Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:380138
 
Author:
Evaluation:
Published: 20.01.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 11 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Tabulu saraksts    3
  Anotācija    4
  Anotation    5
  Ievads    6
1.  Uzņēmuma funkcionēšana    7
1.1.  Finanšu loma komercdarbības procesā    9
1.2.  Finanšu galvenie jēdzieni    10
2.  Uzņēmuma kapitāls    14
2.1.  Uzņēmuma kapitāla struktūra    15
2.2.  Vajadzīgā kapitāla daudzuma noteikšana    18
3.  Uzņēmuma finanšu plānošana    20
3.1.  Iekšējie finansēšanas avoti    22
3.2.  Ārējie finansēšanas avoti    23
4.  „X” novada pašvaldības vispārīgs raksturojums    25
4.1.  Finanšu plānošanas process un analīze „X” novada pašvaldībā    27
4.2.  Finanšu plānošanas process „X” novada pašvaldībā    29
4.3.  Finanšu procesa analīze „X” novada pašvaldībā    31
  „X” novada pašvaldības kapitāla struktūra (%) no 2006. – 2008. gadam7    38
  2006.    38
  2007.    38
  2008.    38
  Pašu kapitāls    38
  87.03    38
  88.05    38
  80.13    38
  Aizņemtais kapitāls    38
  12.96    38
  11.95    38
  19.87    38
  „X” novada pašvaldības pašu kapitāla struktūra triju gadu laikā ir samazinājusies par 6,9%, jo ir pieaudzis aizņemtais kapitāls. No 2006. Gada līdz 2007.gadam aizņemtais kapitāls ir samazinājies par 1%, bet jau 2008. gadā palielinājies par 7,92%, jo ir palielinājušās kredītsaistības    38
  SECINĀJUMI    39
  Priekšlikumi    41
  Izmantotās literatūras un citu informācijas avotu saraksts    42
Extract

Visas ekonomiskās attīstības stadijās galvenais tautsaimniecības posms ir uzņēmums. Tieši uzņēmumā notiek produkcijas ražošana un pakalpojumu sniegšana patērētājiem, veidojas tieša saikne starp uzņēmuma darbiniekiem, ražošanas līdzekļiem un patērētājiem.
Uzņēmums ir patstāvīgs saimniekošanas subjekts, kas ir dibināts produkcijas ražošanai, darbu veikšanai un pakalpojumu sniegšanai ar mērķi apmierināt sabiedrības vajadzības un iegūt peļņu.
Uzņēmuma galvenie uzdevumi ir patērētāju vajadzību apmierināšana pēc precēm vai pakalpojumiem, kā arī uzņēmuma darbinieku sociāli ekonomisko interešu realizēšana, savstarpējo attiecību veidošana ar valsti un uzņēmējdarbības partneriem un šo attiecību uzturēšana.
Mūsdienu uzņēmumu raksturīga īpašība ir to spēja elastīgi reaģēt uz tirgus situācijas izmaiņām, tāpēc uzņēmumu vadītājiem jābūt kompetentiem izvēlētajā darbības jomā un apveltītiem ar noteiktām īpašībām – mērķtiecību, neatlaidību, jābūt gataviem neveiksmēm un spējai mācīties no savām kļūdām.
Uzņēmumam ir vajadzīga laba darbinieku komanda, lai tas būtu gatavs konkurences cīņai.
Konkurence ir tirgus attiecību dzinējspēks. Tā atsijā no saimnieciskās aprites visu to, kas neatbilst sabiedrisko vajadzību līmenim: novecojušu produkciju, profesijas un specialitātes, nerentablas tehnoloģijas un uzņēmumus. Citiem vārdiem sakot, konkurence ir dabisks vienīgais ekonomiskās pašregulēšanās process, kas balstīts uz zinātnes un tehnikas progresa sasnieguma pamata. Konkurence veicina jaunu ekonomisko, tehnisko un vadības ideju rašanos, progresīvu tehnoloģiju ieviešanu, jaunu uzņēmumu un ražotņu dibināšanu.
Konkurence tirgus ekonomikā ir arī izaicinošs spēks, kas izraisa daudzu uzņēmumu finanšu krīzi, bankrotu un iedzīvotāju bezdarbu. Efektīvas konkurences attīstības nosacījums ir jebkura uzņēmuma monopolstāvokļa un ražotāja diktāta nepieļaušana. Latvijā tas tiek panākts ar diviem paņēmieniem: no vienas puses – privatizējot valsts īpašumu, bet no otras – nodrošinot konkurences likumdošanu, kurā skaidri norādīts, ka nav pieļaujama jebkuras nelikumīgas valsts monopola formas, t.sk. rentablu uzņēmumu nacionalizācija, neizdevīgu valsts pasūtījumu piespiedu uzspiešana uzņēmumiem, direktīva preču sadale, ražošanas valstiska plānošana, cenu regulēšana u.c. valsts iejaukšanās un regulēšanas formas.
Reformējot īpašuma attiecības valsts uzņēmumu privatizācijas ceļā, uzņēmumiem piešķir visas tiesības to patstāvīgai saimnieciskai, finansiālai un komerciālai darbībai, preču ražotāju un patērētāju interešu harmonizēšanai. Iedzīvotāju sociālajai aizsardzībai ir radīta speciāla likumdošana – Likums par patērētāju tiesību aizsardzību, Likums par preču un pakalpojumu drošumu, Likums par darba aizsardzību u.c.
Pilnīgas konkurences tirgus rada tādu vidi saimniekošanai, kas veicina uzņēmības un iniciatīvas attīstību uzņēmumu darbībā. To panāk ar valsts iedarbības mehānisma palīdzību.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −8,48 €
Work pack Nr. 1117426
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register