Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:698558
 
Author:
Evaluation:
Published: 20.03.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Konkurence,tās iezīmes    4
2.  Konkurences modeļi    6
2.1.  Pilnīgā konkurence    8
2.2.  Nepilnīgā konkurence    10
2.2.1.  Monopols    10
2.2.2.  Oligopols    14
2.2.3.  Monopolistiskā konkurence    16
3.  Konkurences politikas raksturojums    19
4.  Konkurences likums un normatīvie akti, kas nodrošina konkurences likuma darbību    22
  Secinājumi un priekšlikumi    26
  Izmantotās literatūras saraksts    28
Extract

1. Konkurence, tās iezīmes

Konkurence ( latīņu valodā concurrentia – sadurties, cīnīties). Tā ir ekonomiska sacensība, sarežģīts ekonomiskās uzvedības mehānisms starp diviem vai vairākiem tirgus dalībniekiem, kas sacenšas viena veida, vai aizstājamu preču ražošanā un realizācijā. Konkurence ir atsevišķu uzņēmumu cīņa par pircēju tirgū, par noteicošo lomu vai arī kādu noteiktu tirgus daļu. Tā ir uzņēmējdarbības stratēģija. [6. 26]
Konkurenci var raksturot kā vienu no galvenajiem motīviem tirgus saimniecībā. Tā saistās ar ekonomisko piespiešanu, kas liek uzņēmumam cīnīties par visaugstāko efektivitāti, lai spētu izdzīvot un veiksmīgi attīstīties. Konkurence ir tirgus neatņemama sastāvdaļa, uzņēmumu ekonomiskās rīcības motivācijas nozīmīgs elements. Uzvara konkurancē ir tirgus subjektu izdzīvošnas nosacījums. Konkurence ir ekonomiskā progresa noteicošā svira. Tās spēks saistās ar ekonomisko piespiešanu, kas liek iesaistīties cīņā par visaugstāko efektivitāti. Neviens uzņēmējs nevēlas bankrotēt. Konkurence ir brīva no administratīviem žņaugiem un priekšrakstiem, tomēr tas nenozīmē, ka konkurence var ignorēt valsts likumdošanu, obligātos valsts noteikumus un pirmām kārtām konkurences likumu. [ 5. 147 ]
Konkurences galvenā forma ir cenu konkurence, kad uzņēmumi cenšas noteikt savas cenas, kas zemākas nekā konkurentu cenas. Konkurences līmeni tirgū galvenokārt nosaka pircēju un pārdevēju skaits attiecīgajā tirgū. Tas ir konkurences cīņas veids, kurā konkurēšana notiek, mainot cenas precēm un pakalpojumiem. Firmas atkarībā no preču pieprasījuma paaugstina vai pazemina preču un pakalpojumu cenas. Cenas tiek uzskatītas par elastīgu instrumentu firmu rokās, jo ar tām var manevrēt atkarībā no dažādu ekonomisku faktoru ietekmes. Cenu konkurencē var piedalīties ne tikai līderfirmas, bet arī pavisam mazas firmas, kuru mērķis pašreizējā grūtajā ekonomiskajā situācijā ir izdīvot. Lai varētu īstenot veiksmīgu cenu konkurenci, pastāvīgi ir jāpilnveido ražošanas process un jācenšas samazināt pašizmaksu. Lielākais ieguvējs cenu konkurencē ir patērētājs. Tomēr konkurence starp uzņēmējiem neaprobežojas tikai ar cenu konkurenci, jo tā var izpausties daudzos citos veidos. Šajā gadījumā cenas loma ir mazāka.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −7,48 €
Work pack Nr. 1142092
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register