Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:709738
 
Author:
Evaluation:
Published: 25.02.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
Extract

Dažos literatūras avotos autori min arī pieprasījuma anomālo reakciju jeb Gifena paradoksu, kura būtība ir tāda, ka augsta cena motivē lielu pieprasījumu, bet zema cena nosaka mazu pieprasījumu.2 Piemēram, pircēji iegādāsies kvalitatīvāku un trīsreiz dārgāku mājas kino zāli, nekā lētāku, kura nav kvalitatīva.
Reālajā ikdienas dzīvē pieprasījums pēc precēm un pakalpojumiem(tas var palielināties vai samazināties) mainās arī dažādu ārpuscenas faktoru dēļ. Izmantotajos informācijas avotos, autori šos faktorus raksturo ļoti līdzīgi. Galvenie no tiem ir: patērētāja ienākumu izmaiņas (ja cilvēku ienākumi augs, tie varēs iegādāties vairāk preču un pakalpojumu), aizvietotājpreces cenas (piemēram, rupjmaizi var aizvietot ar baltmaizi), pircēju skaits(jo vairāk pircēju, jo lielāks pieprasījums), gaidāmās cenu izmaiņas nākotnē (ja paredzama inflācija, tad pieprasījums palielināsies, jo pircēji apzinās, ka pēc tam preces būs dārgākas), patērētāju gaume un modes tendences (piemēram, sāk ražot jaunus un stilīgus mp3 atskaņotājus, līdz ar to jaunieši dosies tos iegādāties), kopā lietojamo preču cenas(piemēram, pieaug miltu cena, līdz ar to mazāk cilvēki pirks raugu un gatavos kulinārijas izstrādājumus).3 Vēl pie šiem ārpuscenas faktoriem, kuri diezgan būtiski izmaina pieprasījuma izmaiņas, tiek minēti valdības administratīvie pasākumi (resursu limitēšana, patēriņa priekšmeta normēšana u.tml.), preču pārdošana uz kredīta un tā nosacījumi, politiski un sociāli sprādzieni, kari.4
Jāatzīst, ka cenu veidošanās un pieprasījums ir atkarīgs arī no piedāvājuma. Piedāvājums ir pārdevēju ekonomiskā uzvedība , kas atspoguļo centienus pārdot noteiktu preču daudzumu konkrētā laika periodā atkarībā no to cenām un ārpuscenu faktoriem. Preces cenas un tās piedāvātā daudzuma sakarības būtību ataino piedāvājuma likums: ja citi nosacījumi paliek nemainīgi, bet preces cena pieaug, tad tās piedāvātais daudzums arī pieaug, un otrādi. No piedāvājuma likuma var secināt, ka, ja ražošanas izmaksas nemainās, piedāvājumu regulē cena, līdz ar to ikviens pārdevējs un ražotājs ir ieinteresēts pārdot preci vai pakalpojumu par augstāku cenu, lai gūtu lielāku peļņu. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,48 €
Work pack Nr. 1239240
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register