Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:544447
 
Author:
Evaluation:
Published: 16.04.2007.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 6 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    3
  Ievads    5
1.  Reklāmas būtība un loma sabiedrībā    6
1.1.  Reklāmas attīstības vēsture    6
1.2.  Reklāmas būtība    8
1.3.  Reklāmas mērķi un uzdevumi    11
2.  Reklāmas veidu raksturojums    14
3.  Reklāmas līdzekļu izvēle    16
4.  Patērētāju attieksme pret reklāmu    17
  Secinājumi    23
  Izmantotie informācijas avoti    24
  Pielikums    25
Extract

.REKLĀMAS BŪTĪBA UN LOMA SABIEDRĪBĀ
1.1. Reklāmas attīstības vēsture
Reklāma kā ziņojumu izplatīšanas paņēmiens pasaulē ir pazīstama jau sen. To izmanto, lai veidotu uzņēmuma imidžu, nostiprinātu cilvēka nostāju par noteikta produkta cenu; izplatītu informāciju par produkcijas pārdošanu; propogandētu noteiktas idejas u.tml.
Ziņas par reklāmu sastopamas jau pirmatnējos rakstiskajos vēstures dokumentos..
Taču reklāmas operativitāte, iegravētas uz akmens vai metāla, ir diezgan zema salīdzinot ar sienas reklāmu. Vairāk izplatīti bija raksti, ieskrāpēti vai uzzīmēti uz sienām ar krāsas palīdzību. Senajā Romā reklāmas rakstura sludinājumus rakstīja uz nobalsinātas sienas, kas bija sadalīta taisnstūra laukumos, kuros katrs varēja ierakstīt savu sludinājumu. Senie pētnieki tos rakstus sauca par graffiti (no itāļu vārda “graffito” – ieskrāpēts). Senajā Grieķijā un Romā reklāmas sludinājumus rakstīja uz koka dēļiem, gravēja uz vara un kauliem, skaļi lasīja laukumos un citās ļaužu drūzmas vietās.
Līdz mūsu dienām saglabājušies rakstveida pieminekļi liecina, ka Senajā Romā uz sienām varēja atrast sludinājumus par gladiatoru cīņām, vergu pārdošanu, mājas dzīvniekiem utt. Reklāmas sludinājumi izvietojas uz speciāli uzceltām nokrāsotām sienām, uz dzīvojamo māju sienām, kas izsauca šo māju iedzīvotāju protestus
Pēc iespiedmašīnu izgudrošanas uz pilsētu sienām sāka parādīties ne tikai rakstveida teksti, bet arī printētas skrejlapas. 18.gadsimtā Parīzes strādnieku kvartālos bija ļoti populāra skrejlapa, kas reklamēja vīna pagrabus piepilsētā, kur netika ņemta municipālā nodeva.
Amerikāņu kolonijās viena no pirmajām avīzēm, kas specializējās reklāmu sludinājumos, bija avīze “Boston Newsletter” – 1704.gadā. Vislielāko uzplaukumu reklāma sasniedza ASV. Par reklāmas tēvu tika nosaukts Bendžamīns Franklīns. Viņa Gazette, kuru sāka izdot 1729.gadā, sasniedza vislielāko tirāžu un lielāko reklāmas publikāciju skaitu starp visām publikācijām un reklāmas paziņojumiem visā koloniālajā Amerikā.
18.gadsimta beigās – 19.gadsimta sākumā notika rūpnieciskā revolūcija – pāreja uz mašinizētu lielražošanu. Tas sekmēja reklāmas attīstību tik lielā mērogā, kāds vēl pirms dažiem gadu desmitiem varēja likties pilnīgi neticams.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register