jaunai uzraudzības sistēmai, kas sekotu, un ziņo par visu jaunajo valstu tirdzniecības ierobežojumiem. Protams, nebūtu juridisku iespēju ierobežot protekcionisma pasākumus, bet kādas valsts publiska aprunāšana un kaunināšana darbotos kā labs iebiedēšanas līdzeklis.
2. Kā ieteikusi attīstības speciāliste Kimberly Elliot, bagātās valstis var vienpusēji īstenot Dohas saistības "beznodokļu un bezkvotu" režīmu nabadzīgāko valstu eksportā.
3. Divu vadošo starptautisko tirdzniecību ekonomistu Richard Baldwin un Simon Evenett ieteikums ir tāds, ka attīstītajām valstīm vajadzētu virzīties uz priekšu un veikt tehnisko atbalstu tirdzniecības veicināšanai (uzlabot un samazināt birokrātiju robežas šķērsošanas vietās) jaunattīstības valstīm, pat izveidot pagaidu fondu, lai atbalstītu šos centienus.[15]

SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
SECINĀJUMI:
• Pasaules Tirdzniecības organizācija.tika dibināta lai aizstāvētu pasaules tirdzniecību no protekcionisma 1995. gada 1. janvārī.
• Pasaules Tirdzniecības organizācija nosaka galvenās līgumsaistības valstu tirdzniecības iekšējās likumdošanas un noteikumu veidošanā un īstenošanā.
• Pasaules Tirdzniecības Organizāciju var uzskatīt par forumu valdībam, kurā veic sarunas par tirdzniecības līgumiem, risina tirdzniecības strīdus.
• Pasaules Tirdzniecības Organizācijas izveide 1995. gada 1. janvarī iezīmēja lielāko reformu starptautiskajā tirdzniecībā pēc Otrā Pasaules kara.
• Pasaules Tirdzniecības Organizācijai nav direktoru padome vai organizācijas vadītājs.
• Pasaules Tirdzniecības Organizācijas pamatprincipi padara sistēmu ekonomiski efektīvāku, kā arī samazina izmaksas.
• Ar PTO palīdzību patērētājem tiek sniekta lielāka izvēle gan pērot preces gan pakalpojumus.
• PTO tirdzniecības sistēma veicina valstu attīstību.
• Viss, kas saistīts ar starptautisko tirdzniecību ir saistīts ar PTO.
• Lēmumus PTO pieņemt ir visai grūti, jo tiek pieņemti visu dalībvalstu starpā.
• PTO līgumi ir juridiski dokumenti, kas attiecas uz plašu organizācijas darbību, tādēļ tie ir tik gari un sarežģīti.
• PTO neitver tikai tirdzniecību, bet arī daudzas citas btiskas lietas, kā piemēram pārtikas standarti, vides aizsardzība u.t.t.
• PTO atstāj sliktu iespaidu uz vidi, jo tā veicina dabas resursu izlietošanu.

PRIEKŠLIKUMI:
• PTO vajadzētu izveidot organizācijas valdi, lai veicinātu lēmumu pieņemšanu.
• PTO bez esošajiem atvieglojumiem varētu pieškirt vēl papildus atvieglojumus mazāk attīstītām valstīm iestāšanās procsā.
• PTO savu esošo sistēmu varētu padarīt pieejamāku un pievilcīgāku valstīm, kas tai vēl nav pievienojušās.
• PTO ir nepieciesams irveidot jaunu sarunu kartu kas krasi atskirtos no Dohas sarunu kartas.
• PTO vajadzetu laut valstim pasam sava starpa arī lemt par tirdzniecības noteikumiem, un tikai ja tie ir nepienemami, iesaistities, jo paslaik valstis pasas neko nevar, visu izlemj PTO.
• PTO vajadzētu dibināt ciešākas saistības ar citām starptautiskajām isntitucijām.




Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register