Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:215581
 
Evaluation:
Published: 09.04.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

1.lekc.
Tirdzniecība (angļu val. - trade) ir patstāvīga tautsaimniecības nozare, kas nodarbojas ar preču un pakalpojumu novadīšanu no ražošanas līdz patērētājam, ar mērķi gūt peļņu.
Pārdošana, realizācija (angļu val. -sale) – uzņēmuma funkcija – preces vai pakalpojumu pārdošana patērētājam, lai gūtu peļņu.
Tirdzniecības funkcijas
Tirdzniecības transpozitorisko pamatfunkciju tautsaimniecībā, kuras pamatā ir darba dalīšanas principi: pārejas radīšana starp ražotāju un realizāciju.
Tās ietekmē izraisa vērtību radīšanu tirdzniecībā.
Pamatfunkcija ļauj veidot pakļauto funkciju sistēmu.
Iedalījums pēc saimnieciskā virziena
Pēc saimnieciskā darbības virziena tirdzniecība var būt iekšējā un ārējā, bez tam katrs virziens dalās 2 daļās – vairumtirdzniecība un mazumtirdzniecība.
Tirdzniecības darbību var veikt gan individuālā veidā, individuāli tirgotāji- komersanti (ar licencēm), vai arī veikt, dibinot komercsabiedrību.
Vairumtirdzniecība
Vairumtirdzniecība ir jaunu un lietotu preču tālākpārdošana (pārdošana bez pārveidošanas).
Tā ietver preču tālāku pārdošanu mazumtirdzniecības, vairumtirdzniecības, rūpniecības uzņēmumiem, institucionālajiem vai profesionālajiem lietotājiem, tirdzniecības aģentiem vai mākleriem.
Mazumtirdzniecība ir jaunu un lietotu preču tālākpārdošana (pārdošana bez pārveidošanas), ko veic:
Kioskos, tirdzniecības vietās, tirgos, stendos u.tml.
kā arī mazumtirdzniecībā, ko veic firmas, kas izpilda pasūtījumus pa pastu, ielu pārdevēji un ,apkārtceļojošie sīktirgotāji, patērētāju kooperatīvi, izsoļu nami u.tml.
Servisa politika tirdzniecībā
Servisa politika – visi papildpakalpojumi, kuri pircējam tiek sniegti nozares ietvaros, vai brīvprātīgi uzņēmuma individuālie pakalpojumi preces saņēmējam.
Mērķis – veicināt realizāciju.
Darbs ar klientiem
Piesaistīšanas process.Izpēte;Testēšana;Sadarbība;Savstarpējā atkarība; Integrācija.
atlases kritēriji Iespējamais pirkuma apjoms; Iespējamā peļņa; Prognozētā izaugsme; Iepirkuma politika, pirkšanas procesi, labas attiecības

Distribūcijas un dīleru tīkla attīstība
Distribūcija – izplatīšanas kanāli
Dīlera tīkls – tirgotāju tīkls
Distributora funkcijas finansēšana, uzglabāšana, loģistika , izplatīšana
var pildīt arī tehniskā konsultanta un servisa partnera funkcijas.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register