Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
8,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:388731
 
Author:
Evaluation:
Published: 05.05.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 15 units
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Extract

IEVADS.
Mūsdienu ekonomika ar katru dienu pietuvojas pasaules ekonomikas tempiem
un standartiem. Kā viens no nosacījumiem, lai varētu sākt jaunu biznesa posmu, ir uzņēmuma stratēģijas plānošana. Stratēģijas mērķis ir noteikt virzienu un pamatot tā izvēles pareizību visiem, no īpašniekiem līdz strādniekiem, kas ir iesaistīti biznesa realizācijā. Lai stratēģiska plāna mērķi tiktu sasniegti, tiem ir jābūt konkrētiem, izmērāmiem, saprotamiem un sasniedzamiem. Starpība starp izstrādātu stratēģiju ar galaproduktu biznesa plāns un biznesa projektu naudas piesaistei ir, ka pirmajā gadījumā tiek izvērtēta nozares, uzņēmuma makro un mikro ekonomiskā situācija meklējot, kā atrast konkurētspējas priekšrocības, nonākot pie konkrētu mērķu realizācijas posma vai biznesa plāna, kas ir viens no soļiem izvirzīto mērķu sasniegšanai. Otrajā gadījumā tiek apskatīta biznesa ideja, tās konkurēt spēja, rentabilitāte, efektivitāte, atmaksāšanās u.t.t. Bet netiek apskatīta kopējā biznesa attīstība, vai realizētais projekts veidos uzņēmuma vai biznesa pievienoto vērtību, vai tieši pretēji, samazinās.
Projekts parāda, ka ir svarīgi izvērtēt uzņēmuma finansiālo stāvokli, atrast uzņēmuma finansu svarīguma punktus uzņēmuma un biznesa projekta novērtēšanai. Nepieciešams finansiāli izvērtēt, vai ekonomisko rādītāju izmaiņas ir atbilstošas iegūtajām konkurētspējas priekšrocībām, vai investēto līdzekļu atmaksāšanās laiks ir pieņemams, vai uzņēmuma vērtības pieaugums ir pietiekošs, vai iespējama divu projektu vienlaicīga realizācija. Nepieciešams izveidot finansiālo rādītāju kontroli projekta stadijā un izpildes laikā. Svarīgi ir saprast, ka izstrādātās stratēģijas ieviešanai nepieciešams izstrādāt kontroles mehānismu, informācijas apmaiņu, funkciju sadali, lēmumu pieņemšanas kartību, ka arī darbinieku motivāciju mērķu sasniegšanai.
Visiem labi ir zināma lēmumu pieņemšanas secība:
- Sākotnēja nojausma;
- Sapratne;
- Piekrišana vai izvēle;
- Rīcība.
Bakalaura darba mērķis ir parādīt, kā soli pa solim no plānošanas un iegūto starprezultātu analīzes nonāk līdz konkrētu lēmumu pieņemšanai-rīcībai vai konkrētu biznesa plānu detalizētai izstrādei un realizācijai. Uzsvaru liekot uz operatīvu formulēto ideju analīzi , jo analizējot katru ideju atsevišķi tiek pazaudēts daudz laika, mainās arī situācija biznesa vidē līdz ar to arī nokavēto rīcību aktualitāte.
Izvirzītā mērķa sasniegšanai nepieciešams:
- pirmais solis – izstrādāt uzņēmuma attīstības stratēģiju;
- otrais solis – veikt uzņēmuma finansiālā stāvokļa diagnostiku;
- trešais solis – izvēlēties stratēģiski un ekonomiski nepieciešamāko biznesa projektu;
- ceturtais solis – biznesa projekta izstrāde.
Darbā nav apskatīts biznesa projektu izstrādes metodika, bet gan lēmumu pieņemšanas pamatojums korporatīvā līmeņa vadītājiem. Projekts ir izstrādāts izmantojot uzņēmumā SIA “ABC” grāmatvedības datus.

STRATĒĢISKĀS VADĪŠANAS BŪTĪBA, UZDEVUMI UN FUNKCIJAS.
Mūsdienas straujā dinamika, nepastāvīgā ārējā un iekšējā vide ir radījusi nepieciešamību uzņēmumiem izmantot stratēģisko vadīšanu. Svarīgi, ka stratēģiskā vadīšana apvieno visu uzņēmuma apakšnodaļu, visu vadības personāla un visu darbinieku saskaņotu rīcību kopējo uzņēmuma mērķu sasniegšanai, nepieciešams lai visi uzņēmuma darbinieki saprastu kopējos mērķus un būtu ieinteresēti to sasniegšanā.
Stratēģija ir saistīta ar tādiem plāniem un darbībām, kuru mērķis ir palīdzēt firmām un cilvēkiem veiksmīgi konkurēt savās sfērās. Tās uzdevums ir palīdzēt organizācijām sasniegt un izmantot savu konkurētspējīgo priekšrocību.

Stratēģiskās vadīšanas process sastāv no pieciem pamatelementiem:
- stratēģisko virzienu ieskicēšana,
- vides izvērtēšana,
- stratēģijas formulēšana,
- stratēģijas īstenošana,
- stratēģijas vērtēšana un kontrole

Stratēģiskās vadīšanas procesa pirmais posms ir stratēģiskā virziena noteikšana. Parasti to nosaka, definējot vīziju, misiju un galvenos organizācijas mērķus.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register