Atlaižu sistēma ietekmē cilvēku psiholoģiski, it īpaši ja parādās atlaides, kādai tajā brīdī populārai un vajadzīgai precei. Pārdevējs jau paredz, ka vēlāk precei tiks uzlikta atlaide un tāpēc sākotnējā cena ir daudz lielākā nekā pārdevējs maksā to iepērkot. Vēlāk, kad redz, ka preci par šādu summu nepērk, viņš uzliek atlaidi, kas cilvēkiem liek sarosīties, jo prece tiek piedāvāta gandrīz par pus velti. Pārdevējs vienmēr domā vairākus soļus uz priekšu, kā labāk preci pārdot un par sev izdevīgāku cenu. Lai atlaides parādītu tiek izmantota reklāma, kas arī nenodara pārdevējam nekāda veida zaudējumus, pierādot tikai to, ka preces patiesā vērtība nemaz nav tāda, kādu mēs esam iedomājušies.