Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:209288
 
Evaluation:
Published: 07.07.2014.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 9 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    3
  Ievads    4
1.  Patērētāju tiesību aizsardzības likumdošana    6
2.  Patērētāju tiesību aizsardzības nodrošināšana Latvijā    11
2.1.  Patērētāju rīcības brīvība un tiesību pārkāpumi    11
2.2.  Patērētāju pretenziju pieteikšana un ekspertīzes veikšana    13
2.3.  Patērētāju tiesību pārkāpumu novēršana    18
2.4.  Patērētāju tiesību aizsardzības biedrības, uzraudzības un kontroles iestādes    22
3.  Patērētāju tiesību aizsardzība ES    28
4.  Statistikas rādītāju analīze    33
  Secinājumi un priekšlikumi    38
  Izmantotâs literatûras un avotu saraksts    41
Extract

Secinājumi
1. Kopš pārejas uzsākšanas no centralizētās plāna ekonomikas uz tirgus ekonomiku Latvijas tirgū ir parādījušās daudzas un dažādas preces, līdz ar to grūtāk kļūst tajās orientēties un izlemt, kurai precei vai pakalpojumam dot priekšroku.
2. Patērētājam nepieciešamas ļoti plašas zināšanas, lai beigu beigās izdarītu pamatotu un savām vēlmēm atbilstošu izvēli.
3. Godīga konkurence starp uzņēmumiem parasti ir labvēlīga pircējam, jo tā uzlabo preču un pakalpojumu kvalitāti, palielina izvēles iespējas, kā arī samazina cenas.
4. Tā kā patērētāji nav profesionāli, viņi nevar vieni paši stāties pretī daudzām kompānijām, kas tiem pārdod preces vai pakalpojumus.
5. Pat labi attīstītas tirgus ekonomikas apstākļos ir nepieciešami pasākumi, kas aizsargātu patērētāju intereses.
6. Pastāvīgi tiek sagatavoti un pieņemti normatīvie akti, kas regulē patērētāju un ražotāju, pārdevēju, pakalpojumu sniedzēju un citu iesaistīto personu attiecības, tiesības un pienākumus.
7. Atbildīgajām dalībvalstu institūcijām ir paredzētas tiesības pieprasīt tās dalībvalsts, kurā varētu būt noticis patērētāju tiesību pārkāpums, institūcijai sniegt tās rīcībā esošu informāciju un veikt lietas izmeklēšanu.
8. Patērētājam nav pienākums pieņemt preci vai pakalpojumu un samaksāt cenu par preci vai pakalpojumu, ja prece ir piegādāta vai pakalpojums sniegts, patērētājam neizdarot pasūtījumu.
9. Līgumos, ko patērētājs slēdz ar ražotāju, pārdevēju vai pakalpojuma sniedzēju, līgumslēdzējām pusēm ir vienlīdzīgas tiesības.
10. Ja nopirktajai precei vai sniegtajam pakalpojumam ir defekti, var izvirzīt pārdevējam vai ražotajam, vai pakalpojuma sniedzējam kādu no noteiktajām likumā prasībām.
11. Veids, kā atrisināt atšķirīgo viedokļu radītās domstarpības starp patērētāju un pārdevēju un noteikt, kam taisnība, atkal ir preces ekspertīze.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −7,98 €
Work pack Nr. 1340290
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register