Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:692178
 
Author:
Evaluation:
Published: 07.10.2008.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Vajadzības, labumi, derīgums    4
2.  Ienākumi un patērētāju izdevumi    4
3.  Patēriņa teorijas pieņēmumi    6
4.  Preces derīgums    7
5.  Vienaldzības līkne    8
6.  Budžeta taisne    9
7.  Optimālais patēriņa plāns    10
  Secinājumi    11
  Izmantotās literatūras saraksts    12
Extract

Ievads

Patēriņa teorijas pētniecības sfēra ir indivīdu un mājsaimniecību rīcību tirgū ietekmējošie faktori. Ir daudz un dažādi patērētāja uzvedības loģiku tirgū ietekmējošie faktori, sākot ar patērētāja rīcībā esošajiem ienākumiem un beidzot ar reālo tirgus piedāvājumu.
Cilvēku eksistenci nodrošina dažādu labumu patēriņš. Viņš, patērējot labumus, apmierina savas vajadzības. Nepieciešamība apmierināt vajadzības ir cilvēku darbības stimulējošs motīvs. Pieprasījums ir cieši saistīts ar vajadzībām. Tāpēc, analizējot patērētāja ekonomisko uzvedību un to ietekmējošos faktorus, jāsāk ar vajadzību analīzi. [2, 30]
Mājsaimniecības darbības raksturīgākā iezīme ir plaša patēriņa preču iegāde, lai apmierinātu savas vajadzības. Tātad mājsaimniecības galvenā saimnieciskā darbība ir preču patēriņš. Uzņēmums savukārt ražo plaša patēriņa preces, lai apmierinātu mājsaimniecības pieprasījumu. Saimniekošanas primārais mērķis ir mājsaimniecību vajadzību apmierināšana, tāpēc mājsaimniecību preču patēriņš ir viens no galvenajiem mikroekonomikā apskatītajiem jautājumiem. Tā kā mājsaimniecības patēriņš ir ļoti sarežģīts process, ko ietekmē dažādi lielumi, mājsaimniecības patēriņa teorijā ir spēkā virkne pieņēmumu. [4, 92]
Mājsaimniecības patēriņā ir sastopami gadījumi, kad atsevišķi preču veidi netiek pirkti, jo neatbilst attiecīgās mājsaimniecības vajadzībām, vēlmēm vai ienākumu līmenim, līdz ar to uzņēmējam jāapzinās sava piedāvājuma derīgums vairākuma mājsaimniecību izvēļu skalā.
Šī darba mērķis ir noskaidrot mikroekonomiskos faktorus, kas ietekmē patērētāja uzvedības loģiku tirgū.
Darba gaitā apskatīti sekojoši patērētāja uzvedības loģikas tirgū ietekmējošie faktori:
• Vajadzība;
• Ienākumi;
• Derīgums.
Tāpat šajā darbā apskatīts optimālais patēriņa plāns, budžeta taisne un vienaldzības līkne, kas netieši, bet tomēr ietekmē patērētāja uzvedības loģiku tirgū.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,98 €
Work pack Nr. 1148744
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register