Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:684904
 
Author:
Evaluation:
Published: 09.04.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 59 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    7
1.  Tirdzniecības uzņēmējdarbības teorētiskie un juridiskie aspekti    9
1.1.  Tirdzniecības uzņēmējdarbības jēdziens un būtība    9
1.2.  Tirdzniecības uzņēmējdarbības vide    18
1.2.1.  TIRDZNIECĪBAS UZŅĒMĒJDARBĪBAS ĀRĒJĀ VIDE    19
1.2.2.  TIRDZNIECĪBAS UZŅĒMĒJDARBĪBAS IEKŠĒJĀ VIDE    21
1.3.  1.nodaļas secinājumi    22
2.  Tirdzniecības uzņēmējdarbības problēmas un iespējas Balvu pilsētā    23
2.1.  Balvu pilsētas vispārējs raksturojums    23
2.2.  Tirdzniecības uzņēmējdarbības aktivitātes Balvu pilsētā    28
2.3.  2.nodaļas secinājumi    34
3.  Tirdzniecības uzņēmuma AS „BALVU MAIZNIEKS” raksturojums    36
3.1.  Iekšējā vide    36
3.2.  Ārējā vide    38
3.3.  SVID analīze    41
3.4.  Ekonomisko rādītāju analīze    43
3.5.  Pasākumi AS „BALVU MAIZNIEKS” tirdzniecības darbības uzlabošanai    47
3.6.  3.nodaļas secinājumi    49
  Secinājumi un priekšlikumi    50
  Literatūras saraksts    53
  Pielikumi    57
Extract

SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Bakalaura darba izstrādes laikā tika secināts, ka:
1. Tirdzniecības uzņēmējdarbība rada stimulu augstražīgam darbam, peļņas iegūšanai un labākai sabiedrisko vajadzību apmierināšanai. Tirdzniecības uzņēmējdarbības būtība ir tāda, ka uzņēmējs organizē un apvieno visus nepieciešamos ražošanas faktorus, uzņemas saimnieciskās darbības risku un kā atalgojumu par savām pūlēm saņem peļņu.
2. Tirdzniecības uzņēmējdarbības forma ir valstī atļauto ekonomiskās spēles noteikumu atlase, likumos aprakstītu tiesību, pilnvaru un atbildības pieļāvums, kuru robežās drīkst izvērst un attīstīt savu darbību.
3. Tirdzniecības uzņēmējdarbības vide ir objektīva realitāte no cilvēka gribas neatkarīgu saimniecisku, juridisku, administratīvu, ekoloģisku, demogrāfisku un citu nosacījumu un procesu reāla eksistence, aktīvu saimniekošanas subjektu, objektu, procesu un spēku kopums, kas pastāv reālā īstenībā neatkarīgi no cilvēka gribas
4. Tirdzniecības uzņēmējdarbības attīstības kavēklis ir nepietiekošs valsts institūciju atbalsts ar tās rīcībā esošajiem instrumentiem – nodokļu politiku, kreditēšanu, subsīdijām.
5. Galvenās problēmas, kas kavē tirdzniecības uzņēmējdarbības attīstību Balvu pilsētā, uzņēmējiem traucē strādāt un bremzē uzņēmējdarbības attīstību:
• uzņēmējdarbības vide;
• finanšu problemātiska pieejamība.
• nesakārtotā un mainīgā likumdošana;
• augstie nodokļi;
• pārmērīgas birokrātiskās prasības no valsts institūciju puses;
• iedzīvotāju zemā pirktspēja;
• augstie kredīta procenti, kas ierobežo iespējas piesaistīt līdzekļus;
• augstie energoresursu tarifi, kas sadārdzina Latvijā ražoto produkciju;
• sarežģītā muitas procedūra;
• infrastruktūra;
• ierēdņu korumpētība;
• izglītības sistēmas un valsts atbalsta neefektivitāte;
• varas iestāžu nekompetence ekonomikas pārvaldīšanā u.c. iemesli.
6. Balvu pilsētā ekonomiskās attīstības pamatā ir veiksmīga un daudzpusīga tirdzniecības uzņēmējdarbība. Galvenās tirdzniecības uzņēmējdarbības nozares Balvu pilsētā ir pakalpojumi, t.sk. tirdzniecība, sadzīves, autotransporta un citu pakalpojumu serviss, finanšu un kredītsabiedrību darbības, kā arī valsts un pašvaldību iestāžu pakalpojumi.
7. Tirdzniecības uzņēmējdarbībā Balvos ir iesaistījušies aptuveni 305 uzņēmēji, valsts un pašvaldību iestādes un organizācijas, kā arī biedrības un nodibinājumi. Pēc uzņēmējsabiedrības formas izvēles visaktīvāk Balvos ir pārstāvēts un reāli darbojas: sabiedrības ar ierobežotu atbildību (SIA) - 115 uzņēmumi, otra populārākā forma ir individuālie komersanti (IK) – 112.
8. Balvos ievērojami palielinājusies ārējā finansējuma saņemšanas iespējas, tas ir nozīmīgs konkurētspējas palielināšanai tirdzniecības uzņēmumos, kā arī uzņēmējdarbības uzsācēju vidū. Balviem ir piešķirts īpaši atbalstāmās teritorijas statuss.
9. Balvu pilsētā darbojošies uzņēmumiem ir Latgales reģionam raksturīgā tendence, proti, mazs darba vietu skaits. Balvos tikai pāris uzņēmumu nodarbina virs 50 darbinieku. Tie ir vairāki valsts un pašvaldības resoru uzņēmumi, kā arī AS „BALVU MAIZNIEKS” kā ražotājs, kas arī ir iekļāvies uzņēmumu skaitā ar lielāko apgrozījumu Balvu novadā 2009.gadā.
10. Galvenie AS „BALVU MAIZNIEKS” uzņēmuma darbībās principi ir maizes un konditorejas izstrādājumu/smalkmaizīšu ražošana, izplatīšana, pārdošana un pārtikas preču mazumtirdzniecība.
11. Uzņēmuma galvenais mērķis ir nodrošināt iedzīvotājus ar kvalitatīvu maizi, maizes izstrādājumiem un konditoreju par pircējiem pieņemamām cenām, svarīgākais ekonomiskais mērķis ir peļņas gūšana gan labklājības celšanai, gan tālākai uzņēmuma attīstībai.
12. Autore izpētot AS „BALVU MAIZNIEKS” darbību, veicot uzņēmuma SVID un ekonomisko rādītāju analīzi secina, ka uzņēmums darbojas samērā veiksmīgi ir visas iespējas paplašināties un pilnveidoties.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −42,96 €
Work pack Nr. 1331353
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register