Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:781828
 
Author:
Evaluation:
Published: 21.03.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 15 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  SAĪSINĀJUMI    3
  ATTĒLU SARAKSTS    4
  ANOTĀCIJA    5
  IEVADS    6
1.  TEORĒTISKĀ SADAĻĀ    7
1.1.  Inflācija, tās cēloņi    7
1.2.  Inflācijas sekas    8
1.3.  Inflācijas ierobežošanas pasākumi    9
2.  INFLĀCIJAS PĀRSKATS PA GADIEM LATVIJĀ, SALĪDZINĀJUMS AR CITĀM VALSTĪM    11
2.1.  Pašreizējā situācija valstī    13
2.2.  Inflācija – Baltijas valstīs un ES    15
2.3.  Inflācija – šķērslis eiro ieviešanai Latvijā    19
3.  INFLĀCIJAS CĒLOŅI VALSTĪ    22
4.  IESPĒJAMIE INFLĀCIJAS IEROBEŽOŠANAS PASĀKUMI    24
5.  GAIDĀMĀS INFLĀCIJAS PROGNOZES    29
  SECINĀJUMI    31
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    32
  PIELIKUMS    33
Extract

IEVADS
Inflācija ir – makroekonomikas rādītājs, kurš parāda vispārējo cenu līmeņa kāpumu un attiecīgi arī pirktspējas samazināšanos laika gaitā. Inflācija ir viens no lielākajiem riskiem, kas var būtiski ietekmēt ieguldījumus un to vērtību nākotnē. Ir svarīgi sekot līdzi ieguldījumu ienesīgumam, lai tas regulāri un ilgtermiņā pārsniegtu inflāciju.
Patēriņa cenas Latvijā pagājušajā gadā pieaugušas par 7%, tai skaitā precēm cenas gada laikā pieaugušas par 7%, bet pakalpojumiem - par 6,9%, liecina Centrālā statistikas pārvaldes (CSP) dati. 2004.gadā inflācija bija 7,3%.
Salīdzinot ar 2004.gada decembri, 2005. g. ievērojami dārgākas kļuvušas daudzas pārtikas preces, īpaši maize - par 17,6%, gaļa un gaļas produkti - par 8,4%, zivis un zivju produkti - par 16,7%, siers - par 21,3%, piena produkti - par 14,8%. Vidēji pārtikas produktiem cenas 2005. g. auga no 8% līdz 20%. Būtisks cenu kāpums nebija vērojams vienīgi cukuram, saldumiem, garšvielām, sulām un minerālūdeņiem.
2005. g. būtiskas cenu pārmaiņas nav novērotas apģērbam un apaviem, sadzīves tehnikai, autotransporta iegādei, stiprajiem alkoholiskajiem dzērieniem, dzelzceļa transporta, apdrošināšanas un pasta pakalpojumiem.
Darba mērķis ir noskaidrot inflācijas cēloņus, sekas un inflācijas mazināšanas pasākumu pielietošanu.
Mērķa sasniegšanai tiek izvirzīti sekojoši uzdevumi:
• Izpētīt tēmas teorētisko bāzi:
• Veikt pārskatu par inflāciju cēloņiem un sekām, kā arī apskatīt tās ierobežošanas pasākumus
• Veikt secinājumus par doto tēmu.
Darba izstrādes procesā tika izmantotas analīzes, kā arī statistikas dati. Darbā tika izmantotas makroekonomiskas teorija, publikācijas, kā arī plašs statistikas materiāls. Lai darbs būtu pārskatāmāks izmantotas stabiņu, līkņu diagrammas.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register