Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Valsts ieņēmumu dienesta Rīgas reģionālās iestādes Rīgas rajona nodaļas Pārskatu un deklarāciju daļas darbības pilnveidošana

     

    Term Papers63 Economics

21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:577568
 
Evaluation:
Published: 06.09.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 34 units
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads   
1.  Valsts ieņēmumu dienesta Rīgas reģionālās iestādes Rīgas rajona nodaļas Pārskatu un deklarāciju daļas vispārējs raksturojums   
1.1.  Organizatoriskā struktūra   
1.2.  VID mērķi, funkcijas un uzdevumi   
1.3.  VID Rīgas rajona nodaļas darbības apjoma analīze   
2.  VID RRI Rīgas rajona nodaļas Pārskatu un deklarāciju daļas darbības analīze   
2.1.  Nodokļu administrēšanas kārtība   
2.2.  Darbs ar nodokļu maksātājiem   
2.3.  Situācijas analīze (SVID)   
3.  VID RRI Rīgas rajona nodaļas Pārskatu un deklarāciju daļas nodokļu administrēšanas darbības pilnveidošana   
3.1.  Nodokļu maksātāju informēšana   
3.2.  Nodokļu un nodokļu maksātāju uzskaite   
3.3.  Nodokļu kontroles darba organizācija   
3.4.  Elektroniskā deklarēšanas sistēma   
4.  VID RRI Rīgas rajona nodaļas Pārskatu un deklarāciju daļas personāla stratēģijas pilnveidošana   
  Secinājumi un priekšlikumi   
Extract

SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Secinājumi
1. VID RRI Rīgas rajona nodaļa ir viena no lielākajām Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālajām iestādēm, kas nodrošina visas funkcijas, kas saistītas ar nodokļu maksātāju apkalpošanu.
2. Elektroniskās deklarēšanas sistēma ir drošs un ērts veids, kā ar interneta palīdzību Valsts ieņēmumu dienestā elektroniski iesniegt deklarācijas, pārskatus un nodokļu aprēķinus, neizejot no sava darba kabineta.
3. Valsts ieņēmumu dienestā ir augsts personāla izglītības līmenis. Austākā izglītība ir 85%, vidējā izglītība – 8% un vidējā profesionālā – 7% VID strādājošo.
4. Veicot SVID analīzi, tiek secināts, ka tiek pievērsta liela uzmanība gan jauno darbinieku apmācībai un kvalifikācijas celšanai, gan nodokļu maksātāju informēšanai un izglītošanai, taču tiek pievērsta neliela uzmanība nodokļu maksātāju informēšanai par EDS darbības iespējām un apmācībai darboties ar to.
5. Veicot darbības apjoma analīzi tiek secināts, ka deklarācijas lielākoties tiek iesniegtas atbilstoši to noteiktajam iesniegšanas termiņam, taču daļa nodokļu maksātāji iesniedz deklarācijas novēloti, radot iespaidu, ka nav informēti par piemērojamām soda sankcijām.
6. Nodokļu maksātāju apkalpošanas zāles izveidoja pēc “informācijas un pakalpojumu centra” principa, t.i. visus jautājumus nodokļu maksātājs var risināt vienā vietā (fiziski) – gan iesniegt nodokļu pārskatus un deklarācijas, gan veikt savas darbības reģistrāciju, gan saņemt skaidrojumu par muitas un nodokļu jautājumiem.
7. Lai gan EDS reģistrēto nodokļu maksātāju skaits palielinās ar katru mēnesi un izmantojot EDS nodokļu maksātājiem ir daudz ērtāk iesniegt deklarācijas, lielākā daļa nodokļu maksātāju joprojām iesniedz deklarācijas personiski.
8. Pašlaik Valsts ieņēmumu dienestā ir 5466 štata vietas, no kurām nodarbinātas ir 5200.
9. Lai atvieglotu nodokļu maksātāja precizētās deklarācijas ievadi, VID darbiniekam jālūdz, lai nodokļa maksātājs iesniedz iesniegumu, kurā norāda, kuri dati tieši precizēti. Nodokļu maksātājs var šo iesniegumu rakstīt brīvā formā.

