Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:261195
 
Evaluation:
Published: 01.12.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 17 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Saīsinājumu un nosacīto apzīmējumu saraksts    3
  Ievads    4
1.  Maza tirdzniecības uzņēmuma īpatnības    7
2.  Uzņēmuma finanšu analīze    9
2.1.  Ekonomiskās un finanšu analīzes jēdziens    9
2.2.  Pārskatu analīze    12
2.2.1.  Pārskatu ekspresanalīze    12
2.2.2.  Pārskatu dinamiskā ( horizontālā) un vertikālā ( struktūras) analīze    14
2.3.  Koeficientu aprēķināšana    19
2.3.1.  Galvenie finanšu koeficienti    19
2.3.2.  Likviditātes rādītāji    20
2.3.3.  Maksātspējas rādītāji    22
2.3.4.  Aktivitātes rādītāji    24
2.3.5  Rentabilitātes rādītāji    26
2.3.6.  Bankrota diagnostika    28
3.  Secinājumi un priekšlikumi    29
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    32
  Pielikums    33
Extract

Tirdzniecība ir viens no senākajiem cilvēka darbības veidiem, kas ir attīstījusies līdz ar preču ražošanu. Tā ir tautsaimniecības nozare, kas nodrošina preču apgrozību, to kustību no ražotāja līdz patērētājam. Pēc Komerclikuma, tirdzniecība ir komercdarbība, t.i., ar preču tirdzniecību saistīta uzņēmējdarbība, kuru savā vārdā peļņas gūšanas nolūkā veic komersants.
Iekšējā tirdzniecība ir viens no rādītājiem, kas raksturo iedzīvotāju labklājības līmeni un ekonomisko aktivitāti Latvijā tirdzniecība ir viena no vadošajām tautsaimniecības nozarēm, kas dod vislielāko pievienoto vērtību un nodrošina darbu vislielākajam Latvijas iedzīvotāju skaitam.[7., 7. lpp.]
Latvijā 98% uzņēmumu ir mikro vai mazie [ 14 ]. Mikro uzņēmums ir uzņēmums, kurā ir līdz 10 strādājošie, mazs uzņēmums ir uzņēmums, kurā ir 10 – 49 strādājošie. Latvijā 79% uzņēmumu ir mikro uzņēmumi, 39% no tiem nodarbojas ar tirdzniecību [13 ]. 2008. gadā Latvijā 60% uzņēmumu bija reģistrēti kā SIA, 10% - kā individuālais uzņēmums un 7% kā individuālais komersants [ 15 ].
Tirdzniecības straujā attīstība Latvijā izskaidrojama ar to, ka mazumtirdzniecības organizēšanai nav vajadzīgi lieli kapitālieguldījumi un ir salīdzinoši ātra resursu aprite. Pašlaik Latvijā strauji samazinās mazumtirdzniecības apgrozījums, ko radījis bezdarba pieaugums un iedzīvotāju maksātspējas kritums.2009. gada 2. ceturksnī mazumtirdzniecības apgrozījums salīdzinājumā ar 2008. gada 2. ceturksni samazinājies par 28,5% [19.], t.sk., pārtikas precēm par 21,6%, nepārtikas precēm – par 31,8%.
Sakarā ar nelabvēlīgo ekonomisko situāciju Latvijā 2009. gada 1. pusgadā salīdzinājumā ar 2008. gada 1. pusgadu ir par 41,6% mazāk jauno reģistrēto uzņēmumu, bet maksātnespējas pieteikumu skaits pieaudzis par 131% [17].
Latvijā maksātnespējas problēma ir sevišķi aktuāla pašlaik, ekonomiskās krīzes situācijā. Maksātnespēja ir situācija, kad naudas plūsma nav pietiekama, lai segtu īstermiņa saistības. Finansu grūtības norāda uz kapitāla nepietiekamību. Latvijā. Tirdzniecības uzņēmumu finansiālās grūtības ir saistītas ar nepietiekamām investīcijām, nestabilu noietu, ko radījusi pirktspējas samazināšanās, spēcīgu konkurentu ienākšanu tirgū un neracionālo valdības nodokļu politiku - pievienotās vērtības nodokļa ( PVN ) un akcīzes nodokļa pieaugums palielināja tirdzniecības uzņēmumu izmaksas, piespiežot paaugstināt jau tā pietiekami augstās cenas. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register