Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:731388
 
Author:
Evaluation:
Published: 11.01.2016.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 16 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Kuģu hipotēka Latvijā un Pasaulē    4
2.  Kuģu hipotēka kā ķīlas tiesību veids    8
  Nobeigums    15
  Izmantotā literatūra    16
Extract

Nobeigums
Latvijas Republikas Civillikums paredz vairākus ķīlas veidus, kā vienu no īpašajiem izdalot tieši jūras hipotēku. Tā pamatos ir tāda pati ķīlas tiesība, kā pārējās, tomēr izdalāmas dažas svarīgas atšķirības. Kā pirmā no tām jāmin kustamai lietai piemērotās nekustamās lietas tiesības un pats termins „hipotēka” vairāk attiecināms uz nekustamo īpašumu. Attiecībā uz kuģi tas nozīmē, ka to ieķīlājot, kuģis paliek tā īpašnieka lietošana, bet, lai pārējie zinātu par šādu kuģa obligāciju un īpašnieks nevarētu rīkoties ar kuģi, nenokārtojot saistības vai nenodot garantijas uz atmaksu kreditoriem, tiek izdarīta atzīme Kuģu reģistrā. Otra nozīmīgā atšķirība ir prasījumu prioritāte. Šeit jāatzīmē arī jūras privilēģijas, kas, kas pirms atmaksāt kreditoriem viņu daļu, paredz norēķināties ar tiem kas minēti šajās privilēģijās. Balstoties uz šo atšķirību arī jāņem vērā, ka visiem kreditoriem netiek atlīdzināts vienlīdzīgi vai proporcionāli aizdevumam, bet gan tādā kārtībā, kā tikusi reģistrēta hipotēka. Treškārt, kuģis kuģo caur dažādām jurisdikcijām un attiecīgi, atšķirīgi ir arī dažādu valstu likumi un to interpretācija. Kuģis ir arī pakļauts riskam ceļā vai ostā tikt bojātam vai pat iet bojā pavisam. Šie riski jāņem vērā kreditoriem izsniedzot kredītu apmaiņā pret kuģa hipotēku. Bankas pēc pieejamās informācijas šķiet ir ļoti piesardzīgas un finansē praktiski tikai lielos uzņēmumus. Mazajiem uzņēmējiem visticamāk jāmeklē citi veidi kā tikt pie šiem finansu līdzekļiem, varbūt tāpēc arī Latvijā šī kuģu obligācijas prakse nav tik plaša – jo gan vieniem tā otriem trūkst finanšu līdzekļu, kā rezultātā attīstība šajā jomā nenotiek.
Uzsverot, to, cik kuģu hipotēka ir aktuāla Latvijai kā jūras valstij, jāatzīmē, ka publiski pieejamas informācijas ir ļoti maz. Arī pats Civillikums nepiedāvā atsevišķu regulējumu kā tādu, tikai nosaka tās dažas atšķirības, kas kuģu hipotēku atšķir no citiem ķīlas tiesību veidiem. Šeit iespējams jāpiekrīt J. Rozenfeldam, kurš piedāvā ar ķīlas tiesībām saistītos terminus nodrošināt ar vienotu ķīlas veidu klasifikāciju.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register