Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:579026
 
Author:
Evaluation:
Published: 22.01.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 19 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Tirgus Struktūra    5
1.1.  Tirgus modeļu raksturojums    5
1.2.  Monopolu darbības veidi    8
1.3.  Monopoldarbības pamatvirzieni    9
2.  Uzņēmuma darbība monopolsituācijā    11
2.1.  Peļņas maksimizēšana pilnīga monopola apstākļos    11
2.2.  Pieprasījums monopola apstākļos    11
2.3.  Uzņēmuma darbība monopolkonkurences apstākļos    13
2.4.  Pieprasījums monopolkonkurences gadījumā    14
3.  Monopoluzņēmumu darbība Latvijas tirgū    16
3.1.  Degvielas tirgus situācija    17
3.2.  Telekomunikāciju tirgus situācija    17
3.3.  Interneta pakalpojumu tirgus situācija    20
4.  Valdības iejaukšanās veidi    22
4.1.  Eiropas Savienības direktīvas    22
4.2.  Latvijas Antipolisma pasākumi    23
5.  Eksperimentālā daļa    24
  Nobeigums    26
  Bibliogrāfija    28
  Pielikumi    29
Extract

Šo tematu savā darbā autors izvēlējās, jo ieinteresēts nepilnīgās konkurences tirgus darbībā, kas tendēta uz šajā tirgū esošajiem uzņēmumiem. Mēs zinām, ka Latvijā pastāv lieli un mazi uzņēmumi, kas darbojās tirgū, bet retajam ir nojausma par tirgus modeļu veidu. Ne katrs zina, kādā tirgū darbojās konkrētais uzņēmums un kā tirgus tiek iedalīts. Tomēr katram iedzīvotājam, kas netieši ir saistīts ar uzņēmumiem to darbības sekām tieši monopolsituācijā būtu jāzina kā tas ietekmēs viņa personisko darbību iegādājoties šā uzņēmuma produkciju vai pakalpojumus, kā uzņēmums veido, cenu, lai to varēti ietekmēt, kas ir ieguvumi šāda tirgus modelī (nepilnīgās konkurences) un kādi ir zaudējumi, lai no tiem varētu izvairīties.
Sava darba pirmajā daļā, autors centies izprast tirgus struktūru un modeļus, kā tiek noteikts pie kāda uzņēmuma tipa pieder uzņēmums, kādā tirgū tas darbojās (pilnīgās vai nepilnīgās konkurences). Centos izprast monopoluzņēmumu darbības viedus un darbības pamatvirzienus.
Otrajā darba daļā ir veltīta uzņēmumu darbībai monopolsituācijā. Šajā daļā ir pievērsta uzmanība uzņēmuma peļņa, kā tam būtu jāstrādā, lai tas pēc iespējas gūtu lielāku peļņu, aplūkots pieprasījums monopolsituācijā un uzņēmuma darbība monopolkonkurences apstākļos.
Sava darba trešajā daļā aplūkoju monopoluzņēmumu darbību Latvijā, lai varētu redzēt un aplūkot uzņēmumus, kas darbojās kā monopoluzņēmumi. Aplūkoju uzņēmumus, kas darbojās konkurences apstākļos, bet to darbības apakšnozares ir monopolsituācijā. Izpētīta arī peļņa un apgrozījums uzņēmumiem, lai izprastu šādu uzņēmumu ieguvumus.
Sava darba ceturtajā daļā tika apskatīta likumdošanu un ES direktīvas, kas vērstas, lai veidotos pilnīgās konkurences tirgus un nebūtu monopoluzņēmumu, kas kropļo tirgu.
Lai veiktu šo darbu, izmantota daudzveidīgu literatūru, interneta resursus un savu radošo izpausmi.

Pētījuma priekšmets: Monopolisma un antipolsima likumdošana.

Pētījuma objekts: Cilvēku vidē, kam ir saskarsme ar monopolismu un antipolismu.

Mērķis: Izpētīt monopolisma situāciju LR tirgū un analizēt antipolisma likumdošanas ietekmi uz to.

Hipotēze: Monopoluzņēmumu darbība Latvijas tirgū “kropļo” pilnīgās konkurences tirgu un negatīvi ietekmē valsts tautsaimniecības izaugsmi.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register