Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:375935
 
Author:
Evaluation:
Published: 30.01.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 23 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    3
  Abstract    4
  Ievads    5
1.  Terminu veidošanas principi    6
1.1.  Jaunu terminu veidošana    8
1.2.  Terminu aizgūšana    9
1.3.  Terminu atveide    11
1.4.  Metaforisku terminu loma    12
1.5.  Problēmas terminoloģijā    13
2.  Terminoloģijas attīstība un tendences    16
3.  Ekonomikas nozares terminu atveide latviešu valodā    19
3.1.  Ieskats LZA Terminoloģijas komisijas terminu akceptēšanas procesā    19
3.2.  TTC apstiprinātu metaforisku terminu analīze    21
3.3.  Ekonomikas nozares laikrakstos sastopamie metaforiskie termini    25
3.4.  Ekonomikas nozares terminoloģijas raksturojums    28
  Secinājumi un vispārinājumi    30
  Izmantoto avotu un literatūras saraksts    32
  Pielikumi    34
Extract

Ievads


Daudzi no ekonomikas nozares terminiem latviešu valodā ir tieši pārņemti no angļu valodas, saglabājot svešvārdu (debets, kredīts) vai atveidojot tos latviešu valodā (peldošā procentu likme).
Runājot par terminu atveides principiem latviešu valodā, rodas jautājums, vai terminu atveidot saistībā ar noteiktu kontekstu vai pilnīgi neatkarīgi no konteksta. Tāpat jāizvēlas, vai veidot metaforisku vai emocionāli neitrālu terminu. Arguments par emocionāli neitrālu terminu veidošanu ir tas, ka tur, kur labi zināmi vārdi tiek lietoti ar citu nozīmi, rodas problēmas. No otras puses terminam jābūt īsam un kodolīgam, ko bieži var panākt tikai ar metaforas palīdzību. Metaforisko terminu nozīmi lielākoties nosaka konteksts, kas nozīmē, ka paši par sevi tie neizsaka neko vai var izteikt pārāk daudz, tie nav viennozīmīgi.
„Metaforisks termins ar eleganta un asprātīga asociācijas mehānisma palīdzību savieno divus jēdzienus, kuru saistību, atsakoties no metaforas veidošanas, būtu jāskaidro daudz neveiklākā un garākā izklāstā.” (8., 115 lpp.)
Izvēli par labu metaforiskam terminam var noteikt tā kodolīgums, īsums un labskanīgums, savukārt, emocionāli neitrāls termins būs saprotams arī bez konteksta.
Kvalifikācijas darba jautājums:
Kāda ir metaforisku terminu loma ekonomikas nozares publicistikas tekstos, un kādas ir problēmas tos atveidojot latviešu valodā?
Kvalifikācijas darba mērķis:
Raksturot ekonomikas nozares terminoloģijas izstrādes principus.
Mērķa sasniegšanai izvirzītie uzdevumi:
1) Teorētiskās literatūras par terminu izstrādes principiem apskats un analīze;
2) Ekonomikas nozares terminu atveides latviešu valodā izziņa un analīze;
3) Ekonomikas nozares terminoloģijas raksturojums.
Pētījuma gaitā noskaidrots, ka ekonomikas nozarē, kā latviešu tā angļu valodā tiek apstiprināti un veiksmīgi lietoti metaforiski termini. Tomēr ne vienmēr, atveidojot metaforisku terminu, ir jāsaglabā metafora.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1129425
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register