Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:851212
 
Author:
Evaluation:
Published: 26.04.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 3 units
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  TIRGUS LĪDZSVARA VISPĀRĒJS RAKSTUROJUMS    3
  VALSTS NOTEIKTĀS FIKSĒTĀS CENAS    4
  LĪDZSVAROTA TIRGUS CENA    7
  TIRGUS LĪDZSVARA NEIESTĀŠANĀS    8
  TIRGUS LĪDZSVARA STABILITĀTE    10
  TŪRISMA TIRGUS LĪDZSVARS    11
  TŪRISMS KOPĒJĀS EKONOMIKAS LĪDZSVARA KONTEKSTĀ    16
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    19
Extract

Lai noskaidrotu, kā notiek saimniecisko vienību darbības saskaņošana tirgū, tiek skatīts tirgus, kur valda pilnīga konkurence.
Tirgus līdzsvars veidojas atkarībā no pieprasījuma un piedāvājuma proporciju līdzsvara. Šo procesu uzskatāmi var attēlot grafiski, attēlojot vienā koordinātu plaknē tirgus pieprasījuma un piedāvājuma līknes. Pieprasījuma un piedāvājuma līknes rāda, cik lielu daudzumu vienlaicīgi pircēji iegādāsies un pārdevēji piedāvās par dažādām cenām.
Cena, kuru veido punkts L sauc par tirgus jeb līdzsvara cenu. Daudzumu (Q) sauc par līdzsvara ražošanas apjomu. Mehānisms, kas nodrošina līdzsvara cenas veidošanos tirgū sauc par konkurenci.
Tirgū dažādu faktoru ietekmē notiek pieprasījuma un piedāvājuma izmaiņas, tad arī tirgus cena mainās. Tā samazinās, ja piedāvājums palielinās, bet pieprasījums paliks nemainīgs.
Tirgus cena paliks nemainīga, ja pieprasījums palielināsies, bet piedāvājums paliks nemainīgs
Tirgū var būt arī situācija, ka vienlaikus notiek pieprasījuma un piedāvājuma izmaiņas. Preces un pakalpojumi par līdzsvara cenu tiek pārdoti pilnīgas konkurences apstākļos. Tas ir tāpēc, ka tad pārdod vienveidīgu jeb standartizētu produkciju (piem., Naftu), kuru ražo uzņēmumi, kas ir neatkarīgi viens no otra. Šādā gadījumā, ja arī pārdevējs paaugstinātu preces cenu virs tirgus līmeņa, tas neietekmētu kopējo apjomu un tirgus cenu. Atsevišķs ražotājs ir iekļauts tirgus spēku varā un tirgus viņam diktē cenu. Prasīt augstāku cenu par līdzsvara ir bezjēdzīgi.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register