Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
0,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:623770
 
Author:
Evaluation:
Published: 29.04.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Extract

Pieprasījuma un piedāvājuma līdzsvars. Tirgus cena.
Piedāvājums tiek raksturots pēc patērētāju rīcības tirgū, lai gan tas ir atkarīgs no cenas savukārt piedāvājums-ražotāju rīcība tirgū atkarībā no cenas. Lai gan ražotāju un pircēju intereses tirgū ir dažādas tie spēj atrast cenu kas abām pusēm būtu izdevīga.
Mehānisms, kas nodrošina līdzsvara cenas veidošanos tirgū, ir konkurence.1 Līdzsvara cenas veidošanos ietekmē faktors, kad notiek pieprasījuma un piedāvājuma izmaiņas, tad mainās arī tirgus cena, tā samazināsies ja pieprasījums paliks nemainīgs.Ja pieprasījums palielināsies, bet piedāvājums paliks nemainīgs, tirgus cena palielināsies. Tirgū var būt situācija, kad vienlaicīgi notiek pieprasījuma un piedāvājuma cenas, šādā gadījumā tirgus cenas var samazināties, palielināties vai palikt nemainīgs. Preces un pakalpojumi par līdzsvara cenām tiek pārdoti pilnīgas konkurences apstākļos

Fiksētās cenas
Tirgus mehānisms nav spējīgs apmierināt visu cilvēku vajadzības, it īpaši tādu, kas ir maznodrošināti. Šādos apstākļos cilvēki nav spējīgi iegādāties preces par līdzsvara cenu. Tādējādi tirgus mehānisms izslēdz no ekonomiskās darbības (pircēji, pārdevēji). Pārdevējus tāpēc, ka ja cilvēki nav spējīgi iegādāties viņu preci, pārdevējiem ir jāslēdz savi veikali un tā rezultātā viņi kļūst par bezdarbniekiem. Pastāv iespēja, ka funkcionējošais tirgus nav spējīgs nodrošināt piegādātājiem un patērētājiem pietiekamu ienākumu un stimulēt ražošanas paplašināšanu. Šādos gadījumos iesaistās valsts(ārpustirgus institūcija), kura nosaka cenu, kas var būt mazāka vai arī augstāka nekā pastāvošā līdzsvara cena. Valsts cenas nosaka tikai izdzīvošanas precēm(pārtika, u.c.) un „cilvēciskā kapitāla” attīstību (izglītība, u.c.).

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −0,98 €
Work pack Nr. 1343370
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register