Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:363716
 
Author:
Evaluation:
Published: 15.12.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 8 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Annotation    3
  Saturs    4
  Ievads    5
1.  Tirgus izpētes process un pētījuma metožu pamatojums    7
2.  Uzņēmuma tirgus izpētes process    10
2.1.  Uzņēmuma raksturojums    10
2.2.  Aptaujas anketa un tās jautājumu pamatojums    12
2.3.  Aptaujas rezultātu grafisks attēlojums    14
2.4.  Aptaujas rezultātu apkopojums    19
3.  Konkurentu analīze    21
4.  Mārketinga elementu analīze    24
4.1.  Pakalpojumi    24
4.2.  Cena    24
4.3.  Mārketinga komunikācijas    24
4.4.  Sadale un realizācija    25
  Priekšlikumi    28
  Izmantoto avotu un literatūras saraksts    29
Extract

Tirgus izpēti uzņēmumu praksē dēvē par sistemātisku datu ieguvi un analīzi, kas nepieciešama, lai pieņemtu ar mārketingu saistītus jautājumus. Turklāt, izpētei jābūt regulārai, jo konkurences vide vai tirgus dalībnieku attieksme var mainīties. Šā procesa pamatuzdevums ir mazināt mārketinga jomā esošās neadvekātās uzvedības izraisīto risku.
Tirgus izpētes procesa galvenie posmi:
Problēmas definēšana
Pētījumu plāna izstrāde
Informācijas vākšana
Informācijas apstrāde un analīze
Pārskatu sagatavošana par pētījumu rezultātiem

V. Praude grāmatā „Mārketings” norādījis, ka tirgus izpētei ir 5 galvenie posmi, savukārt A.Krēmers un G. Vilgers mārketinga rokasgrāmatā noteikuši 4 galvenos posmus, tam piekritis arī J. Ē. Niedrītis grāmatā „Mārketings”, kurš gan sadalījis šos posmus vēl apakšposmos.
Pirmajā tirgus izpētes procesa posmā – problēmas definēšanā, galvenais ir ļoti skaidri definēt mērķi, jo tad būs vieglāk izvēlēties metodi un viss pētījums būs lietderīgāks. Ļoti svarīgi ir savākt un izvērtēt tikai pētījumam svarīgas ziņas.
Pētījuma plāna izstrādes process var notikt divos veidos. Tirgus izpēti var veikt uzņēmumā strādājošie darbinieki un to var uzticēt kādai tirgus izpētes aģentūrai. Pirmo variantu galvenokārt izvēlas uzņēmumi, kuriem regulāri nepieciešams veikt liela apjoma tirgus pētījumus. Ja pētījumi ir neregulāri vai tie ir nelieli, tad būtu ieteicams izvēlēties tirgus izpētes fimas pakalpojumus.
Informācijas vākšanas process ir svarīgākais tirgus izpētes posms. Nepieciešamās informācijas vākšana ir ne vien darbietilpīgs, bet arī sarežģīts process, jo konkrētu uzņēmumu mārketinga informācija ir komercnoslēpums. Lai nekļūdītos, pieņemot mārketinga lēmumus, nepieciešama droša datu bāze, kas ļautu izdarīt pareizus secinājumus. J. Ē. Niedrītis, A.Krēmers un G. Vilgers informācijas avotus iedala divās lielās daļās – primārie un sekundārie dati, bet V. Praude datus jeb informāciju iedalījis pirmreizējā un apstrādātā informācijā, nosaukumi ir atšķirīgi. Bet nozīme jēdzieniem ir vienāda. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,98 €
Work pack Nr. 1309890
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register