Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:834509
 
Evaluation:
Published: 15.06.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 17 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    8
1.  ANALĪTISKĀ DAĻA    10
1.1.  Finanšu sistēma, tās veidošanas kārtība    10
1.1.1.  Valsts finanses kā finanšu zinātnes disciplīna    10
1.1.2.  Mūsdienu valsts finanšu saimniecība    11
1.1.3.  Finanšu pārvaldīšanas Latvijas Republikā    12
1.1.4.  Finanšu ministrija: struktūra, uzdevumi, funkcijas un tiesības    13
1.2.  Pašvaldības teorijas pamati    17
1.2.1.  Pašvaldības jēdziens    17
1.2.2.  Pašvaldību veidošana    18
1.2.3.  Pašvaldību klasifikācija    20
1.3.  Pašvaldību finanses    21
1.3.1.  Pašvaldību budžeta veidošanas principi    21
1.3.2.  Pašvaldību budžetu sistēma Latvijā    24
1.3.3.  Budžeta ieņēmumu un izdevumu struktūra    26
1.4.  Finanšu efektivitātes radītāji    28
1.4.1.  Likviditātes rādītāji    29
1.4.2.  Maksātspējas rādītāji    30
1.4.3.  Aktivitātes rādītāji    32
1.4.4.  Rentabilitātes radītāji    32
1.5.  Organizēšana, tā ekonomiskā būtība    34
1.5.1.  Organizācijas struktūru veidi    35
2.  PROJEKTU APRĒĶINU DAĻA    38
2.1.  Demenes pagasta raksturojums    38
2.1.1.  Teritoriālais iedalījums    38
2.1.2.  Pagasta padome    39
2.1.3.  Finanšu komiteja    40
2.2.  Laucesas pagasta raksturojums    41
2.2.1.  Teritoriālais iedalījums    41
2.2.2.  Pašvaldības pārvaldes struktūra    42
2.2.3.  Laucesas pašvaldības funkcijas    44
2.3.  Demenes un Laucesas pagasta budžeta analīze    45
2.4  Demenes un Laucesas pagasta pašvaldības budžeta plāns 2010.gadām    53
2.5.  Demenes un Laucesas pagasta budžeta efektivitātes radītāji    56
  SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI    61
  BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS    65
Extract

SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Secinājumi:
1. Finanšu zinātnes saturs un struktūra aplūko valsts ieņēmumus un izdevumus, vienkāršos un ārkārtas ieņēmumus un izdevumus, ietver mācību par budžetu, mācību par finanšu pārvaldīšanu un publisko kreditēšanu.
2. Finanšu zinātnē L. Kosa izceļ trīs sadaļas, kas aptver valsts izdevumus, ieņēmumus un to attiecības.
3. Finanšu resursi ir valsts, saimniecisko subjektu, mājsaimniecību un iedzīvotāju rīcībā esošie naudas līdzekļi, kas atrodas iekšzemes kopprodukta sadales un pārdales procesā.
4. Svarīgākā loma finanšu politikas izveidošanā un īstenošanā Latvijas Republikā pieder Finanšu ministrijai.
5. Finanšu ministrija ir atbildīga par valsts budžeta izstrādi kārtējam gadam, finanšu un fiskālās politikas veidošanu un veiksmīgu pieejamo Eiropas Savienības līdzekļu apguvi.
6. Pašvaldība ir noteiktā teritorijā dzīvojošo pilsoņu (vai atsevišķās valstīs – iedzīvotāju) izveidota vietēja vara, kas darbojas šajā teritorijā. Par pašvaldību var uzskatīt vietējās lēmējvaras un izpildinstitūciju kopumu.
7. Pašvaldības var iedalīt pilsētu un lauku municipalitātēs. Laika ritumā atšķirība starp šiem abiem municipalitāšu veidiem samazinās. Tāpēc arī daudzās valstīs ir kopīgs pašvaldību likums pilsētu un lauku munici¬palitātēm.
8. Veidojot vietējo pašvaldību finanšu politiku, pirmām kārtām jāņem vērā prasības, kas noteiktas Vispasaules deklarācijā un Eiropas hartā par vietējām pašvaldībām.
9. Saskaņā ar likumu «Par pašvaldību budžetiem» pašvaldību budžetu mērķis ir noteikt un pamatot līdzekļu apjomus, kas nepieciešami pašvaldībām ar likumu noteikto funk¬ciju, uzdevumu un brīvprātīgo iniciatīvu izpildei.
10. Budžeta sastādīšanas un izlietošanas process ir atklāts, sniedzot informāciju katram vietējam iedzīvotājam pēc viņa pieprasījuma.
11. Apstiprinātais kārtējā gada pašvaldības budžeta plāns tiek iesniegts Finanšu ministri¬jai. Ik mēnesi katra pašvaldība Valsts kasei sniedz budžeta izpildes pārskatu.
12. Likviditātes rādītāji ir rādītāji, ar kuru palīdzību var novērtēt spēju atmaksāt savus pašreizējos parādus.
13. Maksātspēja raksturo stāvokli, kad ir pietiekami daudz skaidras naudas, lai norēķinātos ar kreditoriem nekavējoties.
14. Rentabilitāte ir darbības efektivitātes rādītājs. Šie rādītāji rāda patērētos līdzekļus vai realizētās produkcijas apjomu.
15. Organizēšana ir organizācijas resursu (finanšu, cilvēku, materiālu un informācijas) koncentrēšana, sadale un koordinēšana, lai realizētu noteiktus plānus un sasniegtu organizācijas mērķus.
16. 2007.gadā Demenes pašvaldības budžeta ieņēmumi sastādīja Ls 949 500,00 Ls. Būtiskākie ieņēmumi bija iedzīvotāju ienākuma nodoklis, kurš sastādīja 15 % no kopējiem ieņēmumiem, tiešie nodokļi – 17 % un pašvaldību budžeta transferti – 20,6 %.
17. 2008.gadā Demenes pašvaldības ieņēmumi sastādīja 777 424,00 Ls, kas salīdzinājumā ar 2007.gadu samazinājušies par 17 %. Visvairāk samazinājušies ieņēmumi no budžeta iestāžu sniegtajiem maksas pakalpojumiem - par 61,5 %.
18. 2009.gadā Demenes pašvaldības ieņēmumi sastādīja 653 238.00 Ls, kas salīdzinājumā ar 2007.gadu samazinājušies par 31,2 % un salīdzinājumā ar 2008.gadu par 15, 97 %.
19. 2007.gadā Demenes pagasta budžeta izdevumi sastādīja 931 080,00 Ls. Visvairāk nauda tika tērēta pārvaldei – 33,5 % un izglītībai – 35,78 %.
20. 2008.gadā Demenes pamatbudžeta izdevumi sastādīja 802 579,00 Ls, kas ir par 13,8 % mazāk nekā 2007.gadā.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −44,17 €
Work pack Nr. 1230418
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register