-
AS "Tallink" uzņēmuma darbības pētījums
Nr. | Chapter | Page. |
1. | IEVADS | |
2. | A/S “TALLINK” VISPĀRĪGS RAKSTŪROJUMS | |
2.1. | PAR UZŅĒMUMU | |
2.2. | UZŅĒMUMA DARBĪBAS VEIDS | |
2.3. | KRUĪZA PIEDĀVĀJUMI | |
2.3.1. | Izklaides iespējas uz Tallink prāmjiem | |
2.3.2. | Restorāni un kafejnīcas | |
2.3.3. | Sauna | |
2.3.4. | Iepirkšanas uz prāmja | |
2.3.5. | Konference | |
3. | UZŅĒMUMA ORGANIZATORISKĀ STRUKTŪRA | |
3.1. | FUNKCIONĀLAIS UZŅĒMUMS | |
3.2. | BŪTĪBA UN VAJADZĪBA PĒC PROCESA PLĀNOŠANAS | |
Plānošanas fāze | ||
3.3. | INVESTĪCIJU PIESAISTES PLĀNOŠANA | |
3.3.1. | Kā investīcijas ietekmē uzņēmumu | |
4. | A/S “TALLINK” IEKŠĒJĀ UN ĀRĒJĀ VIDE | |
4.1 | IEKŠĒJĀS VIDES RAKSTUROJUMS | |
4.2. | ĀRĒJĀS VIDES RAKSTUROJUMS | |
4.2.1. | Tieši ietekmējošā arējā vide | |
4.2.2. | Netieši ietekmējošā arējā vide | |
5. | PATĒRĒTĀJI | |
5.1. | PATĒRĒTĀJU RAKSTUROJUMS | |
5.2. | PATĒRĒTĀJU VAJADZĪBU APRAKSTS | |
5.3. | SEGMENTĒŠANA | |
6. | PAŠU KAPITĀLA IZMAIŅU NOVĒRTĒJUMS | |
PAMATKAPITĀLS, AKCIJAS UN REZERVES | ||
7. | A/S „TALLINK” GADA PĀRSKATA SASTĀDĪŠANA | |
8. | UZŅĒMUMA TĪRA PEĻŅA | |
9. | A/S „TALLINK” FINANSIĀLĀ STĀVOKĻA NOVĒRTĒJUMS | |
10. | PIECU GADU FINANŠU PĀRSKATS | |
11. | SVID ANALĪZE | |
11.1. | KONKURENCE | |
12. | ANKEŠU REZULTĀTI | |
13. | SECINĀJUMI | |
14. | PRIEKŠLIKUMI | |
15. | SAĪSINĀJUMU SKAIDROJUMS |
13 SECINĀJUMI
Analizējot uzņēmuma iekšējo faktoru ietekmi tika konstatēts, ka uzņēmumā ir izveidotas nodaļas, kuras nodrošina kopējo mērķu īstenošanu. Organizācijā darbojas profesionāļi, kuriem ir pieredze šajā sfērā.
Veicot ārējās vides pētījumu, tika noskaidrots, kādi tiešās un netiešās ietekmes faktori ietekmē uzņēmuma darbību.
Tika veikti pētījumi konkurentu vidū un noskaidrots, ka A/S „Tallink” ir Igaunijas konkurentspejīgākā kompānija 2010.
Sabiedrības pakalpojumu potenciālie pircēji ir gan fiziskas , gan juridiskas personas. Galvenokārt tie ir darījumu cilvēki, uzņēmumi, kas pārvadā kravas, sadarbības partneri, aģenti, kā arī ģimenes, kas brauc atpūtas ceļojumos.
Pēc pasažieru skaita salīdzinājuma pa mēnešiem, var ļoti labi redzēt, ka sezonai arī ir liela ietekme uz uzņēmumu, jo vasaras mēnešos it īpaši jūlijā ir divas reizes lielāks pasažieru skaits, nekā ziemas mēnešos. (sk. 7.att.)
Finansu pārskats ir uzņēmuma finansiālā stāvokļa un veikto darījumu strukturālais attēlojums. Ir izpētīta gada pārskata sastādīšanas shēma, kā arī raksturotas tā sastāvdaļas. LR likumdošana nosaka, ka gada pārskatu jāsastāda latviešu valodā . Uzņēmuma finansu pārskats sastāv no: bilances, peļņas vai zaudējumu aprēķina, naudas plūsmas pārskata, pārskata pār uzņēmuma līdzekļiem un to avotiem, paskaidrojuma pie finansu pārskata posteņiem un auditora slēdziena.