Priekšlikumi
1. Lai paaugstinātu ar EDS iesniegto deklarāciju skaitu, vajadzētu pēc iespējas vairāk reklamēt to, tā darbības iespējas. Klientu apkalpošanas zālēs vajadzētu darbinieku, kas reklamētu nodokļu maksātājiem EDS un tā priekšrocības.
2. Ir būtiski pēc iespējas informēt nodokļu maksātāju par tekošā perioda svarīgāko informāciju, ievietojot informāciju VID mājas lapā, izveidojot reklāmu. Tā nerastos vai samazinātos nelaikā iesniegto deklarāciju skaits, kas atvieglotu VID darbiniekiem darbu un „neiztukšotu nodokļu maksātājiem maku”, jo neievērojot deklarāciju iesniegšanas termiņus tiek piemērotas soda sankcijas.
3. Nodokļu maksātājs visus jautājumus nevar risināt vienā vietā, t.i. klientu apkalpošanas zālē, jo pašlaik klientu apkalpošanas zālē ir daļa nekompetentu, jaunu darbinieku, kas nespēj risināt visus ar nodokļiem saistītos jautājumus. Klientiem tiek piedāvāts apmeklēt gan konsultantu kabinetu, gan datu apstrādes sektoru, gan daļas vadītāju u.c. Klienti nav apmierināti ar šo situāciju. Pirms VID darbinieks uzsāk darbu, Valsts ieņēmumu dienestam vajadzētu piedāvāt apmeklēt ievadkursu par darba organizāciju Valsts ieņēmumu dienestā, kā arī sniegt sīkākus paskaidrojumus par nodokļu jautājumiem, kas varētu rasties strādājot klientu apkalpošanas zālē. Būtu nepieciešams televīzijā rīkot raidījumu ciklu, kurā varētu iepazīstināt NM ar katram pilsonim nepieciešamo informāciju par nodokļu likumdošanas pamatjautājumiem, piem., par nodokļu grāmatiņu noformēšanu, par nepieciešamo izmaiņu veikšanu sakarā ar apgādājamo skaita izmaiņām, par attaisnoto izdevumu apmaksu iesniedzot gada deklarācijas, tā aptverot lielu maksātāju auditoriju. Nodokļu maksātāju izglītošana ir prioritārais jautājums, kas ietaupītu resursus Pārskatu un deklarāciju daļā, kas nodarbojas ar nemitīgu nodokļu maksātāju kļūdu labošanu un īso konsultāciju sniegšanu un nenovestu pie darbinieku pārslodzes un aizplūšanas uz citām daļām.
4. Liela daļa nodokļu maksātāju nevēlas sniegt deklarācijas elektroniski. Klienti nav apmierināti ar EDS darbību, jo ar tā palīdzību nav iespējas iesniegt visas VID nepieciešamās deklarācijas. EDS vajadzētu paplašināt tā, lai visas VID nepieciešamās deklarācijas varētu iesniegt elektroniski. EDS vajadzētu arī vairāk reklamēt. Reklāma vajadzīga valsts līmenī ,nevis tikai klientu apkalpošanas zālēs, iesaistot televīziju un radio. Klientu neapmierinātības pamats varētu būt samērā sarežģīta paroles iegūšanas procedūra, kas ir pa spēkam tikai indivīdam ar priekšzināšanām .
5. Valsts Ieņēmumu dienesta vadībai pēc iespējas vairāk vajadzētu motivēt darbiniekus un ierēdņus, kā arī kandidātus darboties šajās vakantajās štata vietās, sākot ar tām vakantajām vietām, kas nodarbinātas vajadzīgas vairāk par citām. Uzskatu, ka VID RRI Rīgas rajona nodaļā, lielākā slodze klientu apkalpošanas zālē ir nodokļu maksātāju konsultantiem, jo tur ir nemitīgs nodokļu maksātāju pieplūdums, taču darbinieces ir tikai divas. Lai novērstu lielo nodokļu maksātāju pieplūdumu, motivējot kandidātus un reklamējot vakantās vietas, var panākt, ka konsultantu skaits palielinās. Motivēt varētu, piešķirot naudas kompensācijas vai citas vērtības, piemēram, ceļojumu uz ārvalstīm vienu reizi gadā. Kandidātus vajadzētu intensīvāk informēt par to kādi „labumi” viņiem pienāktos, uzsākot darbu Valsts ieņēmumu dienestā. Tā kā lielai daļai VID darbinieku ir ierēdņa statuss un darbinieki veic ļoti nozīmīgu darbu valsts labā, lai „ bremzētu” spējīgāko darbinieku aizplūšanu uz citām nozarēm ,vajadzētu izveidot labāku sociālo garantiju sistēmu, piemēram, piešķirt dienesta dzīvokļus, organizēt darbinieku bērniem bērnu dārzus utt.
6. Konsultantu darbu varētu atvieglot arī pēc iespējas apmācot klientu apkalpošanas zāles darbiniekus, lai tie varētu sniegt sīkas konsultācijas, kas ir viņu kompetencē. Gan konsultantiem, gan darbiniekiem klientu apkalpošanas zālē darbu atvieglotu vienotais informatīvais tālrunis, kas nenovērstu darbinieku uzmanību no tiešo pienākumu veikšanas, tādējādi nebremzējot klientu apkalpošanu.
7. Ja iesniegums, kurā norāda, kuri dati deklarācijā tieši precizēti būtu jāsniedz obligāti, tas ievērojami atvieglotu VID darbinieku darbu, precizējumi NIS tiktu veikti ātrāk. Daļa nodokļu maksātāju precizētas deklarācijas sniedz bez iesnieguma, kurā vajadzētu uzrādīt precizētos datus, tādēļ šo precizēto datu meklēšanai darbinieks patērē vairāk laika, kā tad, ja deklarācijai tiek pievienots iesniegums.
8. Problemātisks jautājums ir sarežģītā nodokļu likumdošana . Piemēram, visi nodokļu maksātāji maksā iedzīvotāju ienākuma nodokli, bet likumdošana ir visai sarežģīta gan priekš nodokļu maksātāja, gan arī nodokļa administrēšanā iesaistītajiem darbiniekiem. Šis jautājums tiek apspriests augstākā līmeņa darbinieku sanāksmēs un ir nosprausts mērķis izveidot darba grupu, kas izstrādātu koncepciju likuma kardinālām izmainām. Jāpiebilst, ka resursu ietilpīgā iedzīvotāju ienākuma nodokļa atmaksas sistēma sakarā ar attaisnotajiem izdevumiem, nenes nekādu ekonomisku labumu, šo naudu no budžeta varētu pārdalīt ar dažādu fondu starpniecību novirzot veselībai un izglītībai.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −42,96 €
Work pack Nr. 1231503
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register