Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:664773
 
Author:
Evaluation:
Published: 03.10.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 12 units
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    9
1.  Uzņēmējdarbības vide Latgalē    9
1.1.  Ģeogrāfiskais izvietojums, infrastruktūra    9
1.2.  Nodarbinātība    13
1.3.  Investīcijas    16
1.4.  Uzņēmējdarbības vides uzlabošana    22
2.  Uzņēmumu attīstības tendences Latgalē    23
2.1.  Galvenās uzņēmējdarbības nozares    23
2.2.  Galvenās problēmas, kas kavē MVU attīstību    27
2.3.  Valsts nodokļu politikas ietekme uz MVU    35
3.  Transporta nozīme un tā attīstības problēmas Latvijā    36
3.1.  Transporta veida izvēle    40
3.2.  Kravu transportēšanas sistēmas izvēle    45
3.3.  Starpnieku atlase un izvēle    50
3.4.  Transporta izmaksas un tarifi    55
3.5.  Transportēšanas organizēšana un vadīšana    64
4.  Kravu pārvadājumu organizācija un plānošana    69
4.1.  Kravu plūsma    69
4.2.  Kravu pārvadājumu plānošana    74
4.3.  Kravu pārvadājumu pašizmaksa    76
  Secinājums    78
  Priekšlikumi    80
  Saīsinājumu un nosacīto apzīmējumu saraksts    82
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    83
Extract

SECINĀJUMI
Latgales iedzīvotāju izglītības līmenis ir zemāks, kā vidēji valstī un tas ir viens no iemesliem, kāpēc Latgalē ir neaktīva uzņēmējdarbības vide, tāpēc Latgales uzņēmējiem nepieciešama lielāka valsts palīdzība biznesa konsultāciju, inovāciju ieviešanas u.c. jomās.
Neskatoties uz augsto bezdarba līmeni Latgales uzņēmumiem dažkārt ir grūtības atrast kādu noteiktu specialitāšu strādniekus vai inženierus, problēmas rada arī darbinieku aizraušanās ar alkohola lietošanu.
Latgalē ir zemi gan pašmāju, gan ārzemju investīciju pieauguma tempi.
Latgales reģionā ir zema iedzīvotāju pirktspēja, tāpēc reģionā vairāk jāattīsta nozares, kuras to produkti nav jārealizē reģiona tirgū.
Uzņēmumiem problēmas rada klientu un pasūtītāju parādi, turklāt nereti parādnieka lomā ir pašvaldības, to uzņēmumi vai budžeta iestādes.
Likums „ Par uzņēmumu ienākuma nodokli” paredz nodokļa atlaidi par atbalstāmo investīciju projekta ietvaros veiktajiem ieguldījumiem 40% apmērā no kopējās ieguldījuma summas, ja ieguldījumu kopējā summa pārsniedz 10 milj. latu un tā tiek ieguldīta periodā, kas nepārsniedz trīs gadus. Šī nodokļa atlaide atbalsta tikai pašus lielākos uzņēmumus, kas rada nevienlīdzīgus konkurences apstākļus vidējiem uzņēmumiem.
Situācija Latgales būvniecības uzņēmumiem apgrūtina ierobežojumi, kādi pastāv uzņēmumiem, lai tie varētu saņemt valsts pasūtījumus.
Lauksaimniecības nozares efektivitātes kopumā kavē saimniecību sadrumstalotība un zemais specializācijas līmenis, novecojusī lauksaimniecības tehnika un lielākās ēku daļas neatbilstība mūsdienu prasībām. Turklāt ir paredzama lauksaimniecībā nodarbināto skaita ievērojama samazināšanās, un lauksaimnieciskās ražošanas koncentrēšanās lielākos uzņēmumos.
Likumā „Par pievienotās vērtības nodokli” ir iekļauta prasība uzņēmumiem veicot pirkumus vai citus darījumus, kontrolēt darījuma partneri, lai tas būtu reģistrējies kā
PVN maksātājs. No valsts puses nekorekti ir uzkraut kontroles funkcijas godīgiem uzņēmumiem, jo ne vienmēr šādu kontroli ir iespējams veikt.
Latvijā trūkst vienotas sistēmas, kas koordinētu uzņēmējdarbības un citu valsts atbalsta programmu nonākšanu līdz šī atbalsta potenciālajiem saņēmējiem, kā arī palīdzētu uzņēmumiem izvērtēt savas iespējas un sniegtu konsultācijas nepieciešamo dokumentu sagatavošanā.
Darbu varētu izmantot Latgales uzņēmumi, valsts likumdošanas orgāni un citas institūcijas, lai gūtu skaidrāku priekšstatu par reģiona un valsts ekonomikā notiekošajiem procesiem, labāk izprastu uzņēmumu problēmas un efektīvāk varētu tās novērst.

PRIEKŠLIKUMI
Valstij tās mācību iestādes būtu jānodrošina visu valstī nepieciešamo specialitāšu apgūšana. Ja kādā specialitātē nepieciešamo speciālistu skaits ir neliels, tad šīs specialitātes kursu varētu organizēt, piemēram, reizi 3 gados.
Mazajiem uzņēmumiem saņemt aizdevumus no kredītiestādēm ir daudz grūtāk kā citiem uzņēmumiem, tāpēc Mazo un vidējo uzņēmumu kreditēšanas programmas ietvaros būtu lietderīgi izdalīt šādas uzņēmumu grupas:
• uzņēmumi, kuri uzsāk darbību;
• mazos uzņēmumus, kuri nodarbina mazāk par 5 (vai cits pamatots darbinieku skaits) darbiniekiem;
• vidējos uzņēmumus;
Valstij un pašvaldībām ir jāsakārto sava finansu sistēma, lai varētu savlaicīgi norēķināties ar uzņēmumiem par to veiktajiem darbiem.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register