Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:836348
 
Evaluation:
Published: 09.09.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 10 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    4
1.  ANĀLITISKĀ APSKATA DAĻA    6
1.1.  Cenas raksturojums. Cenu funkcijas    6
1.2.  Cenas un to struktūra    7
1.3.  Cenu sistēmas    7
1.4.  Cenu veidošana    8
1.4.1.  Cenu veidošanu ietekmējošie faktori firmā    8
1.4.2.  Faktori, kas ietekmē cenu līmeni    9
1.4.3.  Uzņēmuma cenu veidošanas mērķi    10
1.4.4.  Cenu veidošana, pamatojoties uz izmaksām    12
1.4.5.  Cenu veidošana, orientējoties uz pieprasījumu    13
1.4.6.  Cenu veidošanas metodes    13
1.4.7.  Cenu veidošana, orientējoties uz konkurentiem    15
1.5.  Cenu stratēģijas    16
1.5.1.  Cenu veidošanas stratēģiju tipi un to ekonomiskais raksturojums    17
1.6.  Cenu diferenciācija / diskriminācija    17
1.6.1.  Diferenciācijas virzieni    18
1.6.2.  Atlaižu veidi    18
1.7.  Cenas noteikšana    20
1.8.  Preces dzīves cikls, pieprasījums, piedāvājums un cena    24
1.8.1.  Cenas un pieprasījuma sakarība    24
1.8.2.  Pieprasījuma un piedāvājuma līdzsvars    26
1.9.  Cenu politika    28
1.9.1.  Uzņēmuma cenu politikas virzieni    29
1.9.2.  Par sliktu cenu politiku liecina    29
1.9.3.  Uzņēmuma cenu politikas izvēle un pārdošanas cenu līmeņa noteikšana    30
1.9.4.  Cenu politikas izstrādes pamatelementi un posmi    31
2.  UZŅĒMUMA SIA „INFRA” PRECES CENU NOTEIKŠANA    32
2.1.  Uzņēmuma „Infra” īss raksturojums    32
2.2.  Problēmu formulējums    32
2.2.1.  Cenu notekšana , balstoties uz pašizmaksas kalkulācijas metodi    34
2.2.2.  Cenas noteikšana , balstoties uz pieprasījumu    35
2.3.  Iegūto rezultātu izvērtēšana. Produkcijas cenu analīze    38
  NOBEIGUMS    39
  BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS    42
Extract

NOBEIGUMS
Uzrakstot kursa darbu uz tēmu „Produkcijas un pakalpojumu cenas noteikšana uzņēmumā. Cenu politika. Produkcijas cenu analīze”, veicot analīzi un izpetot literatūru, iegūvam:
Mārketingā ar jēdzienu “cena” saprot preces vai pakalpojumu vērtību naudas izteiksmē. Cena ir preces vērtības mērs.
Cena bieži vien ir vissvarīgākais elements savienojumā ar mārketinga kompleksajiem pasākumiem, piemēram, kombinējot preces pārdošanas vietu ar reklāmas kampaņu un preces cenas samazināšanu, var panākt lielu pārdošanas apjoma pieaugumu. Protams, ir jāņem vērā uzņēmuma rīcībā esošie finansu līdzekļi un ir jāveic cieša sadarbība starp finansu un mārketinga nodaļām, lai zinātu, kā gūt lielāku peļņu.
Lai noteiktu cenu kādai precei ir jāņem vērā daudzi faktori, nepietiek tikai ar ražošanas izmaksu optimizāciju un darījuma izdevīgumu. Mārketinga speciālistiem ir jāatrod un jāpamato tāda cena, kas dotu vēlamo peļņu. Ja produkta cena būs pārāk augsta, pircējs var izvēlēties konkurentu produkciju, savukārt, ja cena būs zema, tad tā var nenosegt izmaksas.
