Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:281475
 
Author:
Evaluation:
Published: 03.02.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
Extract

Valsts konkurētspēja ir atkarīga no rūpniecības ietilpību inovācijām un jauninājumiem. Kompānijas gūst labumu no pasaules labākajiem konkurentiem pateicoties spiedienam un izaicinājumiem. Tās iegūst no stipriem pašmāju konkurentiem, uzņēmīgiem pašmāju piedāvātājiem un vietējā pieprasījuma patērētājiem. 1
Konkurence globalizācijas apstākļos mūsdienās liek mainīt attieksmi un veikt izmaiņas institūciju un valdības politikā. XXI gadsimta augstskolai ir kritiska nozīme modernajā inovācijas sistēmā. Tā nodrošina ieguldījumu jaunu zināšanu veidošanā, ekonomiskajā attīstībā un sagatavo studentus, kas ir gatavi pieņemt pastāvošā tirgus izaicinājumus. Lai augstskolas varētu veiksmīgi piedalīties, tām ir jābūt ar pietiekami motivētu vadību un mācībspēkiem. / Dr. Čārzls Vessners/
N. Zemniece par konkurenci stāsta: „Globalizācijas laikmetā pasaule ātri attīstās, tādēļ konkurence ir acīmredzama. Turklāt mainās arī konkurences būtība. Agrāk galvenie konkurences radītāji bija apmēram vienas specializācijas uzņēmumi, kas piedāvāja līdzīgas kvalitātes produkciju. Iepriekš tiem bija iespēja aizpildīt jebkādu darbības sfēru un mierīgi strādāt, pievēršot uzmanību galvenokārt produkcijas kvalitātei un reklāmai. Mūsdienu tendence, kas attiecas uz uzņēmumu paplašināšanos, ir vairāku uzņēmumu apvienošanās vai pārņemšana. Tādēļ šobrīd lielie uzņēmumi ar savu produkciju tiecas aizpildīt visas pieprasījuma sfēras, piedāvājot dažādus jaunumus. Ārēji situācija ir tāda, ka darbaspēka piedāvājuma daudzuma periods mijas ar tā deficīta periodu. Patiesībā problēma ir ne jau darbinieku trūkumā, bet gan darbaspēka kvalitātē.”
Latvijas iekšējo tirgu šobrīd pārņem globalizācijas procesi, reorganizējot tirdzniecības sistēmu, kuru arvien vairāk pārņem ārvalstu lielie tirdzniecības tīkli. Šādā situācijā Latvijas uzņēmējiem, īpaši jau mazo un vidējo uzņēmumu īpašniekiem, kļūst arvien grūtāk stāties pretī globālā tirgus tendencēm. Tie komersanti, kas kādreiz sevi pieskaitīja vidējo uzņēmumu kategorijai, šobrīd kļūst par mazajiem, jo bieži tiem vairs nav kur realizēt savu produkciju.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register