Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:788305
 
Evaluation:
Published: 27.12.2012.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 32 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    7
1.  CENU DISKRIMINĀCIJAS BŪTĪBAS UN VEIDU TEORĒTISKIE PAMATI    8
1.1.  Cenu diskriminācijas principi    8
1.2.  Cenu diskriminācijas veidi    9
1.2.1.  Cenu diskriminācijas tipu noteicošie faktori    9
1.2.2.  Pirmās pakāpes cenu diskriminācija    10
1.2.3.  Otrās pakāpes cenu diskriminacija    11
1.2.4.  Trešās pakāpes cenu diskriminācija    13
1.3.  Cenu diskriminācijas sekas sabiedriskai labklājībai    14
1.3.1.  Pirmās pakāpes cenu diskriminācijas sekas    14
1.3.2.  Otrās pakāpes cenu diskriminācijas ietekme uz labklājību    15
1.3.3.  Trešās pakāpes cenu diskriminācijas ietekme uz labklājību    15
2.  DAŽĀDU EKONOMISKO SUBJEKTU CENU DISKRIMINĀCIJAS PRAKTISKĀS PIELIETOŠANAS IESPĒJU UN SEKU PĒTIŠANA    17
2. 1.  Cenu diskriminācijas pielietošana pakalpojumu sfērā    17
2.2.  Cenu diskriminācijas pielietošana elektroniskās komercijas tirgū    24
2.3.  Cenu diskriminācijas pielietošana ražošanas sfērā    33
3.  CENU DISKRIMINĀCIJAS PILIETOŠANAS STRATĒĢIJAS IZSTRĀDE SIA “POLITEMPO”    38
  NOBEIGUMS    61
Extract

NOBEIGUMS
Cenu diskriminācija ir racionālā stratēģija firmai, kura tiecas uz peļņas maksimizāciju. Šīs stratēģijas būtība ir tāda, ka firma, izmantojot doto metodi pie cenu noteikšanas, neņem vērā atšķirības ražošanas izmaksās, bet ņem vērā patērētāju, preču, vietas, laika u.c. atšķirības.
Pētījumā ir izskatīti sekojošie zināmie efektīvas cenu diskriminācijas apstākļi:
- tirgus varas klātbūtne;
- iespēja atdalīt vienu patērētāju grupu no otras;
- firmas spēja izslēgt arbitrāžu.
Tomēr jārēķinās ar citiem ierobežojumiem:
- konkrētai cenu diskriminācijas formai, kuru pielieto firma, nedrīkst būt pretlikumiskā;
- jāseko, lai diskriminācijas cenu noteikšana neizraisītu patērētāju neapmierinātību un apvainošanos;
- sakarā ar tirgus segmentēšanu un to novērošanu, izmaksas nedrīkst pārsniegt papildus ienākošo līdzekļu summas, kuras veidojas cenu diskriminācijas rezultātā.
Atkarībā no tā, kā realizējas augstāk minētie noteikumi, firma var īstenot vienu vai otru cenu diskriminācijas tipu. Uz dotās izpētes pamatojuma tika noskaidrotas šo noteikumu izpildīšanas īpašības dažādās ekonomikas sfērās.
Pakalpojumu sfērā ir aktuāla tirgus segmentēšanas problēma, kā arī patērētāju īpašību noskaidrošana cenu politikas radīšanai, kura sekmētu klientu pašatlasi. Problēmu var atrisināt ar anketēšanas palīdzību, kā arī izpētot konkurentu pieredzi šajā jautājumā.
Galvenā problēma pie cenu diskriminācijas realizēšanas elektronās komercijas tirgū ir tirgus varas klātbūtne. Pastāv daudzi paņēmieni tirgus segmentēšanai, tomēr tādu faktoru, ka uzticība, popularitāte un drošība ievērojamā ietekme ir nopietns šķērslis dotās metodikas pielietošanā.
Ja pakalpojumu tirgū tālākpārdošana nav iespējama, tad ražošanas sfērā šīs fakts ir pati svarīgāka problēma. Visbiežāk, tālākpārdošanas cēlonis ir patērētāju ģeogrāfiskais izvietojums, kā arī vairumtirdzniecības starpnieku esamība sadalījuma kanālu ķēdē. Šīs problēmas risinājumam varētu izslēgt vairumtirdzniecības starpniekus, lai savu produkciju pārdotu tieši mazumtirdzniecības patērētajiem.
Kā galvenais izpētes rezultātu aprobācijas objekts tika izvēlēts ražošanas uzņēmums, kurš ražo augstās kvalitātes plastmasas izstrādājumus. Uz ekonometriskās modelēšanas bāzes tika noskaidrota un novērtēta dažādu cenu diskriminācijas faktoru ietekme uz uzņēmuma pārdotās produkcijas apjomu:
1) Zināmā mērā pārdotās produkcijas apjomu ietekmē tas, ka dažiem patērētājiem nav loģistikas centra. Patērētāji, kuri ir spiesti izmantot transporta kompāniju pakalpojumus, patērē mazāko preču daudzumu. Šāda cieša savstarpējā saikne drīzāk ir loģistikas trūkuma sekas mazajās kompānijās, kuras iepērk mazāk preču nevis tāpēc ka ir jāmaksā par piegādi, bet tāpēc ka produkcijas pieprasījums ir mazāks. Tomēr noteicot cenas, ir jāņem vērā arī šīs faktors, jo mazākie uzņēmumi ir jūtīgāki pret cenu izmaiņām.
2) Pārdotās produkcijas daudzumu ietekmē arī samaksas apstākļi. Bez šaubām, patērētāji izvēlas samaksāt par iepirkto preci tikai pēc realizācijas, jo daudzos uzņēmumos ir aktuālā apgrozības līdzekļu trūkuma problēma. Iespējams, uzņēmumam jāpārskata dažu patērētāju samaksas pagarinājuma termiņš.
3) Ietekmē arī attālums, kurš pircējam jāpārvar mēnesi iepriekš preču iegādes. Tomēr šī faktora ietekme ir samērā maza.
Arī tika izstrādātas rekomendācijas cenu diskriminācijas stratēģijas īstenošanai:
1. Uzņēmumam vajadzētu iziet uz mazumtirdzniecības starpniekiem, nepieļaujot, jeb novedot līdz minimumam preces pārdošanu vairumtirdzniecības pārstāvjiem.
2. Pie cenu noteikšanas atkarībā no iepirkuma apjoma, jāņem vērā kāds preces daudzums ir visbiežāk iegādājams. Konstruētas histogrammas parādīja, ka divi intervāli ir nepietiekami, firmai ir vērts pievienot trešo bloku.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −50,24 €
Work pack Nr. 1327907
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register