Cena ir svarīga arī tādēļ, ka patērētājs bieži vien to izmanto kā kvalitātes rādītāju. Nereti augsta cena asociējas ar augstu kvalitāti un otrādi – zema cena ar zemu kvalitāti. Tomēr diezgan bieži, ja patērētājam cena šķiet pārāk augsta, tad tas var atteikties no preces, jo uzskatīs, ka tā nav šādas naudas vērta. Savukārt, ja preces cena šķitīs pārāk zema, pircējs var uzskatīt, ka prece ir mazvērtīga vai nekvalitatīva. Dažādi pircēji var uztvert vienu un to pašu cenu dažādi – atbilstības pakāpe starp cenu un kvalitāti ir nepārtraukts process, kurā tiek iesaistīti tirgus speciālisti. Piemēram, atsevišķi pircēji labprāt pirks kādu noteiktu preci, ja tās cena būs augsta, ar augstāko cenu radot lielāku prestiža vērtību.
Cenas noteikšana ir darbietilpīgs process, tikai retos gadījumos cena tiek noteikta uz ilgu laika periodu, parasti atkarībā no tirgus situācijas, konkurences, pieprasījuma maiņas un citu faktoru ietekmē var pienākties cenu mainīt – vai nu pazemināt vai paaugstināt.
Cenas noteikšana ir viens no svarīgākajiem uzņēmēja lēmumiem. Cena raksturo piedāvātās preces kvalitātes un vērtība līmeni. Tā nevar būt augstāka, nekā to pieļauj tirgus.
No ražotāja viedokļa cena nosaka uzņēmuma ražošanas ekonomiskos rezultātus, ienesīgumu. Nosakot cenu, ražotājs pirmām kārtām balstās uz savām ražošanas izmaksām.
Cenas zemāko robežu parasti nosaka ražošanas izmaksas un peļņas lielums, augstāko robežu  konkurence attiecīgajā tirgū.
Pieaugot cenai, samazinās pārdoto preču daudzums. Preces vērtība rodas tās ražošanas procesā.
Cenu veidošana ir jāsaista ar izvirzītajiem uzņēmuma pamatmērķiem.
Jebkuram uzņēmējam ir jāzina, kā mainīsies produkcijas pieprasījums, ja mainīsies tās cena.
Cenas samazināšana palielinās ieņēmumus tikai tajā gadījumā, ja pieprasījums būs elastīgs, t. i., cenas samazinājums palielinās pieprasījumu tādā mērā, ka tiks iegūti papildu ienākumi.
Neelastīga pieprasījuma gadījumā uzņēmuma ieņēmumi samazināsies.
Cenai ir jāsedz visas izmaksas, taču tā nedrīkst pārsniegt pircēja vēlmi un iespējas par to maksāt.
Pieprasījums un piedāvājums ir ekonomiskie faktori, kas ietekmē cenu. Pastāv zināma sakarība starp pieprasījumu, piedāvājumu un cenu. Šī sakarība ir ļoti svarīga mārketinga speciālistiem.
Cenu veidošanas metožu izmantošana cenu noteikšanā:
1. Izmaksas plus peļņa kā procents virs izmaksām
2. Izmaksas plus mērķpeļņa
3. Bezzaudējuma punkta cenas
4. Speciālo cenu veidošanās
5. Proporcionālās cenas
Cenu politika – cenu līmeņa un tā iespējamo variantu noteikšana atkarībā no tiem mērķiem un uzdevumiem, kurus firma risina kā īstermiņa, tā arī ilgtermiņa periodā.
Darbā otrajā daļā tika izpētīta uzņēmuma SIA „Infra” darbība. Firma trīs gadus atrodas tirgū un darbojas kokizstrādājumu ražošanas un pārdošanas sfērā. Neskatoties uz paaugstinātu elastību, potenciālās iespējas uz izmaņām mazajiem uzņēmumiem nav lielas. Tāpēc, kad uzņēmums, mūsu gadījumā SIA „Infra”, grib ieviest kādu jaunu produktu, tam ļoti piesardzīgi un uzmanīgi jārēķina preces cena. Jo no cenas ir atkarīga gan peļņa, gan ieņēmumi. Produkcijas kvalitātes uzlabošana izraisīja cenas paaugstināšanu un pozitīvo reākciju gan pircēju vidū,gan peļņas izmaiņā.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1231619
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register