Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
7,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:681603
 
Author:
Evaluation:
Published: 17.01.2012.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 29 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
2011 - 2015 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    3
  Annotation    4
  Ievads    5
1.  Reklāmas būtība, loma sabiedrībā    7
1.1.  Reklāmas jēdziena raksturojums    7
1.2.  Reklāmas attīstība    8
1.3.  Reklāmas loma, mērķi, funkcijas un uzdevumi    10
1.4.  Reklāmas veidu raksturojums    14
2.  Reklāmas plānošanas posmi un to raksturojums tirdzniecības uzņēmumā    19
2.1.  Reklāmas mērķu un uzdevumu noteikšana, formēšana    21
2.2.  Mērķa auditorijas noteikšana, izvēle    22
2.3.  Reklāmas budžeta, izmaksu plānošana    26
2.4.  Reklāmas ziņojuma izveide    29
2.4.1.  Krāsu nozīme reklāmas izveidē    31
2.4.2.  Komunikācijas modeļa AIDA nozīme reklāmas izveides posmā    32
2.5.  Reklāmas izplatīšanas līdzekļu izvēle, plānošana    34
3.  Reklāmas plānošana tirdzniecības uzņēmumā SIA „Dako”    42
  Secinājumi un priekšlikumi    49
  Kopsavilkums    53
  Saīsinājumi    55
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    56
Extract

KOPSAVILKUMS
Reklāma ir materiāls, kura pamatmērķis ir pārliecināt vai rosināt cilvēkus patērēt noteiktu produktu, pakalpojumu, popularizēt kādu ideju vai indivīdu. Reklāmas galvenie plānošanas posmi ir: 1. Reklāmas mērķu un uzdevumu noteikšana; 2. Mērķa auditorijas noteikšana; 3. Reklāmas budžeta plānošana; 4. Reklāmas ziņojuma izveide .
Tēmas aktualitāti pamato tas, ka ikviena uzņēmuma galvenais mērķis ir gūt peļņu, lai to sasniegtu tiek izmantoti dažādi līdzekļi un viens no tiem ir reklāma. Mūsdienās reklāmai ir izšķiroša loma tirgus ekonomikas attīstībā, grūti iztēloties kādu svarīgu preci, kurai nebūtu reklāmas. Ja neviens nezina par preces eksistenci, tātad to nepērk, un tas savukārt nozīmē, ka uzņēmumam nav peļņas.
Reklāmas dažādus aspektus ir pētījuši daudzi Latvijas un ārvalstu zinātnieki, piemēram J. Beļčikovs, V. Praude, J. Šalkovska, H. Kārters, D. Vītera. Tomēr pagaidām, it īpaši Latvijā ir maz pētījumu, kas padziļināti pētītu reklāmas efektivitāti .
Reklāmu veidotājiem un reklāmu aģentūrām nav 100% pārliecības par to vai reklāma izplānota patiešām veiksmīgi, un, ka tā nesīs plānoto rezultātu.
Studiju darba mērķis ir izpētīt un analizēt reklāmas plānošanu tidzniecības uzņēmumā.
Studiju darba uzdevumi:
1. Izpētīt reklāmas būtību, definīcijas, veidus un funkcijas .
2. Izanalizēt reklāmas plānošanas posmus
3. Izpētīt un aprakstīt SIA „Dako” darbību
4.Izdarīt secinājumus un izstrādāt priekšlikumus reklāmas plānošanas efektivitātes pilnveidošanai tirdzniecības uzņēmumā SIA „Dako”
Studiju darbā izvirzītā hipotēze, ka SIA „Dako” reklāmas plānošana netiek veikta efektīvi un pietiekami rūpīgi apstiprinājās. Par to liecina autores secinājumi, sakarā ar to autore izteica savus priekšlikumus reklāmas plānošanas efektivitātes pilnveidošanai tirdzniecības uzņēmumā SIA „Dako”.
Uzdevumu izpildei tika izmantotas šādas pētīšanas metodes: statistiskā metode (datu vākšana un salīdzināšana); sintēzes metode (iegūtās informācijas apkopošana); aprakstošā un novērošanas metode; tabulas un grafiskās metodes.

Galvenie secinājumi:
1. Līdz ar spēcīgu konkurentu parādīšanos, tādu kā DEPO un K-Rauta, SIA “Dako” pilnveido savu darbību 2009. gadā pievienojoties Latvijas būvmateriālu tirdzniecības savienībai, izveidojot veikalu tīklu, kā arī atverot savu mēbeļu salonu 2010. gadā, kas liecina par to, ka uzņēmums cenšas izmantot visus savā rīcībā esošos līdzekļus, lai palielinātu uzņēmuma pelņu.
2. SIA „Dako” reklāmas mērķi netiek definēti konkrēti, tie nav izmērāmi, tiem nav noteikta laika robeža, SIA „Dako” savus mērķus definē vispārēji kā informēt un atgādināt, panākt, lai potenciālajiem pircējiem būtu stabilas zināšanas par piedāvājamo preci, atlaidēm.
3. SIA „Dako” mērķauditorija ir Rēzeknes un Rēzeknes novada iedzīvotāji, bet nav veikta tirgus segmentācija, tāpēc pēc autores domām, liela daļa no bukletiem tiek izsūtīta veltīgi, ko apstiprināja arī anketas rezultāti, jo 35 % no aptaujātajiem respondentiem nav pamanījuši šī uzņēmuma reklāmu.
4. SIA „Dako” reklāmas plānošana netiek veikta rūpīgi, jo tikai ar konkurentu parādīšanos pilsētā, šis uzņēmums sāka plānot jebkādu reklāmu, jo pirms tam uzņēmuma vadība uzskatīja, ka savā vairāk nekā 15 gadu pastāvēšanas laika Rēzeknes iedzīvotāji zina par šī uzņēmuma esamību.

Galvenie priekšlikumi:
1. SIA „Dako” jāveic sīkāka tirgus izpēte, tas ir, jāveic tirgus segmentācija, lai reklāma nonāktu līdz konkrētajai mērķauditorijai, tādā veidā reklāma netiktu izstrādāta nelietderīgi.
2. SIA „Dako”, izvērtējot uzņēmuma finansiālo stāvokli, jāizveido atlaižu programmas un jāpiedāva klientu kartes, lai tādā veidā piesaistītu jaunus pircējus, kā rezultātā palielinātos uzņēmuma peļņa.
3. SIA „Dako” ir jāpaplašina reklāmas izplatīšana, lai piesaistītu jaunus klientus, autores ieteikums būtu izmantot reklāmas plakātus, kurus izvietot mūsu pilsētas sabiedriskajā transportā, kā arī izveitot reklāmu internetā, piemēram, mājaslapā publika.lv, kas ir populāra Rēzekne pilsētas un novada iedzīvotājiem, tādā veidā uzņēmums palielinātu peļņu.
4. SIA „Dako”, izmantojot speciālistu pakalpojumus, jāizveido sava mājas lapa, lai esošie un potenciālie klienti, neizejot no mājām, būtu informēti un varētu apskatīties, kas jauns tiek piedāvāts, kādas ir atlaides, tādā veidā uzlabojot komunikāciju starp uzņēmumu un pircējiem.

Author's comment
Editor's remarks
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −10,48 €
Work pack Nr. 1248383
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register