Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:807900
 
Evaluation:
Published: 09.10.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
Extract

Organizācijas stratēģijas plānošanas ietvaros labi ir izmantot BCG matricas modeli, lai noteiktu kritērijus stratēģijas un organizācijas pastāvošo stāvokli. BCG modelis parāda stratēģiskās biznesa vienības (SBV) stāvokli. SBV pastāv četras grupas. Jautājuma zīme darbojas strauji attīstošā tirgū, kam ir diezgan zema tirgus daļa. Tādēļ nav īsti zinām cik ļoti organizācija var konkurēt ar līderiem, un cik daudz nepieciešamas investīcijas. Ierobežoto resursu dēļ nepieciešams izvēlēties SBV ar lielāko potenciālo rentabilitāti. Zvaigznes nāk no jautājuma zīmēm, kuras turpina attīstīties un jau kļuvušas jau par līderiem ar savu iekaroto tirgus daļu. Tomēr šajā daļā produkti ir diezgan jauni, tādēļ uzņēmumam jāspēj sevi finansēt, kā arī jāspēj atvairīt konkurentu uzbrukumi. Slaucamās govs grupā atrodas uzņēmumi, kam ir liela peļņa un nostiprināta līderpozīcija, kā arī pastāvīgie patērētāji. Šo SBV nav vērts finansēt, turpmāko tirgus attīstīšanās tempu samazināšanās dēļ. Tādēļ šos uzņēmumu izmanto citu mērķu finansēšanai, pārsvarā akcionāru dividenžu izmaksās. Neveiksminieka grupā ir uzņēmumi ar sliktām pozīcijām tirgū, bez perspektīvas. Tirgus daļa ir maza vāji attīstītā tirgū, kam ir potenciāls nokļūt jautājuma zīmes statusā. Tomēr zaudējumu dēļ šo uzņēmumu nav vērts attīstīt. Tādējādi nosakot stratēģiju uzņēmumam var rast priekšstatu par nākotnes perspektīvām. SBV tiek novērtēta pēc biznesa aktivitātes konkrētā nozarē un organizācijas uzņēmējdarbības efektivitātes. Tas nepieciešams, lai novērtētu uzņēmuma spēju veiksmīgi darboties. Stratēģijas izstrādi var balstīt arī uz preču dzīves cikla īpatnībām, nosakot, kad izdevīgāk ir investēt attīstībā un kad nogaidīt vai pārorientēties uz citu segmentu vai tirgu .…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register