Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:451798
 
Evaluation:
Published: 27.09.2004.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Kafejnīcas „:)” vispārīgs raksturojums

Kafejnīca „:)” ir dibināta 2003 gada 17. septembrī, bet pati firma dibināta 1981.gadā. Pilsētā atrodas šī uzņēmuma vesela kafejnīcu ķēde: Kafejnīca atrodas Latgales ielā 55 un tās īpašnieks ir Murāna kungs. Kafejnīcas vieta tika izvēlēta pēc atlases principa.
Kafejnīcas atvēršanas mērķis bija piedāvāt pilsētas iedzīvotājiem jauna uzņēmuma pakalpojumus, gūt peļņu, izveidot jaunas darba vietas, parādīt sevi kā konkurentspejīgo uzņēmumu citu ēdināšanas uzņēmumu vidū. Uzņēmums noskaņots uz ilgu pastāvēšanu.
Savus pakalpojumus kafejnīca piedāvā dažāda vecuma cilvēkiem gan pilsētas iedzīvotājiem, gan iebraucējiem. Klienti var atnākt ne tikai garšīgi papusdienot un nobaudīt firmas ēdienus, bet arī pasūtīt banketus dažādiem dzīves gadījumiem.
Kafejnīca strādā bez brīvdienām no 9.00-22.00.
Ja klients pasūta banketu līdz plkst. 22.00 kafejnīcas noma ir bezmaksas, bet pēc plkst. 22.00 par katru 1h – 2Ls. Svētku banketus jāpasūta priekšlaicīgi: dzimšanas dienas – 1 nedēļa, kāzas – 2 nedēļas, Jaunā gada svinēšanai – 1 mēnesis.










Uzņēmuma vadības struktūra
Svarīgākais vadītāja darbā – pareizi izraudzīties organizācijas darbības mērķus un efektīvi darboties, lai varētu tos sasniegt.
Vadītājam, pirmkārt, jākonstatē, kādas vadīšanas funkcijas objektīvi ir jārealizē organizācijā, lai sasniegtu izvēlētos mērķus. Tad jāveic to rūpīga sadale vadīšanas aparāta darbiniekiem, ievērojot viņu zināšanas, intereses un darbspējas, kā arī nosakot darbinieku atbildību par funkciju izpildi un nodot viņiem pietiekami plašas tiesības vadīšanas funkciju sekmīgai realizācijai.
Galvenie vadīšanas funkciju sadales principi.
Pirmkārt, jārūpējas, lai visas vadīšanas funkcijas tiktu sadalītas, lai par katras funkcijas izpildi būtu tikai viens atbildīgais. Otrkārt, funkcijas sadale jāveic atbilstoši darbinieku ieņemamajam amatam (augstāka ranga darbinieki pilda sarežģītākas, atbildīgākas funkcijas), zināšanām, pieredzei, darbspējām un interesēm.
Sadalot vadīšanas funkcijas darbiniekiem, jāievēro viņu spējas: darbinieki nevar pildīt jebkuru vadīšanas funkciju daudzumu, jo viņu spējas ir dažādas un mainīgas.
Šinī gadījumā kafejnīcas vadītājs izanalizējot darbinieku spējas un viņu profesionalitāti darbā pieņēma 5 darbiniekus, kuri tiek galā ar ikdienas darbiem, tie būtu:
• 2 pavāri (uz visu slodzi 11h);
• 2 bārmeņi (pasūtījumu pieņemšana un apkalpošana)
• 1 trauku mazgātāja (pienākumos ietilpst arī zāles uzkopšana).
Darbinieki strādā pa maiņām, tas ir pa nedēļām.
Darbinieku obligātās prasības, pavāriem – augstākā izglītība, bārmeņiem – kursi. Ir iespējas stažēties.
Vadītāja darba stilā izpaužas vadīšanas kultūra. Vadītājs ar savu darba stilu, ar tā realizācijas kultūru var radīt grupā lietišķu, ieinteresētu vai arī vienaldzīgu, bezatbildīgu attieksmi pret darbu.
Šajās situācijās veidojas atbilstošas attiecības starp vadītāju un padotajiem. Padotie labprāt uztur kontaktus ar vadītāju, jūtot pēc tiem nepieciešamību, un ir gandarīti. Ir arī tā, ka kontakti ar vadītāju nav stimulējoši, darbinieki no tiem atturas vai pat izvairās tos uzturēt.
Vadītāja darba stils ir vadītājam raksturīgo paņēmienu un metožu kopums, kuras viņš izmanto savā darbībā, attiecībās ar vadāmo objektu (grupu) un atsevišķiem darbiniekiem.
Vadītāja darba stilam ir liels materiāls un morāls spēks, tas atstāj iespaidu uz ražošanas līdzekļu un darbaspēka izmantošanu, to sadarbības parametriem. No otras puses – pareiza, efektīva darba stila izveidošana ir laba bāze.
Vadītāja darba stilā ir lietderīgi attīstīt: mērķtiecību, neatlaidību, demokrātiju, disciplinētību, apzinīgumu, atbildību, lietišķumu, iejūtību, nesamierinātību ar trūkumiem.
Negatīvu iespaidu uz vadītāja darba stilu mūsdienās atstāj vairāki faktori, tādi kā:
• nenokārtoti ražošanas organizatoriskie un tehnoloģiskie jautājumi;
• nepareizas ekonomiskās attiecības tautsaimniecībā;
• nenokārtoti sociālie jautājumi;
• zems ražošanas un sadzīves kultūras līmenis.
Vadītāja darba stilus var klasificēt: vienpersoniskajā, demokrātiskajā un liberālajā. Ir arī šo veidu savienojumi: vienpersoniskai demokrātiskais, demokrātiski vienpersoniskais, demokrātiski liberālais, liberāli demokrātiskais.
Sekmīgai darbībai vadīšanas stils prasa konkrētus vadītāja darba stila parametrus, vadītājs, kurš izmanto pārsvarā vienpersonīgā darba stila metodes, ja grupa nav saliedēta naidīga, slikti organizēta. Tomēr strādājošie vēlas vadītāju, kura darba stils ir demokrātisks.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1121415
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register