Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:399442
 
Evaluation:
Published: 23.02.2012.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 36 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Anotācija    4
  Annotation    5
1.  Literatūras analīze    6
2.  Industrializācija    12
3.  Liepājas tramvaja vēstuers aizsākums    16
3.1.  Projekta izstrāde, realizēšanas sākums    16
3.2.  Būvniecība un pirmie vagoni    17
3.3.  Pirmās tramvaja līnijas    18
3.4.  Sākotnējās sabiedrības pretenzijas    20
4.  Tramvaja attīstība    21
5.  Maršrutu paplašināšana    25
6.  Liepājas tramvajs šodien    28
  Nobeigums    31
  Literatūras saraksts    32
  Pielikums    34
Extract

Nobeigums
Līdz ar industriālās revolūcijas aizsākumiem Anglijā, attīstījās arī pārējās Eiropas teritorijas, tai skaitā Latvija. Krievijas impērijā esošā Latvija ieņēma augstu vietu industrializēto reģionu sarakstā. Daudz darbu, ko iepriekš cilvēki darīja ar rokām, pārņēma tehnoloģijas. Arī zemkopībā, lauksaimniecībā un lopkopībā parādījās vēl neredzētas tehnoloģijas. Nozīmīgu vietu industrializācijas ziņā ieņēma Rīga, kurā tika uzceltas vairākas rūpnīcas. Tajā laikā tik radīta vēl šodien pazīstamā rūpnīca VEF. Nākamā industriālā pilsēta Latvijā aiz Rīgas bija Liepāja. Tajā uzcēla daudz rūpnīcu. Līdz ar rūpniecības uzplaukumu, attīstījās arī transports. Par pamatu šīm pārmaiņām uzskata Dž. Vata izgudroto tvaika mašīnu. To sāka izmantot transporta līdzekļu būvei. Tādējādi līdz Liepājai nokļuva inovācija - ideja par elektrisko tramvaju.
Liepājas tramvaja vēsture sevī ietver daudz dažādu notikumu. Plāns par projekta realizēšanu pilsētas valdē tika apstiprināts ātri, tādēļ arī sliežu izbūve sākās jau dažus mēnešus pēc plāna apstiprināšanas. Tramvajs ir piedzīvojis arī neveiksmes, taču uzņēmums ātri atkopies un turpinājis savu darbību vēl labākā līmenī. Laika gaitā uzņēmumam bijuši vairāki vadītāji, kas to turpinājuši pilnveidot gadu no gada.
Tramvaja līnijas mainījušās vairākkārt, taču šobrīd Liepājā ir viens maršruts, kas savieno Liepājas ziemeļus ar dienvidiem. Arī vagoni attīstījušies un kļuvuši arvien modernāki, tie iepirkti no dažādām valstīm un šobrīd pa Liepāju kursē čehu vagoni. Liepājas tramvajs ir unikāls starp pārējām Latvijas pilsētām ar to, ka tas ir šaursliežu.
Var saprast konservatīvos liepājniekus, kuriem sākumā bija pretenzijas pret jauno transporta līdzekli. Sakarā ar tā parādīšanos, uz ielām notika vairāki negadījumi, jo pārējie satiksmes dalībnieki, īpaši ormaņi, nebija apraduši ar tramvaju. Pilsētas iedzīvotāji pie visa vainoja to, ka tramvaja sliedes tika izliktas gar ielas malu, nevis pa vidu, kā tas bija darīts Rīgā.
Šobrīd Liepājas tramvajs iebraucis otrajā simtgadē. Neviens sakumā nedomāja, ka šis transporta līdzeklis tik ilgi pastāvēs un ieņems tik nozīmīgu lomu liepājnieku ikdienā. Pilsētai tas neapšaubāmi ir vajadzīgs, citādāk nemaz nevar būt, pēc statistikas datiem, gadā ar tramvaju tiek pārvadāti pieci, seši miljoni reģistrētu pasažieru.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register