Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:783769
 
Evaluation:
Published: 01.12.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 12 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Budžets    4
1.4.  Budžeta iedalījums    8
2.  Valsts kopbudžets    11
2.1.  Valsts kopbudžeta izdevumi    11
3.  Budžeta sistēma Latvijā    12
4.  Veselības budžets    13
5.  Valsts ieņēmumu avoti    14
6.  Valsts budžeta īpatsvars iekšzemes kopproduktā    15
7.  Budžeta deficīts    16
8.  Darbs    16
9.  Valsts parāds    18
10.  ES budžets    20
10.1.  Pārskatīšanas sagatavošana    21
10.2.  Budžets politikas mērķu sasniegšanai    22
10.3.  Budžets kā prioritāšu maiņas rīks    23
10.4.  ES nākotnes budžeta veidošana    25
10.5.  Gatavojoties rītdienas pārbaudījumiem    26
11.  Samērs starp Eiropas un valstu aizdevumiem    28
12.  ES politikas virzienu īstenošana    29
13.  ES pašu resursu sistēma    31
14.  Korekcijas    32
  Secinājumi    33
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    34
Extract

Secinājumi: Valsts budžets ir valsts naudas ieņēmumu un izdevumu saraksts. Budžets tiek sastādīts noteiktam laika periodam, parasti gadam. Budžeta darbības periodu nosaka katras atsevišķas valsts likumdošana. Latvijā, lai saskaņotu dažādas intereses, ir izveidota noteikta budžeta sistēma. Ar budžeta starpniecību valdība var iedarboties uz preču, darba, naudas tirgu un risināt sociālās problēmas sabiedrībā. Valstis ar lielākiem ieņēmumiem var maksāt augstākas vecuma pensijas, vairāk naudas atvēlēt izglītības sistēmas attīstībai, iedzīvotāju veselības aprūpei un citām vajadzībām.
Budžeta deficīts rodas tad, ja valsts izdevumi pieaug straujāk nekā ieņēmumi noteiktā laika periodā. Turklāt, ja valsts izdevumi ir mazāki nekā ieņēmumi, tad veidojas budžeta pārpalikums. Līdzsvarots budžets ir tad, ja valsts izdevumi ir vienādi ar ienākumiem.
Sociālā jomā jāpalielina pensijas un pabalsti, tam novirzot sociālā budžeta pārpalikuma līdzekļus. Valsts budžetu veido divas galvenās sastāvdaļas –pamatbudžets, kurā atspoguļoti visu ministriju un budžeta iestāžu tēriņi un sociālais budžets, no kura tiek maksātas pensijas un pabalsti. Šobrīd valsts pamatbudžets veidots ar 92 miljona latu deficītu, bet sociālais budžets ar 254 miljonu latu pārpalikumu. Šis pārpalikums ar uzviju kompensē valsts pamatbudžeta deficītu. Vienlaikus, veidojot simtiem miljonu lielu pārpalikumu sociālajā budžetā, valdība mākslīgi bloķē iespēju straujāk paaugstināt pensijas un sociālos pabalstus. Šie līdzekļi jāatvēl pabalstu un pensiju palielināšanai, nevis pamatbudžeta deficīta maskēšanai.
Un nobeigumā gribētos secināt, ka situācijā, kad inflācijas līmenis ir tuvs kritiskai robežai, budžeta deficītu ir jāpalielina nevis samazināt.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,48 €
Work pack Nr. 1235056
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register