Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:413758
 
Author:
Evaluation:
Published: 30.09.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 36 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    5
1.  Stratēģiskā vadīšana    7
1.1.  Uzņēmuma stratēģijas jēdziens    7
1.2.  Stratēģiskās vadīšanas būtība    8
1.4.  Stratēģiskās plānošanas līmeņi    18
2.  Uzņēmuma darbības un nozares analīze    24
2.1.  Vispārēja informācija par uzņēmumu    24
2.2.  Uzņēmuma produktu raksturojums    27
2.3.  Finanšu vadība SIA „X”    30
2.4.  Uzņēmuma konkurētspēja tirgū    53
2.5.  SIA „X” būtiskākie konkurenti    56
2.6.  Tirgus izpēte    58
3.  SIA „X” jaunas struktūrvienības izveide    62
3.1.  SIA „X” SWOT analīze    62
3.2.  Projekta realizācijas izklāsts    64
3.3.  Projekta saimnieciskā derīguma analīze    73
3.4.  Projekta finanšu plāns    77
3.5.  Iespējamie riski    80
3.6.  Uzņēmuma prognozējamo klientu struktūra    84
  Secinājumi un priekšlikumi    86
  Bibliogrāfisko norāžu saraksts    89
  Pielikumi    92
Extract

Secinājumi un priekšlikumi
Secinājumi:
1. Stratēģija ir uzņēmuma ilgtermiņa pamatmērķu un darbības virzienu noteikšana.
2. Katram uzņēmumam ir vairākas attīstības iespējas, taču no visiem alternatīvajiem variantiem ir jāizvēlas viens attīstības virziens, kuram sekot. Šis attīstības virziens tiek formulēts stratēģijā.
3. Uzņēmuma stratēģijas izvēlei un īstenošanai nepieciešams definēt organizācijas misiju, noteikt mērķus, veikt ārējās un iekšējās vides analīzi, noteikt uzņēmuma stiprās un vājās puses.
4. Noteikt uzņēmuma turpmākās attīstības stratēģiju ir svarīgi, jo bez tās nav pārdomāta darbības plāna, vienotas programmas izvēlēto mērķu sasniegšanai.
5. SIA „X” ir tekstilizstrādājumu ražošanas uzņēmums, kurš savu produkciju, galvenokārt, eksportē uz ES valstīm.
6. Latvijā tekstilizstrādājumu nozarē strādājošie uzņēmumi, kas ražo tekstilizstrādājumus, vairāk nekā 80% savas produkcijas eksportē.
7. Liela daļa Latvijā ražotie izstrādājumu ir ārvalstu uzņēmumu pasūtījumi. Šie ražojumi tiek piedāvāti pasaulē ar šo ārvalstu uzņēmumu plaši pazīstamiem zīmoliem. Pērkot pasaulē pazīstamā zīmola preci - gala patērētājs, kurš var būt arī Latvijas iedzīvotājs, nezin, ka tā ražota Latvijā.
8. SIA „X” ražo preci pēc pasūtījuma un šī prece tiek izplatīta, lielākoties, ārzemēs ar pasūtītāju zīmoliem.
9. Pašlaik SIA „X” neražo izstrādājumus ar savu zīmolu.
10. Laika posmā 2006.-2009.gads, analizējot SIA „X” darbību un nozari kopumā, var secināt, ka SIA „X” darbība ir sinhrona ar nozares darbību.
11. SIA „X” likviditātes rādītājs laika posmā no 2008.gada līdz 2009.gadam ir zems un uzņēmums ar esošajiem līdzekļiem nespēj segt savas īstermiņa saistības. Tomēr 2010.gadā šis koeficients ir pieaudzis, kas ir vērtējams pozitīvi.
12. Veicot SIA „X” finanšu darbības rādītāju analīzi, ir konstatēts, ka apgrozījuma rentabilitāte pieaug, 2009. gadā uzņēmums no katra apgrozītā lata nopelnīja -14 santīmus un 2010.gadā 4,7 santīmus.
13. Ekonomiskā krīze ir iespaidojusi SIA „X” darbību, 2008.gads un 2009.gads ir noslēgts ar zaudējumiem, tomēr 2010.gadu uzņēmums ir noslēdzis ar peļņu.
14. Īstenojot SIA „X” attīstības stratēģiju tiks izveidota jauna struktūrvienība, kas piedāvās saviem klientiem plašāku pakalpojumu klāstu. Struktūrvienība nodarbosies ar jaunu modeļu izstrādāšanu pēc pasūtītāju vēlmēm, šo modeļu paraugu izgatavošanu, kā arī modeļu izstrādi ražojumiem ar „X” zīmolu.
15. Jaunu struktūrvienības izveidi uzņēmums veidos pēc projektu izstrādes metodes.
16. Jaunās struktūrvienības izveidošanai SIA „X” piesaistīs kredīta līdzekļus LVL 50000,- apmērā, kredīts tiks formēts Dāņu bankā, ar kuru uzņēmumam ir 12 gadu pieredze un tiek piedāvāti izdevīgi nosacījumi.
17. Aizņemtos kredītlīdzekļus tiek plānots atgriezt 4.gadu laikā.
18. Tiek plānots, ka jaunā struktūrvienība lielo izveidošanas izmaksu dēļ - pirmo darbības gadu noslēgs ar zaudējumiem, tomēr jau otrs darbības gads tiks noslēgs ar LVL 38077,- lielu bruto peļņu.
19. Jaunās struktūrvienības izveide un jauna pakalpojuma un produkta ieviešana palielinās uzņēmuma kopējo apgrozījumu jau pirmajā darbības gadā par LVL 31500,- un kopējo peļņu bruto 2013.gadā par LVL 18049,- peļņu.
20. Maģistra darba gaitā ir pierādīta autores izvirzītā hipotēze, ka jaunas struktūrvienības izveide palielina uzņēmuma apgrozījumu un bruto peļņu.

