Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:536042
 
Author:
Evaluation:
Published: 01.07.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 11 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads   
1.  Jēdziena komercdarbības diplomātija būtība   
1.1.  Komercdarbības diplomātijas raksturojums   
1.2.  Komercdiplomātijas nozīme   
1.3.  Komercdiplomātijas praktizēšanas pārskats   
2.  Pasaules komercdiplomātijas pieredze   
2.1.  Komercdiplomātijas pielietošana   
2.2.  Komercdiplomātisko pienākumu nozīme   
2.3.  Valsts ietekme uz komercdarbības diplomātijas darbību   
2.4.  Komercdiplomātu darbības veidi   
2.6.  Ieguvēji no komercdiplomātijas pielietošanas   
3.  Situāciju izpēte   
3.1.  Shell un Ogoni cilts lieta   
3.2.  Cable and Wireless (C&W) lieta Japānā   
  Secinājumi un priekšlikumi   
  Izmantotā literatūra   
Extract

Secinājumi un priekšlikumi
Starptautiskās komercdarbības diplomātija ir valsts uzņēmumu interešu pārstāvēšana starptautiskā vidē ar dažādiem diplomātijas rīkiem, ar mērķi uzlabot valsts tēlu un uzņēmējdarbības vidi. Profesionāļi ar specifiskām komercdiplomātu iemaņām ir pieprasīti visdažādākajās iestādēs. To veicamie uzdevumi ir ļoti daudzveidīgi; pienākumu kombinācijas, variācijas un nozīme katrā valstī vai misijā atšķiras, jo vēlamie rezultāti un darbības metodes ir atšķirīgas. Arī valsts iekšējā kārtība ietekmē komercdiplomātijas darbību.
Laiku pa laikam starptautiskās komercdarbības diplomātijas virzienā izskan kritika tās lietderībā, taču tās būtību un darbības principus vieglāk saprast pētot dažādus reālus notikumus un atgadījumus. Tas ļauj sekot līdzi notikumu gaitai un saskatīt, kur un kā attīstību ietekmē komercdiplomāta rīcība.
Komercdiplomātija ģenerē netaustāmus rezultātus – informāciju, valsts tēlu, kontaktus u.c., kas savukārt ne tik ļoti ilgā laika posmā var dot taustāmus rezultātus. Profesionālās robežas starp uzņēmējdarbību un diplomātiju pakāpeniski izzūd, it īpaši pēc Aukstā kara. Mūsdienās valstis sacenšas ekonomiskajā attīstībā un tirdzniecības attiecību veidošanā.
Globalizācijas laikmetā, komercdarbības diplomātijas loma starptautiskajā ekonomikā pieaug. Tas nozīmē, ka ir pieprasījums pēc šādiem ekspertiem, kas būtu profesionāli savā jomā. Minimāli pieejamā literatūra par šo tēma liecina, ka šodienas pasaulei trūkst pieredzes, topošos komercdiplomātus efektīvai skološanai. Latvijai, kā attīstības valstij, šādi eksperti ir nepieciešami, lai nākotnē spētu vairāk konkurēt starptautiskā tirgū, un valsts kā tāda kļūtu stabilāka. Autors uzskata, ka valstij būtu aktīvāk jāatbalsta potenciālie tās vārda nesēji pasaulē, ja ne ar budžeta vietu palīdzību, tad vismaz ar daļēju subsidēšanu, stipendijām, prakses vietām un citiem atbalsta pasākumiem. „Tagad ir jāiesēj sēkla, lai nākotnē varētu novākt ražu”.
Kā teikts Apvienoto Nāciju „Tūkstošgades attīstības” deklarācijā 2000. gada 8. septembrī, ir vairākas jomas, kuras ir svarīgas 21. gadsimta starptautiskajās attiecībās. Tās ir brīvība, vienlīdzība, solidaritāte, tolerance, sapratne pret dabu, atbildības dalīšana. Diplomātija, kā starptautisko attiecību kodols, vienmēr ir jāveido apzinoties šīs jomas gan politiskā, gan ekonomiskā ziņā.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,98 €
Work pack Nr. 1230716
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register