Veicot a/s „Tallink” finansiālā stāvokļa novērtējumu, tika konstatēts, ka uzņēmums atrodas diezgan normālā situācijā un par to liecina pašu kapitāla paaugstinājums uz +4%, t.i. uz 25 milj.eiro, bet investīcijas krietni samazinājas laika posmā 2005-2010.gadam- pat uz 96% . Tas traucē uzņēmumam vēl vairāk paplašināties un līdz ar to palielinat klientu skaitu.
14 Priekšlikumi
Lai attīstītu prāmja satiksmi ne tikai starp Rīgu un Stokholmu, bet ievest arī jaunas satiksmes līnijas uz citām valstīm, piem., Latvija- Krievija (Rīga- Sankt-Pēterburga), kur arī ir diezgan daudz tūristu, kuriem pateicoties varētu vēl vairāk paaugstināties uzņēmuma budžets, jāpiesaista investorus. Kuri bez problēmām ieguldītu savas investīcijas A/S “Tallink” uzņēmumā. Bet tad, uzņēmumam jāturas par līderi tirgū, jāuzlabo apkalpošanu, jāpilnveido piedāvātus pakalpojumus, lai ieinteresētu investorus.
Lai investori veiktu lielas investīcijas uzņēmumā, ir jārada noteiktas priekšrocības, kas stimulētu to darīt. Jo neviens negrib riskēt ar savu naudu.
Var arī no sākuma samazināt izdevumu apjomu. Piem., netērēt daudz līdzekļu sakaru izdevumiem, kuģa apkalpes izdevumiem, ja ir iespējams.
Lai ieekonomētu, vajadzētu arī divās reizēs samazināt kruīzus, jo katru dienu pārvadājot, uz prāmja nav tik daudz pasažieru, cik varētu būt, pēc autores domām, ja kruīzu skaits būtu retāks.
Meklēt jaunas iespējas, kā varētu ekonomēt, piem., jaunus piegādātājus ar jauniem izdevīgiem piedāvājumiem.
Jāmeklē jaunus uzņēmumam izdevīgus sakarus.
…
Savā kursa darba izvēlētajā tēmā autore raksta par uzņēmumu A/S „Tallink”. Pēc autores domām ir interesanti izpētīt šo uzņēmumu un viņa darbību, jo tas ir vienīgais uzņēmums, kurš piedāva ceļojuma kruīzus Rīga – Stokholma, un kurā tiek apvienoti vienā „Tallink” komandā 6800 darbinieki (Igaunijā, Somijā, Zviedrijā, Latvijā, Krievijā un Vācijā). Uzņēmuma saimnieciskās darbības vadīšana ir galvenais noteikums ekonomisko panākumu sasniegšanā. Piegādes ir jāapmaksā savlaicīgi, maksājumi par aizņēmumiem jāveic noteiktos termiņos un ne dienu vēlāk, ka arī noteiktai līdzekļu daļai jāpaliek uzņēmuma rīcībā. Tādēļ pēc noteikta laika perioda jāizdara noteikti aprēķini ar nolūku noskaidrot, kādus ekonomiskus rezultātus ir guvis uzņēmums, veicot saimniecisko darbību. Kaut arī A/S „Tallink” darbība ir ļoti sekmīga tirgus, uzņēmumam pietrūkst investīciju, lai paplašinātos. Studiju darba mērķis- analīzēt uzņēmuma A/S „Tallink” gada pārskatu un dot tā novērtējumu, ka arī salīdzināt to ar iepriekšējiem četriem gadiem. Studiju darba izstrādē tika izmantoti jaunākie A/S Tallink uzņēmuma statistiskie dati, literatūra un interneta avoti.
Atsevišķas atsauces nekvalitatīvas.
- AS "Tallink" uzņēmuma darbības pētījums
- Mārketings uzņēmumā "māja.lv"
- Uzņēmuma darbības stratēģija
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Uzņēmuma darbības stratēģija
Research Papers for university12
-
Mārketings uzņēmumā "māja.lv"
Research Papers for university10
-
Uzņēmuma finansiālās darbības analīze
Research Papers for university19
-
Uzņēmuma kapitāls
Research Papers for university24
-
Uzņēmuma darbības raksturojums
Research Papers for university36