Priekšlikumi:
1. Tā kā uzņēmumā netiek veikta finanšu analīze un finanšu vadīšanas principu izstrāde, uzņēmumam, nepieciešams finanšu analītiķis, kas veiks uzņēmuma finanšu darbības analīzi, noteiks, cik efektīva ir uzņēmuma darbība un resursu izmantošana. Šāds finanšu monitorings palīdzēs uzņēmuma vadībai rasts risinājumus, plānojot uzņēmuma attīstību un tā finanšu plūsmu.
2. Lai īstenotu attīstības stratēģiju nepieciešams izveidot jaunu struktūrvienību, kas apmierinās klientu vajadzības pēc tā, lai ražotne piedāvā jaunu modeļu izstrādes pakalpojumus un piedāvātu preces ar savu zīmolu.
3. Lai nodrošinātu jaunas struktūrvienības ieviešanu ir nepieciešams:
izveidot projekta komandu,
noteikt atbildīgo – pieņemt projekta vadītāju,
veikt projekta plānošanu,
nodrošināt projekta gaitas uzraudzību,
veikt projekta saimnieciskā derīguma analīzi,
sastādīt finanšu plānu.
4. Lai izplatītu saražoto produktu Latvijas tirgū, nepieciešams piedāvāt to Latvijas vairumtirgotājiem un mazumtirgotājiem. Tas veicinātu uzņēmuma zīmola atpazīstamību arī pašmāju tirgū.
5. Sava zīmola preču izplatīšanai izvēlēties arī citus sadales kanālus, izmantot ne tikai starpnieku pakalpojumus, bet pašiem piedāvāt savu preci tieši patērētājam, piemēram, izveidot savu interneta veikalu, kas izmaksu ziņa prasītu salīdzinoši nelielus ieguldījumus, tādā veidā vēl aktīvāk izplatīt savu produkciju un gūt lielāku peļņu.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −42,96 €
Work pack Nr. 1245547
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register