Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:533498
 
Evaluation:
Published: 17.10.2014.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 23 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  APZĪMĒJUMU SARAKSTS    5
  IEVADS    7
1.  ES ATTĪSTĪBAS POLITIKA UN MĒRĶI    9
1.1.  ES integrācijas procesi    9
1.2.  Finanšu shēma 2007-2013.g.periodam    12
2.  ES REĢIONĀLĀ POLITIKA UN STRUKTURĀLIE FONDI LATVIJĀ    19
2.1.  ES struktūrfondu finansējuma sadalījums 2007-2013.g. periodā pa nozarēm, fondiem un prioritātēm    19
2.2.  ES struktūrfondu administrēšana Latvijā    28
2.3.  Pretendentu atlases kritēriji ES struktūrfondu līdzekļu saņemšanai    36
2.4.  Tiesiskā un normatīvā bāze, valsts plānošanas dokumentācija ES finansējuma saņemšanai    42
3.  STRUKTŪRFONDU VADĪBAS EFEKTIVITĀTE    48
3.1.  ES fondu apguves izvērtējums starp Baltijas valstīm    48
3.2.  Aktivitātes „Daudzdzīvokļu māju siltumnoturības uzlabošanas pasākumi” izvērtējums    52
3.3.  Grāmatvedības uzskaite ES projektu realizācijā un konstatētās būtiskākās kļūdas    65
3.4.  ES fondu apguves vienkāršošana    71
  SECINĀJUMI    79
  PRIEKŠLIKUMI    81
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA UN AVOTI    84
Extract

SECINĀJUMI
1. Ar Eiropas reģionālo politiku tiek īstenota Eiropas tautu solidaritāte. ES pamatmērķis ir stiprināt ekonomisko, sociālo un teritoriālo kohēziju, samazinot reģionu atšķirības, kuras radušās attīstības rezultātā. Latvijai ES struktūrfondu līdzekļus ir jāizmanto kā galveno finanšu instrumentu ekonomiskās atveseļošanas sekmēšanā.
2. Pārāk liels ES fondu vadībā iesaistīto institūciju skaits – Finanšu ministrija – kā vadošā un revīzijas iestāde, Valsts kase kā maksājuma un sertifikācijas iestāde, 10 atbildīgs iestādes, 7 sadarbības iestādes, kā arī savas kompetences ietvaros Iepirkuma uzraudzības birojs un Valsts kontrole. Kopumā ES struktūrfondus administrē aptuveni 700 ierēdņu un darbinieku.
3. Biežie Ministru kabineta noteikumu grozījumi, kas liek projekta īstenotajiem nemitīgi sekot līdzi MK noteikumu izmaiņām. Kā arī noteikumu valoda bieži vien ir sarežģīta, īpaši cilvēkiem, kuri nav raduši ikdienā strādāt ar normatīvajiem aktiem. Līdz ar to rodas iespēja, ka Ministru kabineta noteikumos minētā terminoloģija tiek dažādi interpretēta.
4. ES fondu apguves ātrums ir ievērojami lēns, ņemot vērā, ka 2010.gads ir 2007. – 2013.gadu plānošanas perioda vidus. 2010.gada 28.februārī no ES struktūrfondiem samaksātais finansējums (avansi + starpposma maksājumi) sastāda 16,80% no piešķirtā ES finansējuma.
5. ES fondu finansējuma saņēmēju neizpratne un normatīvo aktu neievērošana attiecībā uz projektu izmaksu atbilstību. Projekts netiek īstenots saskaņā ar noslēgto līgumu.
6. Līgumi par projekta īstenošanu ir grūti saprotami. Līgumos ir noteiktas visdažādākās sankcijas pret atbalsta saņēmēju, bet tikai minimāla atbildība paredzēta administrējošajām iestādēm. Sarežģīta un gara līgumu grozīšanas procedūra (pat gadījumos, kad tiek precizētas sīkas detaļas projektu pieteikumos).

Author's comment
Editor's remarks
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,98 €
Work pack Nr. 1355454
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register