Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:297751
 
Author:
Evaluation:
Published: 28.02.2014.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Ievads    3
2.  Starptautiskas tirdzniecības teorija    4
3.  Klasiskās starptautiskās tirdzniecības teorijas    4
3.1.  Merkantilisms    4
3.2.  Hjūma merkantilisma kritika    5
3.3.  Absaluto priekšrocību teorija (A. Smita teorija)    5
3.4.  Salidzinoš priekšrocību teorija (O. Rikardo teorija)    6
4.  Alternatīvas vai modernas starptautiskas tirdzniecības teorija    8
4.1.  Ražošanas faktoru attiecību teorija (Hekšera – Olina teorija)    8
4.1.1.  Ražošanas faktoru izmantošana optimizācija kā starpvalstu tirdzniecības rezultāts    9
4.1.2.  E.Hekšera – B.Olina koncepcijas testēšana    11
4.2.  P.Samuelsona ieguldījums E.Hekšera – B.Olina koncepcija    13
4.2.1.  E.Hekšera _ B.Olina _ P.Samuelsona teorēma    13
4.3.  Preces dzīves cikla teorija    14
5.  Kapitāla starptautiskā kustība    20
6.  Secinājumi    21
7.  Pielikumi    23
8.  Izmantotās literatūras saraksts    30
Extract

6.Secīnājumi
Izstrādājot starptautiskās tirdzniecības teorijas, zinātnieki meklēja un joprojām meklē atbildes uz ļoti svarīgiem jautājumiem:
- kādas preces valstij ir izdevīgi eksportēt , kādas- importēt;
- kādas ir starptautiskās tirdzniecības mehānisma darbības īpatnības;
- kā koordinēt preču un finansu plūsmu utt.
Šodien nevienu no attīstītajām pasaules valstīm neraksturo slēgta tipa ekonomika, kad valsts cenšas iztikt pati ar saviem resursiem. Valstis savā starpā tirgojas ar visdažādākajām precēm un pakalpojumiem. Līdz ar to starptautiskā darba dalīšana un ārējā tirdzniecība ļauj katrai valstij pilnīgāk izmantot savas potenciālās iespējas, kā arī dod iespēju pilnvērtīgāk nodrošināt patērētājus ar daudzveidīgām precēm un pakalpojumiem, bet ražošanu - ar izejvielām un modernu tehniku un tehnoloģijām.
Merkantilisms parādījās 17.gadsimta otrajā pusē līdz ar centralizēto valstu izveidošanos. Merkantiliskās ekonomikas pamatbūtība ir idejā, ka, lai sasniegtu uzplaukumu, valstij aktīvi ir jāiejaucās un jāvirza ekonomiskie procesi par labu visai sabiedrībai. Nosaukumu radījis ekonomikas teorētiķis Adāms Smits (Adam Smith, 1723-1790).
Starpību starp eksportu un importu sauc par neto eksportu jeb ārējās tirdzniecības bilanci. Jebkuras valsts ekonomikai ir labvēlīgs eksporta pārsvars pār importu. Savukārt, ja importa apjomi pārsniedz eksporta apjomus, rodas ārējās tirdzniecības deficīts, kas nelabvēlīgi ietekmē ekonomiku.
Saskaņa ar Hjūma uzskatiem zelta pieplūdums valstī rada papildu naudas piedāvājumu, kā iespaidā paaugstinās cenas un darba algas . Savukārt zelta aizplūde samazina naudas piedāvājumu, kā iespaidā samazinās cenas un darba algas. Palielinoties cenām, eksports samazinās, bet pieaug imports un otrādi.

Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register