Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:616153
 
Author:
Evaluation:
Published: 23.12.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
Extract

Pirms uzņēmums nosaka produkcijas cenu, tam sākotnēji ir jānosaka, kādi ir tā mērķi, ko tas vēlas panākt ar produkcijas realizāciju. Atkarībā no šiem mērķiem tiks izvēlēta cenu veidošanas pieeja. Izvirzītie mērķi, kas jāsasniedz ar cenu stratēģijas palīdzību var būt:
• Izdzīvošanas nodrošināšana tirgū
• Maksimāla peļņas palielināšana
• Vadošo pozīciju nodrošināšana tirgū pēc produkcijas realizācijas apjomiem.
• Stabilu pozīciju iegūšana tirgū pēc produktu kvalitātes.
Ja uzņēmuma mērķis ir peļņas palielināšana, tad uzņēmums var noteikt cenu, kas to nodrošinās, izmantojot kādu no cenu noteikšanas metodēm, piemēram, uzcenojuma vai izmaksu papildināšanas metodi. Peļņas rādītāju uzņēmums iegūst, salīdzinot pieprasījumu un izmaksas ar alternatīvajām cenām, tad izvēloties cenu, kas dod iespēju gūt tādu peļņu, kādu uzņēmums iecerējis. Protams, ieskaitot arī atdevi no investīcijām.
Neskatoties uz to, ka preces cenas izmaiņas pieprasījumu ietekmē atšķirīgi, cenu elastības jēdziens balstās uz pieņēmumu, ka nepastāv pirmās nepieciešamības un luksuspreces. Ir preces, kuru noieta apjomu gandrīz nemaz neietekmē cenu svārstības, šādas preces ir ar neelastīgu pieprasījumu (skat.attēlu, kur cena ir paaugstinājusies no P1 uz P2, tas ir maz ietekmējis pieprasījumu- tas samazinājies no Q1 uz Q2). …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register